Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بازرگانی چین امروز (جمعه) با انتشار بیانیه ای شدید اللحن از آمریکا به عنوان «آغازگر بزرگترین نبرد تجاری تاریخ اقتصاد دنیا» به شدت انتقاد کرد و این کشور را مورد مذمت قرار داد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا در این بیانیه آمده است اعمال تعرفه 34 میلیارد دلاری آمریکا بر روی کالاهای وارداتی از چین را شروع نبردی بزرگ در تجارت جهانی قلمداد کرده است که ابعاد گسترده ای خواهد داشت و زیان سنگینی را به واشنگتن تحمیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به این بیانیه چین قصد دارد مساله را فورا با سازمان تجارت جهانی در میان بگذارد و از کشورهای دیگر نیز خواسته است علیه آمریکا دست به دست یکدیگر داده و با یکجانبه گرایی تجاری این کشور مقابله کنند.
این بیانیه «آمریکا را به برتری طلبی تجاری دیکته شده در جهان با قلدرمآبی متهم می کند» و می افزاید که آمریکا در حال ضربه زدن به چرخه تولید جهانی است و با این اقدامات اقتصاد جهان را به چالش می کشد و باعث شکنندگی بیشتر اقتصاد می شود.
این بیانیه تصریح می کند که آمریکا با این کارها بازارهای جهانی را برهم می زند به مصرف کنندگان و تولید کنندگان فشار وارد می آورد و شرکت ها، موسسات و ملت آمریکا را تحت فشار می گذارد و به منافع آنها ضربه می زند.
بیانیه چین علیه آمریکا ادامه می دهد چین هر تدبیر ضروری را برای مقابله با آمریکا و حراست از منافع خود اتخاذ می کند و دست به دست کشورهای دیگر از سامانه چند جانبه تجاری دنیا در برابر یکجانبه گرایی آمریکا حراست می کند.
وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است که تمامی خسارات وارده به شرکت ها در جریان این نبرد بزرگ تجاری مورد ارزیابی قرار می دهد و همچنان با «سیاست درهای باز، گام های مناسب و با ثبات» از منافع آنها حراست می کند.
آمریکا و چین از اروز جمعه با اعمال 34 میلیارد دلار تعرفه 25 درصدی بر روی صدها قلم از کالاهای وارداتی یکدیگر عملا جنگ تجاری میان بزرگترین اقتصادهای دنیا را آغاز کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نبرد تجاری آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • پایان نبرد سایه‌ها، تغییر منطق بازدارندگی و آغاز فصل جدید در رویارویی ایران و اسرائیل
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • آغاز نبرد ۱۶ تیم آسیایی برای کسب مجوز جام جهانی فوتسال
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است