Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با آغاز تابستان و شروع تعطیلات مدارس، بسیاری از کودکان به بازی درمحوطه‌های باز از جمله پارک‌ها و زمین‌های بازی می‌پردازند.

یکی از خطر‌های شایع در فصل تابستان  افزون برخراش و زخمی شدن دست و پای کودک یا شکستگی، بروز سوختگی به دلیل بازی با وسایل فلزی موجود در فضا‌های بازی، چون سرسره و تاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وسایل به ویژه اگر در فضای باز و در مجاورت با نور خورشید قرار داشته باشند دمای بالایی را جذب می‌کنند و به دلیل نازک بودن پوست کودکان  نسبت  به بزرگسالان تماس با آن‌ها می‌تواند سبب سوختگی وحتی زخم پوستی در کودکان شود.


کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ایجاد سوختگی، زخم و تاول به دلیل بازی با وسایل فلزی در محوطه پارک و زمین‌های بازی از لباس و شلوار‌های پوشیده برای فرزندان خود استفاده کنند، همچنین انجام بازی در عصر، اوایل صبح یا زمانی که هوا ابری است سبب کاهش خطرسوختگی یا گرما زدگی کودکان می‌شود.


قبل از انجام بازی به وسیله کودکان دمای وسیله بازی، چون تاب یا سرسره را با دست خود بسنجید و درصورت حرارت بالا فرزند خود را تشویق به انجام بازی با سایر وسایل کنید.

بازی در زمین‌های بازی سرپوشیده در فصل تابستان برای کودکان مناسب‌تر است و سبب جلوگیری از سوختگی، گرمازدگی، خون دماغ و اسهال می‌شود.


کارشناسان اعلام کرده اند گرما و درجه حرارتی که وسایل بازی در محوطه‌های سر باز پیدا می‌کنند می‌تواند سبب سوختگی درجه دو در برخی کودکان شود و نیاز به اقدام‌های درمانی و مراجعه به اورژانس پیدا شود.


انجام بازی به ویژه درفصل تابستان با سایر کودکان، سبب تنظیم وزن، کمک به رشد و افزایش قد، بهبود روحیه اجتماعی و تقویت سیستم ایمنی کودکان می‌شود، اما والدین باید نظارت کافی برانجام بازی آن‌ها داشته باشند تا ازبروز صدمه و آسیب جلوگیری شود.

چندی پیش کودکی ۴ ساله اهل کشور آمریکا به دلیل بازی با وسایل فلزی درمحوطه بازی دچار سوختگی درجه دو درناحیه پا‌های خود شد، دمای سرسره ای که سبب سوختگی او شد دراثر مجاورت با اشعه خورشید افزون بر 65 درجه سانتی گراد بود.

به جز وسایل فلزی، وسایل ساخته شده از پلاستیک متراکم نیز می توانند حرارت بالایی در اثر تابش نور خورشید به دست آورند .

درصورت بروز سوختگی کودکان، حفظ خونسردی، خنک کردن سریع موضع با آب سرد، استفاده از پماد‌های سوختگی، خودداری از تعویض لباس به ویژه اگر به پوست دچار سوختگی چسبیده باشد و مراجعه به مراکز درمانی توصیه می‌شود.

درصورت بروز زخم و سوختگی مصرف آنتی بیوتیک تجویزشده به وسیله پزشک، تعویض به موقع پانسمان و درصورت نیاز تزریق واکسن می‌تواند از بروز بیماری‌های جدی‌تر جلوگیری کند.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

خطر سوختگی کودکان در محوطه‌های سر باز بازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: این مشوق ها، از جمله کسری خدمت یکماهه، مرخصی تشویقی و انتخاب محل خدمت، به چهارگروه از مشمولان تعلق می‌گیرد.

{$sepehr_media_11075355_600_350 }

دیگر خبرها

  • ادین ترزیچ: شاگردانم هنوز گیج هستند و باور نکردند که چه کار بزرگی انجام داده‌اند
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • 5 تفریح جذاب برای اینکه گرمای هوا در تور دبی تابستان 1403 را احساس نکنید!
  • ژابی آلونسو: برای رسیدن به فینال بازی بزرگی با رم داریم
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت