Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدرعلی عابدی در مورد انتقاداتی که پیرامون عدم حمایت از برخی اقلام دارویی بیماران خاصمطرح شده که این موضوع واکنش مسئولان غذا و دارو را نیز به همراه داشته است، اظهارداشت: بی‌تردید تامین ارز مورد نیاز برای واردات دارو یکی از موضوعاتی بوده که در راس اولویت های دولت قرار گفته است، بنابراین پیش بینی می‌کنیم که مشکلی در رابطه با دارو چه برای بیماران خاص و چه سایر بیماران ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته اگر در آینده نیز مشکلی در زمینه تهیه دارو ایجاد شود قابل حل خواهد بود، چرا که دولت از آمادگی لازم برای تامین ارز مورد نیاز این بخش برخوردار است.

عابدی تصریح کرد: دولت در اولویت‌بندی های خود در تامین ارز به این مهم اشاره کرده که در این زمینه کالاهای اساسی و دارو به عنوان اولویت اول خود قرار داده است .

وی بیان کرد: شاید در زمینه تهیه‌های کالاهای لوکس با مشکل مواجه شویم که امیدواریم این مورد هم در آینده با تشکیل ارز متشکل و ارز تجاری از شرایط کنونی خارج شود، اما آنچه مسلم است دولت قصد ندارد در تامین ارز دارو تعللی صورت بگیرد.

عابدی با اشاره به روند تخصص ارز به حوزه دارو یادآور شد: دولت نیازها در حوزه تامین ارز را به چهار گروه تقسیم کرده است که نیازهای اساسی همچون دارو و ارزاق عمومی در گروه اول، اجناس مرتبط با تولیدات داخل و مواد اولیه در گروه دوم ،مواد اساسی که در کشور به صورت محدود تولید می‌شوند در گروه سوم و مواد غیرضروری که نباید برای آن منابع زیادی هزینه شود نیز در گروه چهارم قرار گرفته که برای گروه اول و دوم ارز دولتی و گروه سوم ارز متشکل و مبادله‌ای و برای گروه چهارم ممنوعیت تخصصی ارز اعلام می‌شود.

وی در رابطه با اخباری که از سوی تعدادی از انجمن‌ها منتشر شده مبنی بر کمبود داروی مورد نیاز برخی بیماران خاص از جمله بعضی از سرطان‌ها، ام اس و هموفیلی تاکید کرد: انجمن‌های حمایت‌کننده مسئولیتی در قبال تامین دارو یا بر آورد و تخمین در این حوزه ندارد و  تنها سازمان غذا و دارو مسئولیت این مهم را برعهده دارد، بنابراین اگر این سازمان این خبر را داده بود، می‌شد بدان استناد کرد، اما اخبار انجمن‌ها و سایر بخش‌ها در این زمینه قابل استناد نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: اگر بیمار مبتلا به بیماری خاص یا انجمن حمایت از این بیماران، دارویی را نیاز داشتند که در بازار وجود نداشته و مشابه ایرانی هم نداشت با ما مکاتبه کنند تا این موضوع را از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری کرده و در صورت صحت خبر اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل انجام دهیم.

کد خبر 4340077 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان وزارت بهداشت دارو سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان سازمان نظام پرستاری دیابت تجهیزات پزشکی داروخانه پرستار بیمارستان سید حسن هاشمی سازمان بیمه سلامت چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر

گروه جهادی شهید سلیمانی و گروه جهادی شهید کوچری در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی در محل پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری حضور یافتند و تعداد ۵۰ نفر از بیماران را به صورت رایگان ویزیت کردند.

شهروندخبرنگار ما این اقدام جهادی را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان غربی

 

بیشتر بخوانید:

گزارشی از اقدامات جهادی دانشجویان در مناطق محروم تربت جام + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد