Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، نیرو‌های ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در شهرک صیدا در جنوب استان درعا، عملیاتی را برای پاکسازی شهرک راهبردی «النعیمه» آغاز کردند.

نیرو‌های سوری پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در نهایت با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک راهبردی «نعیمه» را به کنترل خود دربیاورند؛ نیرو‌های ارتش سوریه ظهر امروز خود را به ورودی‌های «النعیمه» رسانده بودند و پس از چند ساعت موفق به تثبیت مواضع در این شهرک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پاکسازی شهرک «صیدا»، امنیت حومه شرقی شهر درعا به طور کامل تامین شد و عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت‌های جانی و مالی سنگین به سمت شهرک‌های «طیبه و ام المیاذن» متواری شدند.

استقبال از ارتش سوریه در مناطق آزاد شده جنوب

در حال حاضر، ارتباط عناصر تروریستی در محله‌های شرقی شهر درعا با مناطق حومه (شرق) قطع شده و آنان فقط از مسیر جنوب می‌توانند متواری شوند؛ روند تحولات میدانی نشان می‌دهد مواضع تروریست‌ها در شرق شهر درعا در ساعات آینده سقوط خواهد کرد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات پیشروی‌ها در جنوب استان درعا اشاره کرد و گفت: نیرو‌های سوری ساعتی قبل با دور زدن تروریست‌ها در شهرک‌های «طیبه و ام المیاذن» از جنوب شرق استان درعا به سمت جنوب و مرز‌های مشترک با اردن پیشروی کردند.

این منبع میدانی افزود: نیرو‌های ارتش پس از درگیری‌های چند ساعته موفق شدند خود را به مرز‌های مشترک با اردن برسانند و گذرگاه راهبردی «النصیب» را پس از ۳ سال از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

همزمان با پیشروی نیرو‌های سوری و بازپس گیری گذرگاه راهبردی «النصیب»، خبر‌ها حاکیست نمایندگان دولت‌های روسیه و سوریه با گروه‌های تروریستی برای یک مصالحه فراگیر در مناطق جنوبی به توافق رسیدند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

سوریه گذرگاه مرزی "النصیب" را به کنترل خود درآورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار بین الملل سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 6088125 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد