Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردوهای جهادی در مناطق مختلف حال و هوای خاص خود را دارد و در خراسان‌جنوبی که استانی کم‌برخوردار است حضور جهادگران دانشجو در روستای عشایری که حتی سرویس بهداشتی ندارند جبران کم‌کاری مسئولان است. ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در گذر از جاده گرم کویری تاغزارهایی به چشمت می‌خورد که در این سال‌های خشکسالی و کم آبی نایی برای ایستادن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده پر پیچ و خم روستا را پشت سر می‌گذاری، هوا گرم است شیشه ماشین را پایین می‌دهم اما گرد و غبار امانم را می‌برد مجبور می‌شوم دوباره شیشه را بالا بکشم.

از دور تابلوی روستای "کومیران" مشخص است. هوا گرم است و خورشید تا می‌تواند اشعه گرمای خود را بر تن خسته کویر می‌افکند و زمین‌های خشک و بی‌آب و علف در پی انتظار یک بارش و جوشیدن دوباره قنات‌ها و چشمه‌های خشکیده‌اند.

دانشجویان دختر آمده بودند تا با برگزاری کلاس‌های آشپری، خیاطی، آموزش قرآن، احکام برای بانوان و دختران روستا تحولی در روستا ایجاد کنند. اینجا شور و نشاط جوانی با هم آمیخته شده بود تا محرومیت رخت بربنند.

اینجا رئیس نداشتند همه در کنار هم با دل و جان کار می‌کردند از روحانی گروه گرفته تا دیگر دانشجویان همه پا در پای یکدیگر کمک می‌کردند و آجر به آجر بالا می‌دادند تا بتوانند برای مردم قدمی بردارند.

اینجا که باشی در اوج جوانی و شور و نشاط جوانی وقتی زندگی و محرومیت مردم را ببینی نمی‌توانی صبر کنی و حاضری از خود بگذری و شبانه روز برای مردم کار کنی.

آمده‌اند تا لبخند بر لب مردم کومیران بنشانیم

اینجا که باشی حاضری برای پیگیری مشکلات مردم پشت درب اتاق مسئول منتظر بمانی و تا جوابی نگیری دست بر نداری.

اینجا نه تنها جوانان دانشجوی خراسان جنوبی بلکه تعدادی از دانشجویان غرب کشور هم آمده بودند تا در زمانی که موقع استراحت و تفریح شان باید باشد در روستای گرم کومیران لبخندی بر لبان این مردم بنشانند.

در روستای کومیران مردم تنها در یک اتاق و نهایت در دو اتاقی با کمترین امکانات زندگی می‌کنند اما این جوانان آمده بودند تا گوشه‌ای از کم کاری دولت مردان را بردوش بکشند و دردی از دل مردم بردارند.

 

انتهای پیام/ ت

R1336/P1361/S6,56/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پویش «چشم به راهیم» در خراسان جنوبی افتتاح شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از افتتاح طرح پویش «چشم به راهیم» همزمان با سراسر کشور و به صورت وبینار در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، طرح پویش «چشم به راهیم» همزان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، فرمانده پلیس راه استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مجتمع خدماتی رفاهی زنان نرجس القورات کیلومتر 12 محور بیرجند – قاین افتتاح شد. 

اسداله جلال‌زاده در این مراسم اظهار داشت: در راستای برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ارتقای ایمنی سفرهای برون‌شهری و کاهش تصادفات جاده‌ای پویش «چشم براهیم» از امروز 27 اسفند تا 13 فروردین ماه 1403 برگزار می‌شود. 

وی گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ماه رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: 15 دقیقه‌ استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادف‌های جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و محل‌های پیش‌بینی شده است. 

جلال‌زاده یادآور شد: گشت‌های راهداری در طرح نورزی به صورت آماده باش با همراهی پلیس راه تمامی محورهای استان را رصد می‌کنند تا ایمنی و تردد روان در محورهای استان رقم بخورد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد:  خراسان جنوبی به لحاظ نیروی انسانی با وجدان و پای کار در سطح کشور حرف اول را می‌زند و تلاش‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه باعث افتخار است.  

ناصر ناصری تأکید کرد: راهداران، پلیس و نیروهای هلال احمر استان با تلاش شبانه‌روزی خود در شرایط سخت و طاقت فرسا، در حفظ ایمنی جاده‌ها و آسایش مردم و مسافران نوروزی نقش‌آفرینی می‌کنند. ما هر چه در این کشور داریم به برکت حضور مردم است و مردم ولی نعمت‌ ما هستند لذا هر یک از ما در هر بخش و مسئولیتی وظیفه داریم آنچه از دستمان برمی‌آید برای خدمت به مردم انجام دهیم.  

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: با اجرای این پویش در سطح محورهای استان شاهد کمترین حادثه باشیم و سفری ایمن برای مسافرین رقم بخورد.  

ناصری بر لزوم توجه به توصیه‌های پلیس به ویژه در ایام نوروز برای کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود: پلیس به عنوان یار و یاور مردم برای بالا بردن ضریب ایمنی سفرها همراه مسافران است و در همین راستا انتظار می‌رود مردم نیز همکاری‌های لازم را با پلیس راه داشته باشند.

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای جان‌باختگان حوادث رانندگی، یادآور شد: متأسفانه بالغ بر 17 هزار نفر در تصادفات رانندگی سال 1402 جان خود را از دست دادند.

فرماندار بیرجند نیز با قدردانی از همه کسانی که تلاش دارند در ایام نوروز در مسیر جاده‌ها هموطنان سفر ایمنی را داشته باشند، اظهار داشت: عزیزانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر از آرامش و آسایش خود می‌گذرند تا مردم در ایام نوروز سفر ایمنی و سالمی را داشته باشند. پویش «چشم به راهیم» یک حرکت منسجم ملی برای ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: از پویش ملی«چشم به راهیم» می‌توان استنباط کرد که مردم و مسافران نوروزی بدانند چشمانی منتظرشان است که سالم از سفر برگردند و هم بدانند چشمانی به راه است که آنها سالم سفر کنند.  در نوروز 1403 همه بسیج شدند تا شاهد کمترین تصادف و تلفات حوادث ترافیکی در سطح استان باشیم. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • برخورداری سه روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • «فورگ» روستایی با بافت سنتی منحصر به فرد در خراسان جنوبی
  • تأیید صحت انتخابات در ۴ حوزه انتخابیه خراسان جنوبی
  • صحت انتخابات در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی تایید شد
  • خراسان جنوبی/خریدهای عیدانه و چهره خندان بازار
  • طرح پویش «چشم به راهیم» در خراسان جنوبی افتتاح شد
  • آکنه بالای ۵۰ سالگی؟ در اینجا نحوه خلاص شدن از شر لکه‌های پوستی دوره یائسگی آمده است
  • رفاقتی از جنس عشق
  • تلاش برای محرومیت‌زدایی در سطح خراسان رضوی
  • اینجا بهشت سرسبز خوزستان است | دشت سوسن بهشت خوزستان