Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردوهای جهادی در مناطق مختلف حال و هوای خاص خود را دارد و در خراسان‌جنوبی که استانی کم‌برخوردار است حضور جهادگران دانشجو در روستای عشایری که حتی سرویس بهداشتی ندارند جبران کم‌کاری مسئولان است. ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در گذر از جاده گرم کویری تاغزارهایی به چشمت می‌خورد که در این سال‌های خشکسالی و کم آبی نایی برای ایستادن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده پر پیچ و خم روستا را پشت سر می‌گذاری، هوا گرم است شیشه ماشین را پایین می‌دهم اما گرد و غبار امانم را می‌برد مجبور می‌شوم دوباره شیشه را بالا بکشم.

از دور تابلوی روستای "کومیران" مشخص است. هوا گرم است و خورشید تا می‌تواند اشعه گرمای خود را بر تن خسته کویر می‌افکند و زمین‌های خشک و بی‌آب و علف در پی انتظار یک بارش و جوشیدن دوباره قنات‌ها و چشمه‌های خشکیده‌اند.

دانشجویان دختر آمده بودند تا با برگزاری کلاس‌های آشپری، خیاطی، آموزش قرآن، احکام برای بانوان و دختران روستا تحولی در روستا ایجاد کنند. اینجا شور و نشاط جوانی با هم آمیخته شده بود تا محرومیت رخت بربنند.

اینجا رئیس نداشتند همه در کنار هم با دل و جان کار می‌کردند از روحانی گروه گرفته تا دیگر دانشجویان همه پا در پای یکدیگر کمک می‌کردند و آجر به آجر بالا می‌دادند تا بتوانند برای مردم قدمی بردارند.

اینجا که باشی در اوج جوانی و شور و نشاط جوانی وقتی زندگی و محرومیت مردم را ببینی نمی‌توانی صبر کنی و حاضری از خود بگذری و شبانه روز برای مردم کار کنی.

آمده‌اند تا لبخند بر لب مردم کومیران بنشانیم

اینجا که باشی حاضری برای پیگیری مشکلات مردم پشت درب اتاق مسئول منتظر بمانی و تا جوابی نگیری دست بر نداری.

اینجا نه تنها جوانان دانشجوی خراسان جنوبی بلکه تعدادی از دانشجویان غرب کشور هم آمده بودند تا در زمانی که موقع استراحت و تفریح شان باید باشد در روستای گرم کومیران لبخندی بر لبان این مردم بنشانند.

در روستای کومیران مردم تنها در یک اتاق و نهایت در دو اتاقی با کمترین امکانات زندگی می‌کنند اما این جوانان آمده بودند تا گوشه‌ای از کم کاری دولت مردان را بردوش بکشند و دردی از دل مردم بردارند.

 

انتهای پیام/ ت

R1336/P1361/S6,56/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: تاکنون ۷۰ هزار و ۸۰۶ نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در طرح «زندگی با آیه ها» پیامک ارسال کرده اند.

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه از این تعداد ۴۶ هزار نفر در این طرح شرکت کردند، افزود: شش درصد جمعیت استان در این مدت در طرح شرکت کرده اند.

به گفته وی طرح «مسطورا» با هدف تبدیل کردن آیه‌های قرآن به گفتمان رایج بین مردم طراحی شده است.

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: در طرح زندگی با آیه‌ها به دنبال این هستیم که در طول سه سال مردم بتوانند ۱۵۰ آیه قرآن را حفظ کنند به این صورت که در سال جاری ۵۰ آیه در بین عموم مردم حفظ شود که ۳۰ آیه در ماه رمضان مورد تمرکز قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: متن کار و محتوا در طرح «زندگی با آیه ها» بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی نوشته شده است که امیدواریم مبلغان ما نیز در این راستا فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برادران اهل سنت ما نیز در این طرح همکاری و ورود دارند، گفت: می‌خواهیم این فراز‌های قرآن، تنها، حفظ نشود بلکه، چون ضرب المثل تبدیل به گفتمان در بین مردم قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سوالات هر روز این طرح از طریق صدا و سیما، رسانه‌های مختلف، مبلغان انعکاس پیدا می‌کند، افزود: در خراسان جنوبی علاقمندان به شرکت در این طرح می‌توانند عدد ۵ را به شماره ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور
  • مراسم بهره برداری از آسفالت معابر روستای میغان شهرستان نهبندان
  • راه‌های ارتباطی بیش از ۷۰ روستای خراسان جنوبی سیلابی شد
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • زمان یادواره سرداران و شهدای روستای گنجه‌ای بزرگ اعلام شد
  • خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد
  • بهار در ۱۴ روستای هدف گردشگری
  • رونق گردشگری خراسان جنوبی با ۱۴ روستای هدف گردشگری