Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهمترین رخدادهای لرزه‌ای هفته گذشته در شاهرود استان سمنان با بزرگای 4.4 ریشتر و در سرگز استان هرمزگان با بزرگای 4.3 به ثبت رسید، ضمن آنکه زلزله‌های متعددی در شهرهای مختلف استان کرمانشاه رخ داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در هفته گذشته بزرگترین زلزله در شاهرود استان سمنان به ثبت رسید. مشروح زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه  9 تیرماه

در اشتهارد استان البرز زلزله 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 ریشتر رخ داد که عمق این زمین‌لرزه در 10 کیلومتری و کانون آن در 19 کیلومتری اشتهارد استان البرز، 19 کیلومتری بوئین زهرا استان قزوین و 40 کیلومتری رازقان استان مرکزی بوده است.

در هجدک استان کرمان زلزله 2.7، گزیک استان خراسان جنوبی زلزله 2.5، بهاباد استان یزد زلزله 2.5 و ایوانکی استان سمنان زلزله 2.8 ریشتری رخ داد.

بانه استان کردستان با زلزله 3.2 ریشتر لرزید. عمق این زمین‌لرزه در 10 کیلومتری و کانون آن در یک کیلومتری بانه، 9 کیلومتری بوئین سفلی و 12 کیلومتری ارمارده استان کردستان گزارش شده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله 3.7 ریشتری رخ داد که عمق این زمین‌لرزه در 8 کیلومتری و کانون آن در 16 کیلومتری تازه آباد، 33 کیلومتری سرپل ذهاب و 35 کیلومتری گهواره این استان بوده است.

چلگرد استان چهارمحال و بختیاری نیز زلزله 3.6 ریشتری را تجربه کرد که عمق آن در 6 کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در یک کیلومتری چلگرد، 37 کیلومتری باباحیدر و 41 کیلومتری فیل آباد این استان گزارش شده است.

یکشنبه 10 تیر

در ایوانکی استان سمنان زلزله 2.6، شهداد استان کرمان زلزله 2.7، خشت استان فارس زلزله 2.5، دامغان استان سمنان زلزله 2.5، تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله 2.5، کهنوج استان کرمان زلزله 2.8 و حاجی آباد استان هرمزگان زلزله 2.8 به ثبت رسید.

در حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی زلزله 3.2 ریشتری رخ داد. عمق این زمین‌لرزه در 10 کیلومتری و کانون آن در 30 کیلومتری حاجی آباد، 33 کیلومتری زهان و 42 کیلومتری گزیک این استان بوده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله 3.4 ریشتر گزارش شد که عمق آن در 10 کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در 16 کیلومتری تازه آباد، 28 کیلومتری جوانرود و 34 کیلومتری کوزران این استان رخ داده است.

دوشنبه 11 تیر

در ریوش استان خراسان رضوی زلزله 2.5، در هجدک استان کرمان زلزله 2.5 و در بافق استان یزد زلزله 2.5 رخ داد.

سه‌شنبه 12 تیر

در مهران استان ایلام زلزله 2.8، شنبه استان بوشهر زلزله 2.7، تازه آباد استان کرمانشاه زلزله 2.5 و بلده استان مازندران زلزله 2.6 به ثبت رسید.

در هجدک استان کرمان زلزله 3.2 ریشتر به ثبت رسید. عمق این زمین‌لرزه در 6 کیلومتری و کانون آن در 36 کیلومتری هجدک، 49 کیلومتری چترود و 51 کیلومتری شهداد این استان گزارش شده است.

چهارشنبه 13 تیر

قصرشیرین استان کرمانشاه نیز با زلزله 3.7 ریشتری لرزید و عمق این زلزله در 7 کیلومتری و کانون آن در 11 کیلومتری قصر شیرین و 20 کیلومتری سرپل ذهاب استان کرمانشاه و 26 کیلومتری عراق بوده است.

سفیدسنگ استان خراسان رضوی زلزله 2.5، درب بهشت استان کرمان زلزله 2.7، بیرجند استان خراسان رضوی زلزله 2.7 و هجدک استان کرمان زلزله 2.7 را تجربه کردند.

در ساعت 5 صبح روز 13 تیر زلزله‌ای با بزرگای 4.3 سرگز استان هرمزگان را لرزاند. این زلزله در عمق 24 کیلومتری و کانون آن در 27 کیلومتری سرگز استان هرمزگان، 32 کیلومتری فاریاب استان کرمان و 45 کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان بوده است.

سرجنگل استان سیستان و بلوچستان با زلزله 3.5 ریشتر لرزید. این زلزله در عمق 7 کیلومتری و کانون آن در 40 کیلومتری سرجنگل، 53 کیلومتری زاهدان و 54 کیلومتری نوک آباد این استان بوده است.

در کاکی استان بوشهر نیز زلزله 3.4 ریشتر رخ داد که عمق آن در 22 کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در 2 کیلومتری کاکی، 27 کیلومتری شنبه و 31 کیلومتری برد خون این استان به ثبت رسید.

پنج‌شنبه 14 تیر

بره‌سر استان گیلان در ساعت 7 صبح روز 14 تیرماه با زلزله‌ای به بزرگای 3.7 ریشتر لرزید. این زمین‌لرزه در عمق 9 کیلومتری و کانون آن در 3 کیلومتری بره سر، 12 کیلومتری جیرنده و 18 کیلومتری دیلمان استان گیلان گزارش شد.

در اشنویه استان آذربایجان غربی زلزله 2.5، در دوبرجی استان فارس زلزله 2.6، در یزدانشهر استان کرمان زلزله 2.8، در نجف شهر استان کرمان زلزله 2.8 و در هجدک استان کرمان زلزله 2.8 ریشتری رخ داد.

همچنین در سومار استان کرمانشاه بعد از یک زلزله 2.5 ریشتری زلزله 3.3 ریشتر رخ داد. در این منطقه زلزله‌ 2.5 ریشتر نیز رخ داده است.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله 3.5 ریشتر رخ داد که این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری و در 9 کیلومتری قصر شیرین و 20 کیلومتری سرپل ذهاب و 26 کیلومتری عراق بوده است. در این منطقه همچنین سه زلزله 2.6 ریشتری در عمق 10 کیلومتری، یک زلزله 3.1 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین، یک زلزله ‌2.5 ریشتری در عمق 11 کیلومتری و یک زلزله 3.9 ریشتری در عمق 12 کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

تخت استان هرمزگان نیز زلزله 3.2 ریشتری را تجربه کرد که عمق آن در 10 کیلومتری و کانون آن در 12 کیلومتری تخت، 19 کیلومتری قلعه قاضی و 38 کیلومتری سرگز این استان بوده است.

بازرگان آذربایجان غربی با زلزله 3.3 ریشتر لرزید. عمق این زلزله در 10 کیلومتری و کانون آن در 11 کیلومتری بازرگان، 25 کیلومتری ترکیه و 25 کیلومتری ماکو استان آذربایجان غربی بوده است.

جمعه 15 تیرماه

در سومار استان کرمانشاه زلزله 2.5 و در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله 2.6 ریشتری رخ داد.

کوهبنان استان کرمان نیز زلزله 3.2 ریشتر را تجربه کرد که عمق آن در 8 کیلومتری و کانون این زمین لرزه در 12 کیلومتری کوهبنان، 20 کیلومتری کیانشهر و 43 کیلومتری راور این استان بوده است.

همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگای 4.4 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین شاهرود را لرزاند که کانون آن در 42 کیلومتری شاهرود، 44 کیلومتری دامغان و 48 کیلومتری امیریه بوده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه خواجه لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۴:۱۹ امروز منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان با زمین لرزه‌ای به قدرت ۳.۴ ریشتر تکان خورد.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۴۹.۴۳، عرض جغرافیایی: ۳۲.۱۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۱۰ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۲۲ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۳۹ کیلومتری لالی (خوزستان)، ۱۱۳ کیلومتری اهواز و ۱۳۶ کیلومتری شهرکرد رخ داد.

کد خبر 6091158

دیگر خبرها

  • قلعه خواجه لرزید
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند