Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خبرگزاري «معاً» در گزارشي از سرزمين هاي اشغالي نوشت: اسرائيل از چند روز پيش فعاليت خود را براي کوچاندن فلسطيني هاي ساکن مناطق حومۀ شهر اشغالي قدس افزايش داده است.
کارشناسان معتقدند که هدف اسرائيل از کوچاندن فلسطيني ها جدا کردن شهر قدس از کرانه باختري رود اردن و دو نيم کردن کرانه باختري رود اردن براي جلوگيري از تشکيل کشور فلسطين است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"سهيل خليليه" کارشناس امور شهرک سازي اسرائيل در مصاحبه با خبرگزاري «معاً» گفت: اسرائيل در پي تخليه مناطق فلسطيني نشين حومۀ قدس و الحاق اين مناطق به مجتمع شهرک هاي اسرائيلي نشين "معالي آدوميم" است. شهرک هاي معالي آدوميم 73 هزار کيلومتر مربع مساحت دارد و به بزرگي قدس شرقي است و شامل 9 شهرک با 60 هزار نفر جمعيت مي شود و 19 منطقۀ فلسطيني نشين با بيش از 4 هزار نفر جمعيت در اطراف اين شهرک ها وجود دارد.
خليليه مي افزايد: هدف اصلي رژيم اشغالگر اسرائيل از کوچاندن فلسطيني هاي ساکن مناطق حومۀ قدس اجراي نقشۀ موسوم به "قدس بزرگ" است. اسرائيل با تخليۀ مناطق فلسطيني نشين درپي الحاق شهرک هاي معالي آدوميم به قدس است و هم اکنون فاز اول نقشۀ E1 را اجرا مي کند که تکميل اجراي اين نقشه به معناي تقسيم کرانه باختري رود اردن به دو بخش جنوبي و شمالي خواهد بود.
اين کارشناس فلسطيني افزود: فاز دوم اين نقشه که رژيم اشغالگر به زودي آن را اجراء خواهد کرد، شامل الحاق شهرک هاي شمالي همچون "گيوعات زئو" و مجتمع شهرک هاي "گوش عتصيون" در جنوب بيت لحم به شهر قدس مي شود. اسرائيل همچنين مناطقي فلسطيني نشين را از قدس جدا خواهد کرد تا مرزهاي جغرافيايي و جمعيتي قدس را به نفع اسرائيلي ها تغيير دهد.
خليليه گفت: کابينه اسرائيل از خيلي سال پيش اين نقشه را آماده کرده بود. عدم جديت تشکيلات خودگردان فلسطين در مقابله با نقشه هاي شهرک سازي اسرائيل کار را براي مقامات تل آويو آسان کرده است.
"جهاد حرب" ديگر کارشناس فلسطيني هم گفت: نقشۀ تخليه مناطق فلسطيني نشين حومۀ قدس و تقسيم کرانه باختري رود اردن به دو بخش جنوبي و شمالي توسط بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر اسرائيل آماده شده است و اين نقشه شايد يکي از بندهاي طرح موسوم به "معاملۀ قرن" نيز باشد.
چکيدۀ سخن اينکه اسرائيل مي خواهد همۀ مناطق فلسطيني نشين را از قدس جدا کند، با تخليۀ مناطق فلسطيني نشين حومۀ اين شهر چهار هزار واحد مسکوني جديد، 10 هتل و يک منطقه صنعتي بسازد و بيش از 100 هزار اسرائيلي را در قدس اسکان دهد به نحوي که اسرائيلي ها اکثريت جمعيت اين شهر اشغالي را تشکيل دهند. / 110
مترجم: منوچهر مهدوي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین

وزارت خارجه چین جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در پکن را تشریح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای به تشریح جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در پکن پرداخت که به این شرح  است:

بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌هاهیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود

 پکن میزبانی مذاکرات نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح را برعهده داشت.

هیئت‌های این دو جنبش به دعوت چین با هدف انجام گفتگوی عمیق و صریح برای تقویت آشتی فلسطینی به پکن سفر کردند.

دو هیئت تمایل سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق گفتگو بیان کردند.

هیئت‌های حماس و فتح درباره ادامه گفتگو برای تحقق وحدت فلسطینی در نزدیک ترین زمان ممکن توافق کردند.

نمایندگان حماس و فتح به توافقی درباره ایده ها برای گفتگوهای آینده دست یافتند.

دو طرف از حمایت چین از ملت فلسطین تقدیر کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو