Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی اعلام کرد تنها به شرط آنکه ژاپن تحریم های اقتصادی علیه این کشور را پایان دهد حاضر به تعامل با توکیو در خصوص مساله ربوده شدگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، پیونگ یانگ امروز (شنبه) تاکید کرد دو کشور نمی توانند درباره این موضوع با یکدیگر وارد گفت و گو شوند مگر آنکه ژاپن به تحریم های اقتصادی پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژاپن که به دنبال خاتمه برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی و غیراتمی شدن این کشور است هنوز در قبال این درخواست کره شمالی واکنشی نشان نداده است.
سال 2016 میلادی زمانی که ژاپن تحریم های تجاری گسترده تری را علیه کره شمالی به اجرا گذاشت این کشور نیز کمیته ویژه رسیدگی به موضوع ربوده شدگان را منحل کرد و از آن زمان به نوشته تارنمای ژاپن تودی، در حل مساله هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.
کره شمالی می گوید «مساله به طور کلی حل شده است» اما بر این باور است که اگر تحریم های توکیو پایان یابد می توان راجع به این موضوع وارد گفت و گو شد تا موضوع به طور کامل برای ژاپن حل و فصل شود.
ژاپن هم اعلام کرده است پس از خلع سلاح هسته ای کره شمالی و حل موضوع ربوده شدگان آماده است «تعاملات اقتصادی» گسترده تری با این کشور داشته باشد و به تحریم ها پایان دهد.
توکیو هنوز با این موضع کره شمالی که مساله ربوده شدگان خاتمه یافته، موافقت نکرده است افزون بر این «خانواده های ربوده شدگان ژاپنی» از دولت می خواهند کره شمالی را برای بازگشت هرچه سریعتر فرزندانشان تحت فشار بگذارد ولی مقامات پیونگ یانگ می گویند موضوع ربوده شدگان ژاپنی 15 سال پیش و در مذاکرات سال 2002 میلادی دو کشور حل و فصل شده و خاتمه یافته است.
در سال 2002 میلادی 'جونیچیرو کویزومی' نخست وزیر وقت ژاپن با 'کیم جونگ ایل' رهبر وقت کره شمالی دیدار و بیانیه پیونگ یانگ را امضا کرد آن زمان رهبر پیشین کره شمالی تائید کرده بود که ماموران کشورش اتباع ژاپنی را ربوده اند و یک ماه پس از آن، پنج نفر از این ربوده شدگان به ژاپن بازگشتند.
دولت ژاپن با در نظر گرفتن آن پنج نفر، در مجموع 17 نفر را به صورت رسمی به عنوان ربوده شده شناسایی کرده است اما اطلاعی از 12 نفر باقی مانده در دست نیست.
توکیو مدعی است نیروهای کره شمالی، اتباع این کشور را به منظور «آموزش جاسوسان خود در زمینه زبان و فرهنگ ژاپنی» ربوده اند این موضوع، مانع مهمی در برقراری مناسبات دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی در سه دهه گذشته بوده است.
دولت کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود 8 نفر از این 12 نفر فوت شده اند ولی از 4 نفر دیگر خبر ندارد و معتقد است این افراد اصلا وارد کره شمالی نشده اند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند

به گزارش خبرآنلاین، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۹ ریشتر جزایر «اوگاساوارا» در ژاپن را لرزاند.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.

به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900160

دیگر خبرها

  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند