Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: در حالی که با اوج گیری بحران آب در خرمشهر و آبادان، برخی انتقاد را در دستور کار قرار دادند، نهادی که توجه خود را صرف محرومیت زدایی از برخی نقاط کشورمان کرده، راهکاری را در دستور کار قرار داد که هدف از آن، رفع مشکل به وجود آمده در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

هرچه کیفیت نازل آب و غیر قابل استفاده بودنش، اهالی جنوب خوزستان را بیشتر تحت فشار می‌گذاشت و خاطرات کوچ اجباری در اوایل دفاع مقدس را در ذهنشان مرور می‌کرد، اخباری از آبادان و خرمشهر مخابره می‌شد که حکایت از اوج گیری بحران داشت، بی آنکه راهی برای خروج ایشان از بحران به ذهن کسی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که حال و روز نامناسب شهر‌های جنوبی خوزستان به صفحات افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی راه یافته بود و همگان می‌کوشیدند با ایشان ابراز همدردی کنند، راهکار‌های عملیاتی برای رهایی اهالی مظلوم این خطه از مشکل به وجود آمده از سرعت بخشیدن به طرح‌های انتقال آب و رهاسازی آب از سد‌های احداث شده در بالادست کارون فراتر نمی‌رفت؛ رویکرد‌هایی که حل مشکل به صورت اساسی و برای بلند مدت را نشانه رفته بودند، ولی مگر می‌شود مشکل فقدان آب آشامیدنی را در کوتاه مدت ندید گرفت و برای پاسخ دادن به این نیاز اساسی تدبیری نیندیشید؟!

 

شاید همین پرسش بود که مسئولان بنیاد علوی را مجاب کرد تا دست به کار شده و برای رفع نیاز فوری و کلیدی اهالی خرمشهر و آبادان وارد عمل شوند؛ پرسشی که پاسخ آن در تهیه و توزیع آب آشامیدنی در این شهر‌ها یافت شد و طرحی را پدید آورد که از هفته پیش کلید خورد و تا کنون به توزیع یک و نیم میلیون لیتر آب آشامیدنی منجر شده است.

به مدد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط این بنیاد، از دوشنبه هفته گذشته، یک میلیون بطری آب معدنی از مبدأ چند استان کشورمان تهیه و به جنوب خوزستان منتقل شد تا با توزیع رایگان آن در میان اهالی این خطه، پاسخی موثر ولو کوچک به نیازی داده شود که همه چیز را در این دیار تحت تأثیر قرار داده بود.

راهکاری مؤثر برای عبور از شرایط بحرانی تا دایر شدن زیرساخت‌های انتقال و توزیع آب که می‌تواند الگوی دیگر نهاد‌ها قرار گرفته و به مدد تکرار آن، اتفاقی در خرمشهر و آبادان رقم بخورد که پیشتر در دوران دفاع مقدس یک بار در ابعادی وسیع رقم خورده تا چشم جهانیان به میهن دوستی ایرانیان خیره شود و همگان دریابند «چو عضوی به درد آورد روزگار»، بی قراری سراسر ایران را فرا خواهد گرفت و رفع مشکل در اولویت کاری همگان قرار می گیرد؛ درست مثل اقدام بنیاد علوی که می‌تواند توسط دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها تکرار شود تا مشکل به وجود آمده در خرمشهر و آبادان هر چه سریع‌تر رفع شود؛ مشکلی که در روز‌های گرم و سوزان تابستان بروز کرده و رفع آن به راهکار‌هایی سریع و فوری نیازمند است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش آموزان آبادانی و خرمشهری به همراه پاک بان ها و معلمان خود با حضور در مراسم روز زمین پاک و بوستان های شهر بر لزوم حفاظت از زمین پاک تاکید کردند. نجات زمین از پلاستیک شعار امسال هفته زمین پاک است. 

آنان با جمع آوری زباله ها از میان شاخ و برگ درختان، حاشیه رودخانه و بوستان ها از بزرگسالان خواستند در تولید کمتر زباله بویژه پلاستیک و جلوگیری از زباله پراکنی در محیط زیست در حفظ محیط زندگی برای نسل های آینده کوشا باشند. 

کودکان و نوجوانان آبادانی و خرمشهری با ابراز نگرانی از گسترش پلاستیک در سطح شهرها و روستاها تاکید کردند: زمین ثروتی عظیم است که آیندگان برای ادامه حیاتی شاد و پرانرژی به پاکی آن نیاز دارند و حفاظت از آن وظیفه نسل های کنونی است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت‌های زیست محیطی دانش آموزان به نمایش گذاشته شد که در قسمتی از آن دانش آموزان کاغذها را جمع آوری و در بطری های پلاستیکی ذخیره کردند تا برای بازیافت از محیط زیست جمع آوری شود.

محمود رضا یوسفی معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در گوشه ای از این مراسم با اشاره به اینکه نظافت شهری و جمع آوری پسماند‌ها از جمله وظایف خدمات شهری شهرداری است افزود: در شبانه روز ۱۲۰ تن زباله در این شهر جمع آوری می‌شود که این میزان در تعطیلات نوروز به ۱۶۰ تا ۱۷۰ تن افزایش یافت. 

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی هفتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود
  • اوقات شرعی ششم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • اوج گیری گرما در اروند
  • اوقات شرعی پنجم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر