Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@03:36:01 GMT

آغاز جوان گرایی در سیما

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۴۵۷۷۷

آغاز جوان گرایی در سیما

به گزارش روزنامه خراسان، بنابراین حالا به صورت رسمی، جواد رمضان نژاد مدیر دو شبکه سیماست؛ افق و پنج. اگرچه پیش بینی می‌شود عمر مدیریت او همزمان در دو شبکه کوتاه باشد و باید منتظر انتصاب یک مدیر جدید برای شبکه افق نیز باشیم. انتصابی که شاید، چون هماهنگی‌های بیشتری را می‌طلبید، به تأخیر افتاده است.

یاران ضرغامی کمرنگ‌تر می‌شوند

با توجه به سیاست‌های جدید انتصاب مدیران در تلویزیون، به نظر می‌رسد باید علیرضا برازش را دیگر از جمع مدیران ارشد تلویزیون جداشده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث است، در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد، به عنوان کارشناس مذهبی سریال‌های تلویزیون وارد رسانه ملی شد و در سال ۸۴، همزمان با موج تغییرات ضرغامی در تلویزیون، به عنوان مدیر شبکه یک منصوب شد و از آن زمان تا به حال، در سمت‌های مختلف مدیریتی رسانه ملی حضور داشته است. برازش یکی از بازماندگان دوره عزت ا... ضرغامی بود که در ابتدای دوران ریاست ضرغامی، از سطح کارشناس مذهبی به سطح مدیر شبکه ارتقا یافت. او احتمالاً به اصغر پورمحمدی خواهد پیوست و یک مسئولیت بی خاصیت (احتمالاً مشاور) دریافت خواهد کرد.

مدیران جدید چه کسانی هستند؟

مجید زین العابدین و جواد رمضان نژاد علاوه بر این که هر دو در سال ۱۳۵۶ به دنیا آمده اند، در یک زمینه دیگر نیز اشتراک دارند؛ هردوی آن‌ها جزو بدنه جوان مدیران سازمان صداوسیما هستند که از همین رسانه برآمده اند. آن‌ها غالب مسئولیت‌های قبلی خود را در سطوح پایین‌تر سازمان صداوسیما گذرانده اند و از بدنه این سازمان جدا نیستند.

زین العابدین از مسئولیت‌های خُردی، چون کارشناس اداره کل حقوقی صداوسیما و تهیه کنندگی برنامه‌های سیاسی شبکه خبر شروع کرده و مراتب مدیریتی را پله پله طی کرده است. جانشین سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰، سرپرست گروه اجتماعی شبکه خبر، سرپرست گروه معارف شبکه سه، قائم مقام شبکه سه و در نهایت مدیریت شبکه سه، مهم‌ترین سمت‌های مدیریتی زین العابدین بوده است که البته در این آخری (مدیر شبکه سه) کارنامه موفقی نداشت.
جواد رمضان نژاد نیز سردبیر و طراح گفت:  وگوی جمعه شبکه قرآن بوده و جانشین سردبیر اخبار جوانه‌ها هم بوده است. رمضان نژاد کارش را از سردبیری بخش‌های مختلف خبری در شبکه‌های رادیویی فرهنگ، تهران، جوان و پیام شروع کرده و بعد‌ها مدیر گروه مستند شبکه چهار و عضو شورای راهبردی مرکز سیمافیلم هم شده است. تفاوت مهم کارنامه زین العابدین و رمضان نژاد در این است که نفر دوم، در نهاد‌های فرهنگی خارج از سازمان صداوسیما هم مسئولیت داشته است. عضویت در هیئت مدیره سازمان هنری-رسانه‌ای اوج و مدیریت مجتمع آموزشی شهید آوینی، نشان از روابط خوب او با نهاد‌های فرهنگی غیرصداوسیمایی دارد.

جوان گرایی ادامه دارد

زین العابدین و رمضان نژاد به همراه چهار نفر دیگر، مهم‌ترین اعضای گروهی هستند که در بدنه مدیران سازمان صداوسیما، «جوان» محسوب می‌شوند. دیگر اعضای این گروه سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند (متولد ۵۲)، محمد سرشار مدیر شبکه کودک (متولد ۶۰)، مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار (متولد ۶۲) و علی فروغی مدیر شبکه سه (متولد ۶۰) هستند. آن‌ها در برابر افرادی، چون اصغر پورمحمدی، علی دارابی، مرتضی میرباقری، مهدی فرجی، محمدرضا جعفری جلوه و... که اغلب در دهه‌های بیست و سی متولد شده اند، جوان هستند. این گروه شش نفره که در سال‌های اخیر در راستای جوان گرایی به بدنه مدیران تلویزیون تزریق شده اند، مهم‌ترین امید علی عسگری و میرباقری برای چابک سازی، کار جهادی و بهینه سازی در ساختار رسانه ملی هستند. از نظر مدیران عالی رتبه تلویزیون، تنها دهه پنجاهی‌ها و دهه شصتی‌ها هستند که می‌توانند سازمان عریض و طویل صداوسیما را نجات دهند.

۳+۳

همان طور که گفته شد، رمضان نژاد و زین العابدین با کارنامه‌ای کاملاً صداوسیمایی، در مسند مدیریت دو شبکه مهم قرار گرفته اند. با این حال این سیاست همواره به همین شکل نبوده است. علی فروغی، محمد سرشار و سیدسلیم غفوری سه چهره‌ای هستند که در میان این گروه شش نفره، خاستگاهی غیر از سازمان صداوسیما دارند. غفوری پیشتر مستندساز بوده، سرشار از حوزه هنری آمده و فروغی هنگام فعالیت در سازمان بسیج مستضعفین به صف مدیران پیوسته است. از این رو این شش نفر، از لحاظ نحوه آغاز مدیریت در ساختار رسانه‌ای صداوسیما، خود به دو گروه سه نفره تقسیم می‌شوند و هر دو گروه هم در میان شبکه‌های اصلی صداوسیما، نماینده دارند. زین العابدین مدیر شبکه یک است و فروغی مدیریت شبکه سه را برعهده دارد. با این حال آن چه مشخص است، این که شیب این تغییرات، به سمت استفاده از نیرو‌های بدنه خود سازمان صداوسیماست؛ نه تزریق نیرو‌ها از خارج از سازمان.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیما رمضان نژاد زین العابدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • علت عجیب برکناری باسوادترین مدیر صداوسیما
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • عنایتی: سیاست باشگاه پیکان جوان‌گرایی است
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟