Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه امیرکبیر در مورد سرانه ورزشی این دانشگاه گفت: سرانه ورزشی دانشگاه امیرکبیر در حال حاضر چیزی حدود ۸۰۰۰ متر است و با توجه به جمعیت دانشجویی این دانشگاه تقریبا ۶۱ سانتی متر مربع برای هر دانشجو می‌باشد.

 

فرزام، مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد سرانه ورزشی دانشگاه امیرکبیر گفت: سرانه ورزشی دانشگاه امیرکبیر در حال حاضر چیزی حدود ۸۰۰۰ متر است و با توجه به جمعیت دانشجویی این دانشگاه تقریبا ۶۱ سانتی متر مربع برای هر دانشجو می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: این امکانات به صورت یک مجتمع مرکزی است و همه دانشجویان از آن استفاده می‌کنند. از جمله امکانات این ورزشگاه استخر، سالن بدنسازی و دیگر امکانات ورزشی مثل تیراندازی، تنیس روی میز، سنگ نوردی، ایروبیک، یوگا و ... می‌باشد. این امکانات در طی ایام تحصیلی تا ساعت ۳ بعد از ظهر در اختیار گروه تربیت بدنی دانشگاه است و از ساعت ۳ تا ۱۲ شب در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و استفاده دانشجویان از آن به صورت یک روز در میان برای خانم‌ها و آقایان می‌باشد.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به امکانات محدود دانشگاه در زمینه ورزشی گفت: با توجه به کمبود امکانات ورزشی در دانشگاه برای دانشجویان خوابگاهی امکاناتی در نظر نگرفته ایم و دانشجویان خوابگاهی از امکانات داخل دانشگاه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع ورزشی دانشگاه در حال تکمیل است، گفت: طبقه آخر مجتمع ورزشی دانشگاه از زمان ساختمان ورزشی دانشگاه روند ساخت آن متوقف شد تا اینکه در سال ۹۶ با کمک خیرین قرار شد تا طبقه آخر این ساختمان ورزشی نیز احداث گردد و تا سال آینده به بهره برداری برسد.

فرزام افزود: این سالن برای فوتبال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون و رشته‌های این چنینی در نظر گرفته شده است و در واقع یک سالن چند منظوره محسوب می‌شود.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه امیرکبیر توضیح داد: مجموعه ورزشی دانشگاه امیرکبیر دارای استخر، سالن بدنسازی اختصاصی بانوان، سالن آمادگی جسمانی، سالن تنیس روی میز و بدنسازی اختصاصی آقایان، سالن سنگ نوردی، شمشیربازی و همچنین یک سالن چند منظوره داریم که شامل تیر و کمان، تیراندازی و رشته‌های این چنینی می‌شود.

وی افزود: در این چند سال گذشته یکی از شاخص‌هایی که برای سنجش سرانه ورزش در دانشگاه تعریف کردیم شاخص زمانی بود که سرانه ورزش در دانشگاه امیرکبیر برای هر دانشجو در روز دو دقیقه بود و ما تلاش کردیم تا این دو دقیقه را به پنج دقیقه برسانیم و امیدواریم تا در سال ۹۷ بتوانیم این آمار را به شش دقیقه افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرانه ورزشی دانشگاه امیرکبیر مدیر تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صادق ستاری فرد در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضا‌های ورزشی برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

وی در خصوص وضعیت آذربایجان غربی هم اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مترمربع با اجرای طرح شهید سلیمانی به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفت‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این اعتبارات امسال ۲ برابر شود.

ستاری فرد گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است