Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا عدالت جو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی این مراکز باعث آلودگی و تولید گرد و غبار در منطقه شده و مشکلاتی را برای مردم شهر دلگشا که در مجاورت این 2 کارخانه ساکن هستند، ایجاد کرده است.
وی افزود: از مشکلات جدی دیگر ورود پساب این 2 کارخانه به زمین های زراعی و باغی مناطق پایین دست شده و این موضوع نیز باعث ایجاد خساراتی به مردم کشاورز و باغدار منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر محیط زیست ملکشاهی یادآور شد: اخطارهای لازم به مسئولان شهرداری ارکواز داده شد ولی بعلت توجه نکردن پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان ارجاع و با دستور دادستان ملکشاهی این 2 واحد تا برطرف کردن مشکلات ایجاد آلودگی محیط زیستی پلمپ شدند.
عدالت جو رعایت استانداردهای زیست محیطی را لازمه فعالیت واحدهای تولیدی دانست و گفت: طبق قانون واحدهای تولیدی صنعتی موظف به رعایت مسائل زیست محیطی بوده و در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
2 کارخانه آسفالت و شن و ماسه شهرداری ارکواز در مجاورت شهر دلگشا و روستای باولک در دامنه کبیرکوه قرار گرفته اند و آلودگی گرد و غبار آنها چهره طبیعت مجاور را مخدوش ساخته است.
7179/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 زیست محیطی شهرداری طبیعت گرد و غبار محیط زیست جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند

فوق تخصص بیماری‌های قلب کودکان و معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: به منظور کاهش خطرات و تأثیرات آلودگی هوا توصیه می‌شود مادرانی که ریسک بارداری بالایی دارند و دارای سابقه تولد فرزند قبلی با انومالی بدو تولد یا سقط مکرر هستند، در سه ماه اول بارداری در محیطی با هوای پاک سکونت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا صبری امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آنها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: از جمله تأثیرات آلودگی هوا می‌توان به تأثیرات احتمالی بر بروز بیماری‌های قلبی نوزاد در بدو تولد در صورت تماس مادر با هوای آلوده در سه ماه ابتدایی بارداری، تأثیر بر افزایش میزان مرگ و میر بیماران دارای فشار ریوی بالا، افزایش خطر لخته شدن خون در وریدها و ارگان‌های مختلف، افزایش فشار خون و بستری شدن بیشتر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی اشاره کرد.

وی با اشاره به افزایش موارد سکته قلبی و مغزی، نامنظمی قلبی، فشار خون بالا، ترومبوز وریدهای اصلی از جمله تأثیرات آلودگی هوا بر بزرگسالان است، افزود: آلودگی هوا همچنین می‌تواند منجر به بروز موارد آسم و فیبروز ریوی که بر عملکرد قلب و عروق تأثیرگذار است، شود.

فوق تخصص بیماری‌های قلب کودکان و معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی اصفهان تصریح کرد: به منظور کاهش خطرات و تأثیرات آلودگی هوا توصیه می‌شود مادرانی که ریسک بارداری بالایی دارند و دارای سابقه تولد فرزند قبلی با انومالی بدو تولد یا سقط مکرر هستند، در سه ماه اول بارداری در محیط‌هایی با هوای پاک سکونت داشته باشند.

صبری با اشاره به لزوم مراقبت بیشتر در روزهای آلوده از بیمارانی که خطر ترومبوز و لخته شدن خون بیشتر دارند، ادامه داد: بیماران تک بطنی و سیانوتیک یا بیمارانی که عمل فونتان برای آنها انجام شده است یا عمل جراحی تعویض دریچه به خصوص با دریچه‌های فلزی داشته‌اند یا نارسایی قلبی دارند باید در روزهای دارای هوای آلوده مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر از بیمارانی که فشار بالای شریان ریوی دارند، خاطرنشان کرد: احساس نیاز در خصوص انجام تحقیقاتی در اصفهان در زمینه آلودگی هوا و تأثیر آن بر بیماری‌های قلبی بدو تولد وجود دارد و در این زمینه در مرکز تحقیقات قلب و عروق کودکان اصفهان اقدام خواهد شد.

کد خبر 751516

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست