Web Analytics Made Easy - Statcounter

لژیونر هندبال ایران می‌گوید که صعود تیم ملی هندبال ایران از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی قطعی است.

سجاد استکی، لژیونر هندبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص هم گروه‌های ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: قطر با ما هم گروه شده است، قطر تیم خوبی است، اما آن طور که شنیدم با تیم کامل خود در این مسابقات حاضر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوران کاستاراتوییچ چون در قطر مربیگری کرده است و احتمالا در قطر آشناهایی دارد می‌گوید که قطر با تیم کامل به این مسابقات نمی‌آید.

لژیونر هندبال ایران در ادامه گفت: ‌شانس صعود ما از مرحله مقدماتی زیاد است. اگر همه بچه‌ها جمع شوند و تیم سر حال باشد صعود ما به مرحله دوم بازی‌های آسیایی قطعی است و ما باید برای مرحله بعد بجنگیم.

استکی در خصوص حضور لژیونرها در بازی های آسیایی اظهار کرد: فدراسیون و سرمربی ایران باید با فدراسیون و سرمربی باشگاه‌های رومانی توافق کنند. هم زمان با مسابقات آسیایی ، بازی‌های لیگ رومانی آغاز می‌شود بنابراین باید به یک توافق رسید و زمانی مشخص شود تا لژیونرها بتوانند در آن زمان به تیم ملی ملحق شوند تا نه تیم‌ ‌ملی ضرر کند و نه باشگاه.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در بازی‌های آسیایی حاضر شویم. باید سرمربی باشگاه و سرمربی تیم ملی به توافق برسند. مدیر باشگاه چسمه نیز صحبت‌هایی کرده است تا راهی پیدا شود و ما بتوانیم در بازی‌ها حاضر شویم.

او خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم مرحله گروهی زیاد سخت باشد. تعدادی از بچه‌ها که لژیونر هستند، اگر نتوانند در مرحله گروهی باشند، در مرحله بعد به تیم‌ ‌ملی ملحق خواهند شد. هنوز این موضوع قطعی نیست. باید تاریخ مسابقات را دید تا شرایط مشخص شود. ان‌شاء‌الله یک راه خوب پیدا شود و ما بتوانیم در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشیم.

سجاد استکی در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط برای همه لژیونرها یکسان است یا خیر؟ گفت‌: لژیونرهایی که در لیگ رومانی مشغول هستند این شرایط را دارند. بازی تیم‌های رومانی همه با هم آغاز می‌شود. شرایط سایر لژیونرها را دقیق نمی‌دانم. بازی‌های آسیایی در تقویم جهانی نیست و امیدوارم که با توافق مشکلات بر طرف شود.

لژیونر هندبال ایران بیان‌ کرد: ما در موقع قرارداد با باشگاه، شرایط تیم ملی ایران را هم ذکر  کرده ایم، اما حضور ما در صورتی است که رقابت‌ها مثل رقابت‌های جهانی، مقدماتی المپیک و ... در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده باشند. در آن شرایط همه تیم‌های دنیا بازی‌های خود را تعطیل کرده و بازیکنان ملی را در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار می‌دهند، اما بازی‌های آسیایی در فدراسیون جهانی ثبت نشده است و اروپایی‌ها این بازی‌ها را نمی‌شناسند.

وی ادامه‌ داد: این بحث باید توافقی حل شود. فدراسیون ما با فدراسیون رومانی و خود باشگاه چسمه مشکل را بر طرف کنند. با لج و لجبازی نمی‌شود و امیدوارم که با توافق این موضوع بر طرف شود. این هفته‌ یا هفته‌ آینده صحبت‌ها انجام می‌شود و تایمی مشخص می‌شود که بازیکنان در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار بگیرند. باید ببینیم چه می‌شود. ان‌شاء‌الله که مشکلات بر طرف شود.

استکی در پایان در خصوص اردوهای تیم ملی نیز خاطر نشان کرد: برای صدور آی دی کارت و ویزا به رومانی رفته بودیم و به تازگی به اردوی تیم ملی آمده ایم. شرایط اردوها خوب است. همه چیز از لحاظ تمرین، تکنیک و تاکتیک خوب است. مربی نیز به خوبی با بچه‌ها کار می کند. بازیکنان نیز خداراشکر آسیبی ندارند و به خوبی تلاش و تمرین می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سجاد استکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران، دومین کشور آسیایی با بیشترین تعداد تکواندوکار در المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت insidethegames، مسابقات انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ در قاره آسیا به میزبانی شهر «تای آن» در کشور چین برگزار شد و ۱۶ تکواندوکار از کشورهای مختلف قاره کهن حائز سهمیه المپیک شدند.

«سونگ ژائوکسیانگ» قهرمان بازی‌های آسیایی از چین و «آرین سلیمی» نایب قهرمان بازی‌های آسیایی از ایران به فینال ۸۰+ رسیدند و هر دو موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شدند. سونگ اتفاق مهمی را در تکواندوی چین رقم زد و ششمین تکواندوکار چینی لقب گرفت که به المپیک ۲۰۲۴ راه یافته است و به همین علت چین بیشترین ورزشکار را در بین کشورهای شرکت کننده جهان در پاریس خواهد داشت.

اما پس از چین، در قاره آسیا کشورهای ایران اردن، کره جنوبی و ازبکستان ۴ نماینده در پاریس خواهند داشت. «مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم، مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم» نمایندگان ایران در این رویداد هستند.

«مبینا نعمت زاده» از ایران در وزن ۴۹- کیلوگرم در کنار «دنیا ابوطالب» از عربستان سعودی به المپیک راه یافت. ابوطالب اولین زن تاریخ عربستان خواهد بود که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کند. «کیم یو جون» از کره جنوبی در وزن ۵۷- کیلوگرم در کنار «لاتیشیا اون» از لبنان به فینال رسید.

«راما ابوالروب» از اردن و «منیره عبدالسالوموا» از تاجیکستان در وزن ۶۷+ کیلوگرم بانوان در بازی‌های المپیک به مصاف رقبا خواهند رفت. «ساسیکارن تونگچان» (تایلند) و «اوزودا سوبیرجونوا» (ازبکستان) نیز در وزن ۶۷- کیلوگرم به المپیک رسیدند.

سهمیه دوم قاره‌ای ازبکستان توسط «جسوربک جایسانوف» قهرمان آسیا در وزن ۸۰- کیلوگرم آقایان کسب شد. «باتیرخان تولئوگلی» (وزن ۸۰- کیلوگرم) و سمیرخون آباباکیروف (وزن ۵۸- کیلوگرم) دو سهمیه المپیک برای قزاقستان کسب کردند. «عمر یاسر اسماعیل» فلسطینی به فینال ۵۸- کیلوگرم آقایان رسید تا تنها سهمیه کشورش در تکواندو را کسب کند.

«علی رضا عباسی» از تیم پناهندگان و «بانلونگ توبتیمدانگ از تایلند» نایب قهرمان جهان به میزبانی باکو در سال ۲۰۲۳، در وزن ۶۸- کیلوگرم بازی‌های المپیک به رقابت می‌پردازد.

مسابقه بعدی انتخابی قاره‌ای در تاریخ ۶ آوریل برابر با «۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۳» در «هونیارا- جزایر سلیمان» برگزار خواهد شد. فینالیست‌های هر وزن در مسابقات مقدماتی کسب سهیه المپیک اقیانوسیه به المپیک پاریس ۲۰۲۴ راه خواهند یافت.

با پایان رقابت‌های قاره‌ای، نهایتاً فدراسیون جهانی تکواندو ۱۶ مه سال ۲۰۲۴، سهمیه‌های باقی مانده را طی وایلد کارت و یا سهمیه مجزا به تکواندوکاران پناهنده برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ مجدداً اختصاص خواهد داد.

کد خبر 6057103

دیگر خبرها

  • ادعای ستاره یونایتد: نیاز داشتم به لیورپول گل بزنم
  • ادعای جنجالی بعد از حذف: بازیکنانم را هوایی کردند
  • تیم ملی گلبال ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند
  • منچستریونایتد ۴-۳ لیورپول/ کامبک جنون آمیز شیاطین سرخ و صعود به نیمه نهایی+ فیلم
  • پیروزی دراماتیک چلسی و صعود به نیمه‌نهایی جام‌حذفی
  • تیم ملی ایران از صعود بازماند
  • ایران، دومین کشور آسیایی با بیشترین تعداد تکواندوکار در المپیک
  • کسب سومین پیروزی تیم ملی ایران
  • صعود منچسترسیتی و کاوتری به نیمه‌نهایی جام حذفی
  • صعود منچسترسیتی به نیمه‌نهایی جام حذفی با غلبه بر نیوکاسل