Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@17:59:47 GMT

سدسازی های غیر اصولی و تشدید خشکسالی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۴۷۵۳۵

سدسازی های غیر اصولی و تشدید خشکسالی

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل کم آبی و بحران آب در مناطق جنوبی کشور و استان خوزستان گفت:متاسفانه به علت اقدامات غیرکارشناسانه و فنی طی سالیان اخیر در کل کشور همچون سد سازی های غیر اصولی باعث شد تا بحران خشکسالی و کم آبی سال به سال تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  به خصوص در سالیان اخیر که شاهد شرایط نابسامان نزولات آسمانی بودیم بحران آب به عنوان مسئله روز و جدی تلقی شود بر همین اساس برای حل بحران کم آبی در استان خوزستان و سایر مناطق کشور به صورت جدی باید حق آبهایی که از پیش تعیین شده رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد:  بر همین اساس سهم بندی برای آب شور کشاورزی و سایر مصارف پیش بینی شده است که باید بر اساس آن مصرف نمود و اگر بخواهیم این حق آبه ها را رعایت نکنیم شاهد مسائلی همچون بحران آب در مناطق جنوبی کشور خواهیم بود بحران کم آبی تنها منحصر به استان خوزستان نیست و این مسائل به تمام استان‌های کشور نیز بر می گردد اگر حق آبه های هر استان رعایت شود با بحران‌های جدی کم آبی مواجه نخواهیم شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل هواشناسی استان گفت: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۱.۸ میلی متر بوده که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره است.

حیدری افزود: همچنین میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.
وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش بینی شده است.
حیدری ادامه داد: استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی است و این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش می‌دهد، همچنین با توجه به ادامه دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
وی در ادامه افزود: میانگین دمای استان تا خرداد ماه ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان یک تا دو درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود