Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز (جمعه) از شلیک دو موشک بالستیک از نوع موشک های کوتاه برد، به مواضع نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در غرب یمن خبر داد.
 
شبکه المسیره یمن به نقل از یگان موشک ارتش این کشور اعلام کرد که موشک شلیک شده صبح دیروز به مواضع سعودی، از نوع بالستیک کوتاه برد بوده و مواضع و محل تجمع نیروهای متجاوز و مزدور ائتلاف مذکور را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جمعه شب نیز از شلیک دومین موشک خود طی روز جمعه خبر داد و اعلام کرد که  یک فروند موشک بالستیک «بدر یک» را به شهرک صنعتی «جیزان» واقع در جنوب غربی عربستان سعودی شلیک کرده است.
 
پدافند موشکی عربستان سعودی مدعی شد که موفق به رهگیری و انهدام این موشک قبل از اصابت آن‌ به هدف شده است.
 
یگان موشکی ارتش یمن پیشتر چندین موشک از نوع «توچکا» و «بدر یک» به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن به ویژه در ساحل استان «الحدیده» شلیک کرده بود.
 
این یگان سه‌شنبه هفته گذشته از سکوهای زیر زمینی پرتاب موشک خود رونمایی و از این سکوها موشک‌های بدر یک را به سمت جنوب عربستان سعودی شلیک کرد.
 
موشک‌های کوتاه بُرد بدر یک همزمان با چهارمین سالروز حمله نظامی ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی رونمایی شد و طی این هفته ارتش یمن موفق شد این موشک‌ها را از سکوهای زیرزمینی با موفقیت شلیک کند.
 
حمله نظامی عربستان سعودی در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری دیده نشده از اولین موشک بالستیک ضد رادار ایران

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895979

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از اولین موشک بالستیک ضد رادار ایران
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه