Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:00:44 GMT

تامین‌کننده نمایشگرهای اولد آیفون مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۴۸۷۸۷

تامین‌کننده نمایشگرهای اولد آیفون مشخص شد

سرانجام تلاش اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ به نتیجه رسید و قرار شد ال جی دیسپلی ۳ الی ۵ میلیون نمایشگر اولد را برای آیفون‌های جدید تولید و تامین کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت 9to5Mac، به نظر می‌رسد که اپل بالاخره توانسته از وابستگی خود به سامسونگ بکاهد و با ال جی دیسپلی بر سر تامین بخش اعظمی از نمایشگرهای اولد ( OLED) با آن به توافق برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که جست‌وجوی اپل برای جایگزینی سامسونگ به پایان رسیده است و بر اساس آنچه که خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده است، ال جی باید ۲ الی ۵ میلیون صفحه نمایش اولد برای آیفون‌های جدید اپل تولید کند.

تاکنون سامسونگ دیسپلی وظیفه تولید پنل  اولد در گوشی‌های جدید و پرچمدار آیفون ۱۰ را برعهده داشت اما چند ماهی است شرکت آمریکایی اپل قصد دارد از وابستگی مطلق به رقیب سرسخت خود یعنی سامسونگ رهانیده شود. به همین دلیل با شرکت‌های دیگری همچون ال جی، شارپ و ژاپن دیسپلی وارد مذاکره شده بود تا بتواند پنل و نمایشگرهای با کیفیت از نوع اولد را با کمک آن‌ها تولید کند و بدین ترتیب از زیر سلطه سامسونگ خارج شده و موجب کاهش قدرت و درآمد بزرگترین رقیب خود در جهان شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل جایگزینی سامسونگ با سایر شرکت‌های تولیدکننده پنل‌های اولد، میزان قیمت بالایی بود که سامسونگ در ازای تامین این نمایشگرهای با کیفیت و جدید از اپل درخواست و دریافت می‌کرد.

هزینه پنل‌های اولد همان عامل افزایش قیمت گوشی آیفون ۱۰ بود که موجب شد درنهایت میزان فروش این پرچمدار به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین اپل احتمالا برای سه مدل جدید آیفون که در ماه سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی می‌کند، قصد دارد یکی از آن‌ها را با نمایشگر ال سی دی بسازد تا مقرون به صرفه شود و از آن طرف نیز، قیمت پنل‌های اولد بکار رفته در آیفون‌های دیگر را با قیمت نهایی کمتری تولید کنند.

مدتهای زیادی بود که اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ و همچنین کاهش قیمت تمام شده آن با شرکت کره‌ای ال جی و برخی دیگر از شرکت‌های ژاپنی وارد مذاکرات جدی شده بود اما حالا به نظر می‌رسد بهترین جایگزین و تامین کننده شرکت ال جی است که بعد از سامسونگ بهترین تولیدکننده صفحه نمایش‌های اولد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آيفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر مطالبی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای نوشت: "مطابق ماده ۱ آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی‌سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلا در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذی‌ربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم‌بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود."

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • نام جدید باشگاه استقلال رسماً مشخص شد
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung