Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، با اشاره به پیشرفت‌های سازمان ثبت اسناد املاک کشور در سال‌های اخیر، اظهار داشت: در یک گذر 10 ساله علیرغم اینکه تعرفه‌ها را افزایش نداده‌ایم اما درآمد سازمان ثبت افزایش چشمگیری داشته و از 300 میلیارد تومان در 9 سال گذشته امروز به مرز 2 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سازمان علی‌رغم محدودیت‌ها و کمبود منابع و امکانات فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است،‌گفت: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه عملکرد نمره قبولی می‌گیرد و بنده به عنوان فردی که با نوع فعالیت‌های اجرایی در کشور آشنایی دارم، می‌توانم بگویم که سازمان ثبت به عنوان یک سازمان قدیمی یکی از سخت‌ترین دستگاه‌ها برای تحول است اما خوشبختانه تغییرات خوبی را در آن شاهد بوده‌ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: قطعاً افرادی که با خدمات سازمان ثبت ارتباط دارند اگر این سازمان را با 10 سال قبل مقایسه کنند می‌بینند که کیفیت ارائه خدمات به طور چشمگیری ارتقاء داشته و به گواه کارشناسان سایر کشورها فعالیت‌های ما در رابطه با ثبت شرکت‌ها در تراز پیشرفته قرار دارد.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ارزیابی بانک جهانی بهبود وضعیت سازمان ثبت را نسبت به گذشته تأیید کرده است،‌گفت: در حوزه سردفتری، اتحادیه جهانی سردفتران مهر تأییدی بر فعالیت‌های ما زده و عنوان داشته که بسیاری از اقدامات ما از کشورهای پیشرفته‌ای چون فرانسه و ایتالیا بهتر است و ایران جزو کشورهایی است که به لحظه تمام اطلاعات کشور را در ارتباط با دفترخانه‌ها دارد.

تویسرکانی با گلایه از عدم توجه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قرار بر این بود که درآمدهای این سازمان برای کاداستر هزینه شود و این طرح ظرف مدت 5 سال به نتیجه برسد اما متأسفانه دوستان معتقد هستند که فعلاً درآمدها را به آنها بدهیم تا در جای دیگری هزینه کنند.

وی گفت:‌ این نگاه غیر راهبردی مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده و معتقدیم که اگر امور زیربنایی حل شود صدها برابر هزینه‌هایی که در کشور انجام می‌شود را سازمان ثبت جبران خواهد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور