Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مبتلایان به دیابت در تابستان باید بیشتر مراقب باشند زیرا در این فصل با برخی خطرات پنهان همراه است.
افراد مبتلا به دیابت در تابستان باید بیشتر محافظ پاهای خود باشند.
افزایش قند خون، این افراد را مستعد زخم های خطرناک می کندو از آنجایی که روند بهبودی زخم در افراد مبتلا به دیابت کندتر است، مشکلی کوچک مانند یک بریدگی ساده به سرعت تبدیل به زخمی بزرگ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود از راه رفتن با پای برهنه به رغم آب و هوای گرم تابستان پرهیز کنند.
گرما در افراد مبتلا به دیابت در تابستان محرکی برای گشاد شدن رگ های خونی است و این شرایط موجب می شود تا بدن انسولین را سریع‌تر پردازش کرده و افت قند خون را به همراه دارد.
یکی از نشانه های آشکار قند خون پایین، یا هیپوگلیسمی، تعریق است.
لرز ، تحریک پذیری ، اضطراب وخستگی از دیگر علائم قند خون پایین است.
زمانی که قند خون افزایش می یابد، کلیه ها با افزایش تولید ادرار تلاش می کنند گلوکز اضافه را از بدن دفع کنند و این شرایط به کم آبی بدن می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خطرات تابستانی دیابت مبتلا بسته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

استاندار یزد گفت: با توجه به تمهیدات انجام گرفته شده علیرغم اینکه حجم بارش‌ها در برخی نقاط بیش ار۵۰ میلی متر گزارش شد، اما حجم خسارات قابل مقایسه با سیل سال گذشته نیست و اقدامات ارزشمند صورت گرفت مانع از خسارت بالا شده است.

مهران فاطمی در حاشیه بازدید از مناطق مختلف شهر به منظور بررسی مناطق با مشکل آب‌گرفتگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که باران رحمت الهی باریدن گرفته و استان کویری یزد نیز سیراب شد؛ هرچند بارش‌ها ممکن است با خساراتی همراه باشد اما بسیار برای استان یزد نافع است زیرا که یزد تشنه باران است.

وی افزود: با توجه به تمهیدات انجام گرفته شده، علیرغم اینکه حجم بارش‌ها در برخی نقاط تا بالای ۵۰ میلی متر بارش گزارش شد اما خوشبختانه حجم خسارات قابل مقایسه با سیل سال گذشته نیست و اقدامات ارزشمند صورت گرفت که مانع از خسارت بالا شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سیل و سیلاب هستند، ادامه داد: ۴۹۰ تیم امدادی و مدیریت بحران در حال خدمت رسانی به مردم در مناطق مختلف استان یزد هستند و ۱۵۰۰ نفر نیرو در جای جای شهر و استان آماده به کار و ارائه فعالیت‌های خدماتی و امدادی هستند.

فاطمی با تقدیر از گروه‌های مختلف امدادی، بسیجی و سپاه و همه دستگاه‌های امدادی خدمات‌رسان، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گفت: تمام نیروها تا پایان شرایط اضطرار پای کار هستند.

وی گفت: خوشبختانه حجم خسارات تاکنون پایین است، منتهی برخی آب گرفتگی‌ها در سطح استان و شهر یزد داشتیم که باید اصلاح و رفع شود.

استاندار یزد تصریح کرد: شهرداری یزد اقدامات خوبی را انجام داده است ولی وسعت بالای شهر از جمله گالری‌های قنات در نقاط مختلف شهر منجر به فرونشست در استان و شهر یزد در چندین نقطه شده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق از جمله حسن‌آباد به دلیل بستر زمین شناسی آن، نفوذ آب در زمین صورت نمی‌گیرد و ساخت و سازهای غیر اصولی نیز مردم را دچار مشکلات زیادی کرده است که فردا تیم‌های ارزیاب جهت برداشت میزان خسارات مراجعه خواهند کرد.

وی با اشاره به تداوم سامانه بارشی تا فردا گفت: در بافت تاریخی شهر یزد نیز مشکل خاصی ایجاد نشده است؛ توصیه داریم صاحبان منازل از منازل خود در بافت تاریخی سرکشی و بازدید داشته باشند و وضعیت ناودان‌ها و محل‌هایی که ساختمان را دچار آب گرفتگی می‌کند بررسی کنند.

استاندار یزد افزود: در استان انسداد جاده‌ای نداشته و در مورد برخی مسدودی‌ها نیز با کمک و ورود عوامل راهداری شرایط تحت کنترل قرار گرفته و تاکنون خسارت جانی نداشتیم، قطعاً با همکاری مردم و دستگاه‌ها از این بحران هم عبور خواهیم کرد و بارش‌ها باعث رحمت برای استان خواهند بود.

فاطمی گفت: مردم در شهر یزد می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و از تیم‌های متعدد در صورت بروز مشکل برای دریافت خدمت بهره بگیرند، تیم‌های شهرداری پاسخگویی مردم هستند؛ این گروه‌های امدادی از ابتدای ورود سامانه بارشی مستقر هستند و در صورت گزارش حوادث بلافاصله این گروه‌ها به محل‌های دچار آب گرفتگی و خطر اعزام می‌شوند و تا حد ممکن مشکلات را رفع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت تجهیزات استان برای رفع آب گرفتگی‌ها در طی یک سال اخیر بهتر شده است و آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مواجه با مشکلات بالا رفته است.

کد خبر 747649

دیگر خبرها

  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • سامان قدوس در لیست خرید تابستانی میدلزبورو
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین