Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@06:16:04 GMT

لبخند لب شکری‌های خراسان جنوبی شکفت

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۴۹۴۷۷

لبخند لب شکری‌های خراسان جنوبی شکفت

​دیار کویری خراسان جنوبی، مقصد گروه خیری شده است که برای نشاندن لبخند بر روی لب هایی به شیرینی قند به اینجا آمده‌اند.

به گزارش ایسنا، لب شکری یک نقص مادرزادی قابل درمان است. این نقص زمانی رخ می‌دهد که در هنگام رشد جنین، بافت‌های فک فوقانی و بینی آنگونه که باید رشد نمی‌کنند. این حالت باعث به وجود آمدن شکافی در لب بالایی و گاها کام می‌شود که به آن لب شکری می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لب شکری معمولا موجب اختلال در سلامت فرد نمی‌شود و می‌توان به کمک عمل جراحی مشکل را رفع و وضعیت ظاهری فرد مبتلا را بهبود داد.

محققان بر این باور هستند که   بروز نوعی جهش ژنتیکی عامل بروز عارضه لب شکری و شکاف کام محسوب می‌شود.

این ناهنجاری‌های شایع تاکنون برای دانشمندان ناشناخته بوده‌اند و بسیاری از محققان بر این باورند که تغییرات ژنتیک ناشی از مصرف دارو و تغذیه نامناسب در دوران بارداری می‌تواند مشکلات ژنتیکی ایجاد کند.

گروه خیرخواهانه جراحی پلاستیک و ترمیمی در بیست و دومین سفر خود خراسان جنوبی را برای نشاندن لبخند بر لبان لب شکری‌های این دیار انتخاب کردند.

این تیم از 12 تیرماه در بیمارستان رازی بیرجند مستقر شدند و به ویزیت و درمان بیماران مبتلا به شکاف لب، شکاف کام و ناهنجاری‌های مادرزادی سر و صورت پرداختند.

این گروه خیرخواهانه رکوردی را با انجام بیشترین تعداد عمل جراحی بر روی این بیماران در این استان به ثبت رساندند.

امیدی که دوباره جان گرفت

زهرا رفیعی، یکی از هم استانی‌ها که برای درمان پسر 10 ساله خود به بیرجند سفر کرده بود در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل هزینه‌های بالای عمل در این سال‌ها نتوانستم برای درمان فرزندم اقدام کنم.

وی بیان کرد: سفر این گروه باعث ایجاد امید در دل‌های بیماران زیادی شد که امیدواریم این سفرها ادامه یابد.

  ارمغان سلامتی با انجام عملی خیرخواهانه

فاطمه عباسی، یکی از مادرانی که از شهرستان نهبندان، فرزند خود را برای عمل آورده بود، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بودجه کافی برای درمان فرزندم نداشتم و برای درمان فرزندم توسط این گروه بسیار مسرورم.

وی با بیان اینکه اکنون با همت بلند این گروه خیر، فرزندم سلامتی خود را به دست آورده است، افزود: از خدمات بیمارستان رازی بیرجند بسیار راضی هستیم.

این شهروند نهبندانی با تقاضا از ادامه سفر گروه‌های خیرخواهانه به استان، تصریح کرد: اگر سفرهای خیرخواهانه به این استان ادامه یابد برای بسیاری از مردمی که به دلیل مشکل مالی نمی‌توانند به درمان فکر کنند، بسیار سودمند خواهد بود.

 تجهیز 7 اتاق عمل برای انجام اعمال جراحی

کاظم قائمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: گروه خیرخواهانه جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان مرهم با هدف ترمیم و جراحی بیماران مبتلا به شکاف لب، شکاف کام و ناهنجاری‌های مادرزادی سر و صورت به خراسان جنوبی وارد شدند.
وی افزود: در طول یک سال گذشته با اقدامات انجام شده توانستیم توافق گروه خیرخواهانه جراحی پلاستیک را کسب کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در طول مدت حضور این گروه در بیرجند، هفت اتاق عمل فعال در بیمارستان رازی بیرجند در اختیار این گروه قرار داده شد.

رکوردی که مرهمیان شکستند

پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی، رئیس هیئت مدیره موسسه ملی سلامت مرهم در نشست خبری گفت: با توجه به انجام تعداد عمل‌های بالا در این استان توسط این گروه، یک رکورد در دنیا ثبت شد.

وی افزود: بیش از 1500 بیمار به صورت الکترونیک ویزیت شدند و از زمان حضور گروه پزشکی در این منطقه روزانه تعداد زیادی از بیماران ویزیت می‌شوند.  

کلانتر هرمزی با اظهار رضایت از خدمات و امکانات خوب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیان کرد: اعمال جراحی که در استان قابل انجام نیست، به استان‌های همجوار یا تهران فرستاده خواهد شد.

وی ادامه داد: با آگاه سازی مردم، جلوگیری از ازدواج های فامیلی، جلوگیری از مصرف داروهایی که باعث افزایش بیماری شکاف لب و کام می شوند در سه ماهه اول بارداری و بهبود تغذیه می‌توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی خاطرنشان کرد: در ۲۱ سفر این تیم، ۱۶ هزار بیمار ویزیت شدند و بیش از ۱۵۰۰ عمل جراحی انجام شد.

انسان‌هایی از جنس این گروه، بوی ناب انسانیت می‌دهند. بی شک جامعه به وجود این انسان‌ها بسیار نیازمند است. انسان‌هایی که اگر انسانیت خود را از جامعه دریغ نکنند، محرومیتی در جامعه وجود نخواهد داشت.

گزارش از زهرا حمیدی


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام لب شکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۴۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: قرارگاه‌های جهادی خراسان جنوبی فعالیت خود را در قالب قرارگاه نوروزی شروع کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: البته به واسطه همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان تغییراتی را در نوع و شیوه برنامه‌های گروه‌های جهادی ایجاد کرده‌ایم.

هنری با اشاره به پویش «خانه دوست کجاست» گفت: در این پویش گروه‌های جهادی در محله خود خانواده‌های محروم و خانواده شهدا را شناسایی و در راستای رفع مشکلات آنان قدم بر می‌دارند و برنامه‌هایی چون افطاری ساده را خواهند داشت.

وی افزود: در ایام نوروز و ماه رمضان ۳۲۲ گروه جهادی با ظرفیت ۲ هزار و ۸۶۰ جهادگر در قالب ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای و ۱۷۷ نقطه شهری و روستای فعالیت خواهند داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به همت جهادگران خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان در سیل افزود: یک گروه جهادی از طلاب از خراسان جنوبی به منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام کردیم و کمک‌های دو میلیارد ریالی قرارگاه‌های جهادی استان را به مردم سیل زده داشتیم.

وی گفت: در ایام انتخابات نیز پویش‌های مختلفی را برای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات داشتیم و در روز رأی گیری نیز در نقاط مختلف خراسان جنوبی جهادگران آماده انتقال افراد سالمند و افراد دارای مشکلات جسمی به شعب رأی بودند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال ۱۳ شهریور روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شده که پایه آن از خراسان جنوبی آغاز شده است.

هنری بیان کرد: این نامگذاری به مناسبت اولین اردوی جهادی در سال ۴۷ توسط مقام معظم رهبری در فردوس است.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که گروه‌های جهادی فعال را شناسایی و برای آنها گواهی صلاحیت فنی صادر کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: دو هزار و ۳۴۷ اردوی جهادی با حضور ۲۳ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ برگزار شد که ارزش مالی و ریالی خدمات این عزیزان ۳۱۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 6056850

دیگر خبرها

  • استاندار خراسان جنوبی به مرکز توانبخشی علی اکبر (ع) قول هدیه میلیاردی داد
  • تأیید صحت انتخابات در ۴ حوزه انتخابیه خراسان جنوبی
  • اعزام ۱۱ کاروان خراسان جنوبی به حج تمتع ۱۴۰۳
  • راهی شدن اسکواش بازان شهرستان بیرجند به اردوی تیم ملی
  • همزمان با نوروز امسال، محلات خراسان جنوبی میزبان ۳۲۲ گروه جهادی
  • فعالیت بیش از ۲۸۰۰ جهادگر ماه رمضان و نوروز در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی
  • تشکیل ۱۱ قرارگاه جهادی نوروزی در خراسان جنوبی
  • افتتاح اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه هلال احمر خراسان جنوبی
  • بیمارستان رازی به دستگاه اسپکت مجهز شد