Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسر اطلاعاتی سابق سازمان سیا هرگونه اقدام تحریمی از سوی آمریکا علیه چین به سبب تجارت با ایران را آغازگر یک آشوب جهانی دانست. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ جرالدی، افسر اطلاعاتی پیشین سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا، اعلام کرد هر گونه اقدامی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای تهدید به تحریم اقتصادی علیه چین به علت تجارت با ایران، می‌تواند منجر به وقوع هرج و مرج در سطح جهانی شود، زیرا متحدان اروپایی واشنگتن از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این افسر سابق اطلاعاتی سازمان سیا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: جالب خواهد بود که ببیند زمانی که واشنگتن در تلاش است تا بانک مرکزی چین را به سبب رابطه با ایران تحریم کند، یک هرج و مرج کامل در بحبوحه جنگ تجاری فعلی رخ خواهد داد.

جرالدی همچنین هشدار داد ترزا می، نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ممکن است با فشار زیادی از سوی واشنگتن برای قطع همکاری‌های خود با ایران مواجه شوند و ممکن است سران اروپا تسلیم فشار‌های واشنگتن شوند.

او در ادامه افزود: اگر ترامپ برای چنین اقدامی فشار بیاورد این مسئله برخلاف واقعیت تحریم‌های آمریکا خواهد بود، که با توجه به بیانیه‌های اخیر از سوی رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهور و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به نظر می‌رسد ترامپ اینکار را خواهد کرد.

همچنین افسر سابق سازمان سیا اعلام کرد: [در صورت وقوع چنین اتفاقی]اروپای غربی احتمالا دچار فروپاشی خواهد شد؛ زیرا تهدید به مسدود کردن آن‌ها از سیستم مالی آمریکا بسیار مشکل خواهد بود، اگر واقعا ترامپ قصد مقابله با آن‌ها را داشته باشد. البته اقتصاد آمریکا نیز به شدت از این مسئله آسیب خواهد دید. این افسر سابق سیا همچنین یادآور شد ترامپ در مسائل ایران به حرف‌های افراط گرایان گوش می‌دهد و بعید به نظر می‌رسد که رویه خود را در این باره تغییر دهد.

شایان ذکر است، در بیانیه نشست مشترک کمیسیون مشترک برجام که روز گذشته در وین برگزار شد شرکت‌کنندگان بر حمایت خود را برای ادامه واردات محصولات نفتی، میعانات گازی و همچنین حفظ تجارت آینده خود با ایران و سرمایه‌گذری در این کشور تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افسر سابق سیا تحریم کردن چین آشوب جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا

به گزارش خبرآنلاین کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و افزود، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897117

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا
  • کاپیتان سابق تیم ملی: فوتبال را دنبال نمی‌کنم
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است