Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید مجتبی اشرفی صبح شنبه در همایش پیشگیری و درمان اعتیاد به میزبانی سالن همایش پور سینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه سال گذشته حدود یک هزار معتاد در سطح شهرستان دستگیر شده‌اند، ابراز داشت: از این تعداد حدود ۸۵ درصد بومی و ۱۵ درصد افراد غیر بومی را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه ۷۰ درصد دستگیر شدگان در کلانتری‌ها دارای سابقه اعتیاد هستند، افزود: سال گذشته در سطح شاهرود از تعداد معتادان دستگیرشده ۳۰ درصد به مراجع قضایی و ۷۰ درصد مابقی به هفت کمپ مستقر در شهر اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد معتادان بانوان هستند

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه ارتباط مستقیمی بین اعتیاد و بروز جرم  وجود دارد، ابراز داشت: ۸۶ درصد دستگیرشدگان قبل از اعتیاد هیچ گونه سابقه جرمی نداشتند و پرونده آن‌ها کاملا پاک بوده است که نشان می دهد اعتیاد خود زمینه‌ساز بروز جرائم دیگر می شود.

اشرفی بابیان اینکه سال گذشته در سطح شهرستان ۷۰ الی۸۰ درصد سرقت‌ها و ۵۰ درصد خودکشی‌ها ناشی از اعتیاد صورت گرفته است، تصریح کرد: ۳۵ الی ۴۰ درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره اعتیاد را علت عمده طلاق عنوان کردند.

وی بابیان اینکه سه درصد معتادان را بانوان ۹۷ درصد مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: سن ۱۵ الی ۲۵ حدود ۱۵ درصد، ۲۵ الی ۳۵ سال حدود ۲۵ درصد و ۳۵ سال به بالا حدود ۴۰ درصد معتادان شهرستان را شامل می‌شود.

سرقت مهمترین جرم ناشی از اعتیاد

 فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه شش درصد معتادان دستگیرشده بی سواد هستند، ابراز داشت: ۲۷.۵ درصد دارای تحصیلات ابتدایی، ۳۱ درصد سیکل، ۲۸.۵ درصد دیپلم، سه درصد فوق دیپلم، چهار درصد لیسانس و نیم درصد دارای مدرک فوق لیسانس هستند.

اشرفی بابیان اینکه مهم‌ترین جرم ناشی از اعتیاد سرقت است، تصریح کرد: طی هفته گذشته در راستای طرح ارتقای امینت اجتماعی افراد ضایعات جمع کن موردبررسی قرار گرفتند که از یک فرد در این رابطه حدود دو نیسان بار مسروقه شامل ادوات کشاورزی، مصالح ساختمانی، لوازم داخل خودرو و غیره شناسایی شد.

وی افزود: در ارتباط با جرائم ناشی از استعمال مواد مخدر با پرونده‌ای در حوزه دامغان مواجه بودیم که فرد معتاد اقدام به سرقت باطری‌ خودروها می‌کرد که در پرونده او بالغ‌بر ۲۰۰باطری کشف و مال‌خرها نیز شناسایی و دستگیر شدند.

کشف بزرگترین محموله قاچاق مواد مخدر در شاهرود

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه در حوادث رانندگی نیز جرائم ناشی از اعتیاد گریبان‌گیر افراد بی‌گناه می‌شود، ابراز داشت: در پرونده‌ای سال گذشته فرد معتادی با تصادف رخ‌به‌رخ باعث مرگ دو عضو یک خانواده و یتیم شدن دو فرزند کوچک آن‌ها شده بود.

اشرفی بابیان اینکه حوزه حمل‌ونقل مواد مخدر یکی از شایع ترین جرائم منطقه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در همسایگی دو تولید کننده بزرگ مواد مخدر افغانستان و پاکستان قرار داریم و ایران قطعا مهم‌ترین گذر برای انتقال این محموله‌ها است که در همین راستا سال گذشته دو تن مواد مخدر در محور طرود شناسایی و یک‌تن و ۶۰۰ کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شد.

وی بابیان اینکه کشف این میزان مواد مخدر بزرگ‌ترین محموله شناسایی‌شده در ایران را رقم زد، افزود: ارزش ریالی این محموله حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده بود که شش نفر این عملیات جابه‌جایی را بر عهده داشتند.

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه اسیدپاشی و تجاوز به عنف از مواردی بود که در شهرستان شاهد آن بودیم، اضافه کرد: مقابله با اعتیاد تنها راهکار رفع این آسیب‌ها نیست بلکه باید در جلسات متعدد راهکارهایی اندیشیده شود تا بتوانیم از شیوع اعتیاد در بین جوانان پیشگیری کنیم چراکه اعتیاد تنها گریبانگر فرد نیست بلکه در ابعاد وسیع کل جامعه را درگیر عواقب آن خواهد کرد.

کد خبر 4340481

منبع: مهر

کلیدواژه: پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیروی انتظامی سمنان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شیراز مشهد شهرکرد خرم آباد بیرجند مواد مخدر یاسوج خطبه های نماز جمعه آتش سوزی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر عبدوس ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه به میزبانی مصلا امام شهر سمنان ضمن بیان اینکه هفته کار و کارگر فرصت خوبی تا به چالش‌های مهم این بخش رسیدگی شود، ابراز داشت: جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان با حل مشکلات بخش کارگری زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کنند، افزود: در استان سمنان نیز این موارد باید رصد و حل آنها در اولویت قرار گیرد.

خطیب موقت نمازجمعه سمنان ضمن بیان اینکه در هفته تکریم مقام معلم باید اندیشه‌های شهید مطهری مورد توجه باشد، ابراز داشت: معلمان باید اعتماد به نفس، باور و عشق را به دانش آموزان بیاموزند.

عبدوس بابیان اینکه طرح نور توسط فراجا توانست نقش مؤثری در برقراری حجاب و عفاف در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: از این رو جامعه قدردان و حامی نیروی انتظامی است.

وی بابیان اینکه ایران بار دیگر به دنیا ثابت کرد که رژیم منحوس اسرائیل طبل تو خالی است، افزود: ایران تنها طی چند ساعت جهان را متوجه ساخت که ارتش اسرائیل بزدل و ترسو و ایران قدرت شکست ناپذیر دارد.

کد خبر 6095719

دیگر خبرها

  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت