Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بسیاری از خدمات اولیه و مورد نیاز مردم از جمله آب، برق به شکل گسترده‌ای توسط انقلابیون آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد و در حال حاضر برخی روستاهای هندیجان با جمعیت کم صاحب برق، آب شرب سالم و گاز هستند. ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با همت مسئولان هندیجان برخی روستاها احیا و از نعمت آب، برق، گاز بهره‌مند و برخی دیگر از روستاها با جمعیت کم از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام مقدس جمهوری اسلامی با تأکیدات فراوان بر احیا و آبادانی روستاها تأکید داشته و روستا را منبع تغذیه شهرها قرار داده‌اند. یعنی باید تولیدات خوراکی از روستاها به شهر ارسال شود. آبادانی روستاها یعنی تأمین مایحتاج مردم در شهر است.

در رژیم منحوس گذشته لطمات زیادی بر پیکره روستاها وارد شده بود که زمین‌های کشاورزی را به‌صورت های نامناسب یا توزیع یا بدون هیچ فعالیتی قرار می‌دادند تا روستاییان نتوانند کشاورزی کنند. اما انقلاب اسلامی بر حرکت روستاها تأکید فراوانی داشته است.

نظام اسلامی پیگیر رفع محرومیت از کل کشور است

غلام عباس دانش‌پژو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: از مجموعه خبرگزاری تسنیم خوزستان و شهرستان هندیجان برادران و خواهران که در بحث رساندن اخبار جامعه به مردم فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی افزود: از دهیاران زحمت‌کش روستاها در حوزه بخش مرکزی شهرستان هندیجان که انصافاً در این مجموعه به‌صورت شبانه‌روز تلاش کرده و در زمینهٔ‌های مختلف فعالیت می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

بخشدار مرکزی هندیجان بیان کرد: دهیاران جهت رفاه حال مردم روستا اکثر وظایف را تقبل می‌کنند. حدود 15 ماه است که در منصب بخشداری مرکزی شهرستان هندیجان منصوب شده‌ام، این افتخار را داشته‌ام خدمتگزار خوبی برای مردم روستا باشم.

از خبرگزاری تسنیم در جهت انتشار گزارش‌های خبری تشکر می‌کنم

وی گفت: در 15 ماه خدمت بنده، دهیاران، نماینده مردم در مجلس، استاندار خوزستان، فرماندار هندیجان و مدیرکل حوزه استان در بخش مرکزی خدمات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید همانند آب‌رسانی به روستای بو طاهری که بدون اعتبار بود، انجام شد.

دانش‌پژو عنوان کرد: آب‌رسانی به روستای بو طاهری حدود شش کیلومتر خط انتقال و سه کیلومتر شبکه داخلی نیاز داشت که انجام شد. بعد از 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این روستا از آب شرب شیرین و با کیفیت از پشت سد کوثر بهره‌مند شد، این خط آب از دیلم که در راه هندیجان بوده تأمین‌شده است.

وی ادامه داد: جهت روستای غرابی اولیا اعتباری در سال‌های گذشته مصوب شده بود اما به دلیل عدم پیگیری راکد ماند اما خوشبختانه با کمک مسئولان کشور و استان، این روستا هم آبدار شد.

بعد از 40 سال آب شرب سالم به روستای بو طاهری هندیجان رسید

بخشدار مرکزی هندیجان تصریح کرد: روستای صاحب آباد را در سال 96 توانستیم برق‌دار کنیم. در سال 97 در حال حاضر پیمانکار مجری طرح مشغول به کار است و روستای رگ سفید در چند روز آینده برق‌دار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آب شرب خیلی از روستاهایی مانند چهلمنی، کره پا و چم تنگو در بحث شبکه داخلی مشکلات زیادی داشتند اما به طور کامل شبکه داخلی با انشعابات خطوط داخلی تعویض گردید و مشکلات برطرف شدند.

دانش‌پژو توضیح داد: مشکلات تا حد زیادی برطرف شد و پمپ‌های خوب و قوی در روستاها قرار داده‌ شده پمپ‌های قدیمی آب تعویض شده و مشکلات تا حد زیادی برطرف شده است.

گزارش از محمدمهدی صادقی

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، درصدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام گرفته و تنش آبی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، باباخان اسکندری در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت طی سال‌جاری اظهار کرد: این شهرستان ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده و سردشت اولین شهر شیمیایی جهان و همیشه در معرض توپ و تانک و در معرض خطر دشمن بوده است، بنابراین انتظار ما از مسئولین آن است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از ۷۵ مصوبه تصویب شده برای شهرستان ۶۵ مصوبه محقق شده و به اتمام رسیده‌اند که توانسته تغییرات مثبتی را در راستای معیشت مردم به وجود بیاورد.

فرماندار سردشت در راستای اقدامات مثبت و قابل توجه دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم گفت: در سال گذشته ۹۷ پروژه را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان تعریف کرده و تا به امروز تقریباً ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده و با همت و درایت مدیران، پروژه‌ها به پیمانکاران واگذار و اقدامات را شروع خواهند کرد.

اسکندری ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در جهت رفاه و آسایش مردم به رسمی شدن مرز کیله می‌توان اشاره کرد که این مرز یک ظرفیت بالقوه و بزرگ را در جهت رونق تجارت در منطقه ایجاد و اشتغال‌زایی را برای عموم مردم به وجود آورده است.

وی به بحث آب‌رسانی به روستاها پرداخت و تصریح کرد: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده در صدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام بگیرد و تنش آبی به اتمام برسد.

اسکندری همچنین در ادامه به پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای منطقه آلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی به مردم ایران عزیز است.

فرماندار سردشت در خاتمه به بحث جهاد تبیین پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه‌ریزی کردن برای این مهم است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه‌ریزی باشد، زیرا جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است چون توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 747936

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است