Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، میرشکار گفت: این میزان معادن استخراج شده، ۳ درصد از مواد معدنی استخراجی کشور را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: این استان با داشتن ۱۰ میلیارد تن ذخایر قطعی و ۲۰ میلیارد تن ذخایر احتمالی، ۵ درصد از ذخایر معدنی کشور را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش افزوده بخش صنعت و معدن در استان را حدود ۹ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این مقدار، سهم ۰٫۴۸ ‏درصدی از ارزش افزوده در کشور را به خود اختصاص داده است. ‏

میرشکار گفت: مهمترین معادن استان، معدن آنتیموان در سفید آبه، معدن مس چهل کوره در نصرت آباد، معدن گرانیت بوگ و معدن سنگ ریگ ملک در میرجاوه، معادن آهک سیمان زابل و خاش و معدن منگنز آسان دوک درشهرستان نیکشهر است.

میرشکار گفت: از نظر نوع صنعت نیز بیشترین واحد‌های صنعتی استان به ترتیب مربوط به صنایع کانی ‏و غیر فلزی مشتمل بر صنعت سیمان، سنگ‌های تزیینی، انواع آجر و بلوک سفال، منیزیت و سیلیس دانه بندی ‏شده، فرآوری مس وغیره، صنایع غذایی و آشامیدنی شامل صنایع شیلاتی، بسته بندی آب آشامیدنی، ‏نوشیدنی‌های گاز‌دار، آرد گندم، بیسکویت، بسته بندی گوشت قرمز و ... و صنایع شیمیایی نساجی و ‏سلولوزی است.

وی افزود: این واحد‌ها سهم ۲۰ درصدی از کل کارخانجات استان را به خود اختصاص داده و مشتمل بر ‏محصولات لاستیکی و پلاستیکی، انواع سموم، انواع لوله‌های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پی وی سیو جی آرپی، ‏عایق‌های رطوبتی، انواع پودر و مایع شوینده نیز هستند.

وی گفت: در بخش صدور مجوز‌های صنعتی نیز در استان هم اکنون بیش از ۹۳۰ مجوز معتبر ‏سرمایه گذاری با پیش بینی ایجاد اشتغال ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۴هزار میلیارد ‏ریال در دست اقدام است.

وی افزود: از این تعداد مجوز حدود ۲۱۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد با سرمایه ‏گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در دست پیگیری است که امیدواریم ‏با توجه به مشوق‌های مالی و سرمایه‌گذاری موجود، بهره‌برداری از طرح‌ها در سنوات آینده محقق شود.

انتهای پیام/گ‏

استخراج مواد معدنی در سیستان وبلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت ومعدن اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صنعت ریلی، معضل بیکاری سیستان و بلوچستان را رفع می کند

تین نیوز

 سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت باری و مسافری راه آن در سیستان و بلوچستان می تواند منجر به رفع معضل بیکاری در این استان شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمید بهادری، سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق اظهار کرد: راه آهن صنعتی است که در هرجا توسعه پیدا کند آیتم های دیگری نیز وارد می شود که برای مردم خدمات بیشتری را می توانند ارائه دهند.

بهادری اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه های سیستان و بلوچستان موضوع بیکاری است که باعث شده افراد به سمت مشاغل کاذب روی آورند و این یک آفت برای اجتماع به شمار می رود، از این رو باید تمامی دستگاه های دولتی مشکلات این استان را مشخص و در راستای رفع آن گام بردارند؛ چرا که اگر اشتغال ایجاد کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی از بین می رود و شاهد رشد روزافزون و توسعه خواهیم بود.

وی افزود: اولین گزینه ای که باعث رشد منطقه می شود صنعت است، همه دستگاه های استان باید کنار راه آهن باشند و حمل و نقل را از این طریق انجام دهند تا این صنعت توسعه پیدا کند.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: اگر در زمینه جابه جایی مسافر و حمل بار از حداکثر ظرفیت راه آهن در سیستان و بلوچستان استفاده شود سبب توسعه و اشتغال می شود.

وی بیان کرد: امروز در کل کشور حمل و نقل مسافر برای راه آهن هزینه زیادی دارد و باید از محل حمل بار هزینه های مسافری تأمین شود؛ اما در سیستان و بلوچستان، هزینه های مسافری تأمین نشده و از محل سایر درآمدهای استان ها تأمین می شود، در صورتی که این خطه از کشور بیشترین حمل و نقل را داشته؛ اما متأسفانه سهم راه آهن تنها ۲ درصد است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق اظهار کرد: روزانه حدود ۱۹۰ کامیون حامل بنزین و گازوئیل در مسیر خاش و زاهدان تردد می کنند در صورتی که می توانند از راه آهن استفاده کنند، در این زمینه می طلبد مقام عالی استان یعنی استاندار سیستان و بلوچستان دستور دهد تمام دستگاه ها پای کار بیایند و از ظرفیت راه آهن برای حمل بار استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن به موقع در سیستان و بلوچستان تأمین شود
  • توسعه صنعت ریلی، معضل بیکاری سیستان و بلوچستان را رفع می کند
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • صادرات مواد معدنی از بندر خمیر سالانه دو میلیون تن افزایش می‌یابد
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟
  • تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس