Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - رييس اتاق اصناف لرستان گفت: حق کميسيون مشاوران املاک معادل يک درصد هر معامله از جانب 2 طرف خريدار و فروشنده مي باشد که بايد پرداخت شود.

منوچهر اسبکوه روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: چنانچه برخي مشاوران بيش از يک درصد حق کميسيون دريافت کنند خلاف بوده و مشتريان بايد اتاق اصناف را از اين تخلفات آگاه کنند تا مراتب پيگيري شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: مالکان املاک و صاحب خانه ها تعيين کننده قيمت نهايي ملک يا شرايط اجاره هستند و اتاق اصناف يا هر دستگاه ديگري نمي تواند نرخ سازه آنها را تعيين و آنان را مجبور به کاهش قيمت کند.
وي با بيان اينکه بيش از 570 واحد مشاور املاک در خرم آباد فعال است، اظهار داشت: اتاق اصناف نمي تواند بر تعيين قيمت اجاره خانه در واحدهاي مشاور املاک نظارت کند.
رييس اتاق اصناف لرستان تصريح کرد: تعيين نرخ اجاره خانه در کشور عرف خاصي ندارد و لرستان نيز از اين امر مستثني نيست.
اسبکوه افزود: تعيين قيمت خريد و فروش يا اجاره مسکن به صورت تخميني و با در نظر گرفتن مبناي قيمت در هر منطقه انجام مي شود.
وي تاثير افزايش قيمت ارز بر افزايش قيمت خريد يا اجاره خانه را مهم دانست و گفت: کرايه مسکن در کل کشور افزايش يافته و در برخي شهرستان ها سرسام آور است.
وي افزود: به دليل افزايش قيمت مصالح، هزينه هاي ساخت مسکن نيز بالا رفته و در نتيجه قيمت کرايه ها براي جبران هزينه هاي ساخت نيز سير صعودي پيدا مي کند، بنابراين در اولين اقدام بايد شرايطي ايجاد شود تا از سير صعودي قيمت مسکن جلوگيري شود که اين امر خارج از محدوده اختيارات استان ها است.
7269/6060
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است

رئیس جمهور در آئین واگذاری ۳۳ هزار و۸۶۳ واحد مسکونی به مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: امروز بیش از ۳۳ هزار منزل تقدیم مددجویان می‌شود، تولید مسکن و بهره برداری از مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آئین واگذاری ۳۳ هزار و۸۶۳ واحد مسکونی به مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: امروز بیش از ۳۳ هزار منزل تقدیم مددجویان می‌شود و این لحظه خوب و دلنشینی است. خانه و مسکن یکی از دغدغه‌های افراد فاقد مسکن است که مددجویان کمیته امداد نیز در این زمینه صاحب حق هستند.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که مسکن در سبد خانواده دارد بالاترین هزینه است و تلاشی که توسط همه دستگاه‌ها برای خانه دار شدن مردم صورت می‌گیرد قابل تقدیر است و بدانند اجر بزرگ و پاداش عظیم نزد پروردگار دارند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 744856

دیگر خبرها

  • رهن کامل خانه در شهرک غرب تهران چند؟
  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد
  • لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟
  • چگونه خانه اجاره کنیم؟ | رازهای تنظیم یک اجاره‌نامه عادلانه که هر موجر و مستأجری باید بدانند
  • روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است