Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:01:36 GMT

صید ماهی گاریز در آب های هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۲۳۷۲

صید ماهی گاریز در آب های هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر عامل اتحادیه صیادان هرمزگان گفت: صید ماهی گاریز از نیمه تیرماه جاری در آب های این استان به صورت سنتی و با استفاده از تور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، اسحاق تندرو روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ماهیان گاریز سطح زی و بیشتر در عمق کم در نوار ساحلی بندر شهید رجایی، ساحل نخل ناخدا، بستانو، بندر کلاهی، بندر تیاب، تولا قشم، کوهستک، جاسک و خور‌ها صید می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: صید ماهی گاریز تا اول آبان ادامه دارد.
مدیر عامل اتحادیه صیادان هرمزگان اظهار داشت: پارسال 80 تن ماهی گاریز در آبهای هرمزگان صید شد که امسال پیش بینی می شود با 21 درصد افزایش به 97 تن و 500 کیلوگرم برسد.
تندرو خاطر نشان کرد: علت افزایش صید ماهی گاریز در سالجاری، مدت زمان صید از 3 ماه به 5 ماه است.
ماهی گاریز در اندازه 10 تا 15 سانتی متر و از خانواده ساردین ماهیان است که به صورت گروهی زیست می کنند.
ساخت و ساز در حریم ساحل و صید بی رویه، استفاده از تور‌های محاصره‌ ای و قاچاق سوخت از عوامل انقراض ماهی گاریز در آینده است.
ماهی گاریز هم اکنون هر کیلوگرم 200 تا 250 هزار ریال در بازار ماهی فروشان بندرعباس به فروش می رسد.
ماهی گاریز کباب شده غذای محبوب مردم هرمزگان در فصل تابستان است.
هرمزگان حدود 30 هزار صیاد و 22 بندر صیادی دارد که 12 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.
سالانه افزون بر 187 هزار تن انواع آبزی در آبهای هرمزگان صید می شود.
صید افزون بر187 هزار تن در سال از انواع آبزیان، وجود 72 تعاونی صیادی فعال، 22بندر صیادی، 39 مرکز تخلیه صید و پوشش نوار ساحلی و آبهای استان توسط پایگاه های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تنها بخشی از ظرفیت های شیلات هرمزگان در حوزه صید و صیادی است.
استان هرمزگان رتبه نخست صید آبزیان را در کشور دارد.
7195/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شيلات هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران

سازمان محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۴ شکارچی در آمل، بابل، بابلسر، نوشهر و ساری و میانکاله دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران  ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت‌زنی و کنترل در بابل، بابلسر، نوشهر، آمل، ساری و میانکاله متخلفان شکار و صید را به همراه 6 قبضه سلاح شکاری، لاشه یک طاقه قرقاول و 25 قطعه ماهی دستگیر کردند.

محیط زیست اعلام کرد: حین پایش رودخانه‌های استان بیش از 50 رشته دام صید غیرمجاز ماهی جمع آوری شد.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر در گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی منطقه ویسر از یک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط کردند.

در بابلسر هم ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در دو ماموریت حین گشت و کنترل در رودخانه بابلرود سد آرمیج کلا و سد میرود 17 رشته دام و 2 عدد چم صید ماهی‌های استخوانی جمع آوری کردند.

در آمل هم ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت و کنترل در رودخانه گرمرود بخش دشتسر یک صیاد غیرمجاز به همراه 25 قطعه ماهی و 2 رشته دام غیرمجاز ماهی دستگیر کردند.

در ماموریت مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل و ماموران نیروی انتظامی از شکارچیان غیرمجاز 4 قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شده

در شهرستان بابل ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه جنگلی یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک طاقه قرقاول نر دستگیر کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری  و در محیط بانی دودانگه محمدآبادحین گشت و کنترل شبانه در مناطق محدوده روستای مرگاب با همکاری ماموران نیروی انتظامی دودانگه از یک متخلف حین شروع به شکار یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط کردند.

همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در محیط بانی هولار حین گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی در محدوده دریاچه سد شهید رجایی و رودخانه پهنه کلا از صیادان غیرمجاز2 لنسر و یک رشته دام صیادی کشف و ضبط کردند.

 ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در پناهگاه حیات وحش سمسکنده هم 12 رشته دام صیادی در محل مصب رودخانه تجن به دریا در محدوده فرح آباد و محدوده روستای اردشیر کشف و ضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله هم 20 رشته دام صید ماهی غیر مجاز در ساحل پناهگاه حیات وحش میانکاله جمع آوری کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود