Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:15:24 GMT

یادبود روزنامه‌نگاران برای اسدالله مشایخی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۲۴۶۰

یادبود روزنامه‌نگاران برای اسدالله مشایخی

جمعی از روزنامه‌نگاران و همچنین دوستان و همکاران زنده‌یاد اسدالله مشایخی، مراسم یادبودی را برای این نویسنده و روزنامه‌نگار باسابقه تازه درگذشته برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ سه‌شنبه ـ ۱۹ تیر ماه ـ برگزار می‌شود، دوستان و همکاران اسدالله مشایخی درباره قلم او و ویژگی‌های حرفه‌ای و اخلاقی این روزنامه‌نگار سخن خواهند گفت و با خانواده آن مرحوم همدردی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز ساعت ۱۴ نیز نشست ضرورت انتقال تجربیات خبرنگاران جنگ با یادکردی از مرحوم اسدالله مشایخی در ایسنا برگزار می‌شود.

اسدالله مشایخی بیست و چهارم مرداد ۱۳۳۶ با اصالت اراکی در قم به دنیا آمد. او به پیشنهاد یکی از دوستانش در سال ۶۳ وارد کیهان شد و از سرویس حوادث روزنامه شروع کرد. پس از مدتی به دلیل روحیه طنز گونه‌اش، شد ابداع‌کننده ادبیات حادثه‌ای آمیخته با طنز. در سال ۶۵ به عنوان خبرنگار عازم جبهه‌های جنگ شد و از جنگ نوشت و پرداختن به حواشی جنگ در آن سال‌ها وجه تمایز نوشته‌های او بود با دیگران. او سال‌ها پیش‌تر از مجید سوزوکی، «محمود جیقیل» را نوشت اما اجازه چاپ نگرفت چرا که محمود نوارفروش جلفی بود که انقلاب اورا متحول کرده بود.

مشایخی پس از کوچ اجباری از کیهان و کیهان ورزشی در اوایل دهه ۷۰ تا ۸۰ در هفته نامه‌های ایران‌جوان و ایران‌جمعه مشغول بود.

اسدالله مشایخی که در جاده شهریار به سمت تهران می‌آمد، بین راه، کنار جاده توقف کرد و حادثه‌ای باعث شد که در سن پنجاه و هفت سالگی خانواده و دوستان و دوستدارانش را داغدار کند. دو خودرو که در جاده در حال کورس بودند، با یکدیگر برخورد کردند و خودرویی به سمت او پرت شد و باعث شد در دم جان بسپارد.

مشایخی یکی از بهترین گزارش‌نویسان در بین هم‌نسلان و نسل‌های بعد از خود بود و گزارش‌های توصیفی پر از احساس و شاعرانه‌اش، پر از درد درک تلخی‌های جامعه بود. از جمله تیترهای ماندگارش می‌توان به تیترهای زیر اشاره کرد: «کلیه می‌فروشند جهیزیه می‌خرند»، «فرشته معبر غول»، «سفر به دیار آدریمون‌ها»، «کلاغ سیاه وخبر پریدن سارهای اندیشه».

برنامه بزرگداشت اسدالله مشایخی در سالن آمفی‌تئاتر کلینیک شفا واقع در محل انجمن بیماران کلیوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسدالله مشایخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

صفحه اول روزنامه‌های دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در ادامه می بینید:

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • روزنامه‌های دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • روزنامه‌های دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه/زخم باز غزه
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day