Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  مدیر مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی گفت:در روستای میاب شهرستان مرند در استان آذربایجان شرقی مزرعه‌ای به وسعت ۱۵ هکتار توسط بخش خصوصی تبدیل به کشت و صنعت گیاهان دارویی در سه فاز شده است که فاز آول آن اختصاص به کشت و فرآوری محصول گل محمدی در ۱۰ هکتار از این مزرعه شده است که در سطح شمالغرب کشور به عنوان پایلوت شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص کشت گل محمدی گفت: کاره‌های مطالعاتی این مجتمع در سه محور کشت، تولید و فرآوری در سال ۸۴ آغاز و در سال ۹۵ با کشت گل محمدی آغاز شده است که در سال دوم برداشت روزانه با برداشت بیش از یک تن در هر هکتار متوسط کشوری را نیز رد کرده ایم.

بذلی افزود: این مجتمع کاملا ارگانیک بوده و هیچ نوع باکتری در این مجتمع به دلیل استفاده نکردن از سموم وجود ندارد.

یکی از مشکلات این مجتمع بیمه نشدن محصول گل محمدی در سطح استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن بازدید از این مجتمع گفت: این مجتمع به عنوان پایلوت برای سایر سرمایه گذاران و کشاورزان جهت کشت محصولاتی کشاورزی همچون گل محمدی با علم روز و به صورت کاملا تخصصی است.

فتحی در مورد بیمه محصول گل محمدی نیز گفت:به دلیل افزایش کشت گل محمدی در استان برای سال آینده این محصول نیز در ردیف محصولات بیمه کشاورزی نیز قرار خواهد گرفت. 

 

انتهای پیام/ش

بیمه محصول گل محمدی از سال آینده در ردیف محصولات بیمه کشاورزی 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است

به گزارش خبرنگار مهر، کنستانتینیو چیونگا صبح دوشنبه در حاشیه دیدار با مسئولین گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

چیونگا مشخصاً به تراکتورهای ۴۷ و ۷۵ اسب بخار تراکتورسازی اشاره و تاکید کرد: تراکتورهای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی و بخصوص فراتر از تولیدات بسیاری از کشورها پیشرو در این صنعت می‌باشد.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصربفرد دانست و گفت: استفاده از تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه صورت گرفته که بسیاری راضی کننده بوده است.

چیونگا خواستار ایجاد شرکت مشترک برای افزایش و تسهیل مراودات دو کشور در زمینه‌های مورد اشاره شد.

این مقام ارشد در عین حال روابط کنونی دو کشور را بسیار ایده آل و مثمرثمر دانست و اظهار داشت این روابط باید توسعه یابد.

گفتنی است کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور ایران اسلامی و معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدارها و مذاکرات گسترده‌ای داشته است.

کد خبر 6091872

دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود