Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - استاندار مرکزي گفت: سياست کشور فنلاند همگام با جمهوري اسلامي ايران است و اين مزيتي مهم براي گسترش زمينه هاي کاري در حوزه اقتصادي و تجاري است.

به گزارش ايرنا، سيد علي آقازاده روز شنبه در ديدار با سفير فنلاند در اراک، افزود: فنلاند توانمندي بالايي در حوزه دانش فني دارد و مزيت استان مرکزي نيز در ساختارهاي قوي صنعتي و کشاورزي است و همراهي در اين بخش ها مي تواند اثربخشي بالا براي ايران و فنلاند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: اين استان به دليل موقعيت جغرافيايي ويژه و شرايط تابش آفتاب براي استقرار نيروگاه هاي خورشيدي وضعيت مطلوبي دارد و در اين راستا از هرگونه همکاري با سرمايه گذاران فنلاندي استقبال مي شود.
سفير فنلاند در ايران نيز در اين ديدار گفت: ايران با فنلاند از گذشته روابط خوبي داشته اند و تقويت مناسبات اقتصادي و تجاري دوجانبه مدنظر است.
کي يو نورانتو (keijo norvanto) افزود: فنلاند علاقه مند به افزايش ارتباط با جمهوري اسلامي و سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف در اين کشور است.
منوچهر توسطي رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان مرکزي نيز در اين ديدار گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره به قراردادهاي بين المللي پايبند بوده و علاقه مند به برقراري ارتباط با کشورهاي جهان است.
در اين ديدار قرارداد همکاري و انتقال دانش فني توليد تجهيزات فوق پيشرفته ال اي دي شرکت ملترون فنلاند با گروه صنعتي شايان برق اراک امضا شد.
بازديد از خط توليد شرکت شايان برق اراک و ديدار با فعالان اقتصادي استان مرکزي از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در سفر يک روزه سفير فنلاند به اين استان است.
فنلاند يکي از کشورهاي حوزه اسکانديناوي واقع در شمال اروپا است که پايتخت آن هلسينکي است و پنج ميليون و 400 هزار نفر جمعيت دارد.
واحد پول اين کشور يورو است.
فنلاند از نظر مساحت هشتمين کشور و کم تراکم ترين منطقه اروپا است که از شمال با نروژ، از شرق با روسيه، از غرب با سوئد همسايه است و خليج بوتني در غرب، خليج فنلاند در جنوب و درياي بالتيک در جنوب غربي آن قرار دارد.
صنايع فلزکاري و فني به ويژه کشتي سازي از جمله مهمترين مزيت هاي حوزه توليد فنلاند است که به خاطر مرغوبيت و طراحي خوب شهرتي جهاني دارد.
صنعت ماهيگيري نيز در فنلاند برجسته است و در بخش کشاورزي، دامداري، غلات و لبنيات فعاليت چشمگيري در اين کشور وجود دارد.
استان مرکزي با 12 شهرستان و يک ميليون و 414 هزار نفر جمعيت در قلب ايران قرار دارد.
اين استان از نظر تنوع محصولات صنعتي رتبه نخست کشور، در صنايع مادرتخصصي مقام دوم قرار دارد و از نظر جايگاه در قطب چهارم صنعت ايران است.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام قاطع سپاه پوزه دشمن صهیونیستی را به خاک مالید

مسئولان ارشد استان مرکزی درباره اقدام تنبیهی سپاه علیه رژیم غاصب با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای تأکید کردند: اقدام قاطع سپاه پوزه دشمن صهیونیستی را به خاک مالید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ساعتی پس از آغاز عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، مردم شهرهای مختلف کشور در حمایت از این اقدام به برگزاری تجمعات خودجوش روی‌ آوردند و حتی در بسیاری از شهرها از جمله اراک و نیز در استان مرکزی، مردم با حضور در خیابان‌ها به ابراز خوشحالی روی آوردند.

همچنین مسئولان ارشد استان مرکزی و شخصیت‌های ملی در استان با انتشار نامه و پیام‌هایی از اقدام قاطع و هوشمندانه قوای مسلح کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش قاطع و پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی تقدیر و تجلیل به عمل آوردند. 

آیت الله محسن اراکی، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با انتشار نامه‌ای خطاب به سردار سرلشگر باقری، ریاست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از اقدام هوشمندانه و قاطع نیروهای مسلح تقدیر کرده و اظهار داشت: اقدام قهرمانانۀ سپاه مقدس پاسداران انقلاب اسلامی که با همراهی نیروهای سربلند ارتش جمهوری اسلامی در هجوم عدالت طلبانه به مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم شرور و منحوس غاصب سرزمین پاک فلسطین انجام گرفت، دل مظلومین عالم را شاد و پوزۀ دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را به خاک مالید.

وی ادامه داده است: بر خود فرض می دانم از جنابعالی و فرماندهی دلاور سپاه پاسداران و فرمانده مقتدر نیروی هوا فضای سپاه و فرماندهی معظم ارتش اسلام و تمامی همکاران و دست اندرکاران این اقدام مجاهدانۀ بزرگ تشکر نموده و از خدای بزرگ برای شما و تمامی رزمندگان اسلام پیروزی نهائی عاجل بر سپاه کفر و ستم را مسألت دارم.

آیت الله اراکی خاطرنشان ساخته است: این پیروزی عظیم را ابتدا به وجود مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و سپس به مقام معظم رهبری مدظله و به همۀ ملت بزرگ ایران و جبهۀ پر افتخار مقاومت تبریک عرض می کنم و از خدای بزرگ پیروزی مردم فلسطین به ویژه غزۀ صبور را خواستارم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: پاسخ کوبنده به اسرائیل انتظار مشروع امت اسلام بود

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با صدور بیانیه‌ای از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی با انتششار بیانیه ای از این اقدام قاطع تقدیر کرد و اظهار داشت: در پی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رسانیدن سردار زاهدی و جمعی از همرزمانش موجی از خشم و نفرت از رژیم کودک کش اسرائیل به راه افتاد و همه کشور در اوج وحدت و انسجام خواستار گرفتن انتقام سخت از این جنایت شدند.

در این بیانیه تصریح شده است: پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه اسرائیل غاصب حق مسلم و انتظار مشروع امت اسلام و آزادگان جهان و تحقق وعده نظام اسلامی بود که گوشه‌ای از آلام مردم مسلمان و آزاده منطقه را التیام بخشید. متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام اسلامی و ملت غیور ایران، خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت، با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه‌ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه این بیانیه به شهادت بیش از 35 هزار نفر از مردم مظلوم غزه حدود هفت ماه گذشته توسط اسرائیل جنایتکار اشاره و افزوده است: جبهه مقاومت امروز با قدرت‌تر از گذشته در مسیر اهداف والای خود که آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیزم است تلاش می‌کند و فرماندهان این جبهه با عظمت دوشادوش مردم جان خود را در طبق اخلاص قرارداده و برای تحقق آرمان‌های خود تلاش می‌کنند و نمونه بارز این مهم هم شهادت سه فرزند و سه نوه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است که در روزهای گذشته توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: مقاومت و ایستادگی قابل تقدیر رزمندگان و مجاهدان فلسطینی، نوید فردایی روشن و پیروزی حتمی و قریب الوقوع را می دهد. آری به فرموده امام حی و حاضر محور مقاومت اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله، رژیم غاصب رفتنی است و امروز نهضت فلسطین از همیشه پرقدرت‌تر و بانشاط تر از گذشته است و این سرطان به فضل الهی به دست مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه کن خواهد شد.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شده است: اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سرافراز انقلاب اسلامی بویژه روح جاودانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که جایش در میان ملت ما و منطقه خالی است و سردار شهید زاهدی و همرزمانش، از برادران جان‌برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به علت موشک‌باران معنی‌دار پایگاه‌های نظامی اسرائیل غاصب و برآورده کردن خواسته عموم مردم عزیز کشورمان مبنی بر گرفتن انتقام سخت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی تقدیر و تشکر نموده و پیروزی قطعی جبهه مقاومت و نابودی کامل اسرائیل جنایت‌کار را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

استاندار مرکزی: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع خود تردید ندارد

استاندار مرکزی نیز در پیامی ضمن تقدیر از اقدام قاطع سپاه در مقابل رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع خود تردید ندارد و اسرائیل بداند انگشت ما روی ماشه و پایمان آماده رفتن است، عملیات‌ گسترده‌ پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تحقق "وعده صادق" فرمانده معظم کل قوا و پاسخی محکم به شرارت‌های رژیم خبیث صهیونیستی بود بار دیگر اشراف و اقتدار عملیاتی و اطلاعاتی ایران را به رخ جهانیان کشید و خواب خوش استکبار و صهیونیسم غاصب را آشفته ساخت.

در این پیام آمده است: عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با هر آنچه امنیت و منافع ملی ایران عزیز را به خطر بیاندازد، پیام روشنی است به قدرت‌های پیدا و پنهان حامی رژِیم کودکش و دنباله‌های حقیر و تروریست‌های زبون که توطئه و خدشه به منافع جمهوری اسلامی امنیت آن‌ها را نیز به خطر خواهد انداخت.
پیام استاندار مرکزی ادامه داده است؛ اقدام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونیستی موجب خشنودی و شادی دل‌ مؤمنان و آزادگان سراسر عالم و آحاد ملت ایران گردید و نشان داد این نهاد مقدس در اهتمام به آیه‌ی شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» به خوبی ادای تکلیف می‌کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق در پاسخ به جنایات و تجاوزرات مکرر رژیم اسرائیل و در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع در منشور ملل متحد صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم برای اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی تردیدی نخواهد داشت.

مخلص‌الائمه در ادامه پیامش آورده است: صهیونیست‌ها و دولت تروریست آمریکا بدانند برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها انگشت ما روی ماشه و پای ما آماده رفتن است و هر جا تهدیدی علیه منافع ملی احساس کنیم آن‌جا میدان عمل ما است لذا این گونه اقدامات اقتدار آفرین، تا گرفتن انتقام آخرین قطره خون شهیدان ادامه خواهد داشت و باذن الله و در آینده‌ نزدیک نابودی رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکارش را در سراسر عالم جشن خواهیم گرفت.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایحاد امنیت در کشور است
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است
  • جمله حاشیه ساز ثابتی درباره بنی صدر
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • اقدام قاطع سپاه پوزه دشمن صهیونیستی را به خاک مالید
  • ارتش آماده‌تر از همیشه برای دفاع از کشور
  • سیاست آمریکا در قبال تنش ایران و رژیم‌صهیونیستی
  • مشکل تثبیت ارزی کجاست؟/نظارت در مبدا و تکمیل آرایش ارزی
  • حزب‌الله: جمهوری اسلامی ایران نوک پیکان محور مقاومت است