Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:53:01 GMT

کمک به دانشجویان آسیب دیده سلامت روان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۳۷۰۵

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از برنامه تحولی در حوزه آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: از ظرفیت های دانشجویی برای کمک به دانشجویان آسیب دیده استفاده خواهیم کرد.

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا فراهانی افزود: در حوزه سلامت روان یک برنامه تحولی داریم که در حوزه آسیب های اجتماعی و مصرف مواد مخدر در مورد آن کار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور برنامه ای برای آموزش، اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت های دانشجویی جهت کمک به دانشجویان آسیب دیده طراحی کرده ایم.

وی افزود: در مورد نشریات دانشجویی افزایش سرانه آموزشی دست اندرکاران نشریات دانشجویی را پیش رو داریم. در دانشگاه های علوم پزشکی و مناطق آمایشی کارگاه هایی برگزار خواهیم کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد سامانه ثبت فعالیت های اردوی جهادی و راهیان نور گفت:معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت هر مهر ماه گزارش تعداد افرادی که به اردوی جهادی و راهیان نور می روند و در سامانه ثبت می شود را منتشر می کند.

وی افزود: در حال حاضر مجری اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی است که ما از گسترش این فعالیت حمایت می کنیم و خوشبختانه تعداد دانشجویان علوم پزشکی شرکت کننده در این اردوها نیز افزایش داشته است و وزارت بهداشت در سال ۹۶ دستگاه برتر در این زمینه شد.

فراهانی از تقویت اردوهای جهادی، راهیان نور و پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: در حوزه تشکل های اسلامی هم برنامه ای برای هم اندیشی آنها را داریم و برنامه های حمایتی برای آنها خواهیم داشت.

وی درباره توانمند سازی و آموزش دانشجویان حاضر در تشکل ها و کانون ها گفت: توانمند سازی و آموزش دانشجویان حاضر در تشکل ها و کانون ها روند افزایشی داشته و امسال نیز این کار را ادامه می دهیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت یادآور شد: کانون های فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی که جنس کارشان یکی است مجامع برگزار می کنند که امسال این مجامع کانونی رسمی می شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد