Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@16:19:09 GMT

نگاه امام راحل هویت بخشی به زن ایرانی بود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۴۲۶۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در دوازدهمین شنبه انقلاب با محور زنان و خانواده که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی درمنزل خانم رقیه حداد برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: یکی از مباحث مهم انقلاب اسلامی، زن و جایگاه آن در خانواده است که می‌توان آن را در مقاطع مختلفی از جمله دوران دفاع مقدس و با حضور گسترده زنان پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بزرگترین نقش زنان در دفاع مقدس از خودگذشتگی بود که درسهایی در درون خود دارد و می توان به موضوعانی چون محبت مادرانه،عشق همسرانه و ... اشاره کرد.

اصلانی مهمترین نقطه آغازین انقلاب اسلامی را هویت بخشی به زن ایرانی دانست و گفت: از همان ابتدا حضرت امام (ره) به این هویت احترام والایی کذاشت که باعث رشد این جایگاه شد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بیان داشت: بیش از 7000 زن در دوران دفاع مقدس جان خود را از دست داده اند که به گفته مقام معظم رهبری این شهدای زن به غیر از اهدا کردن جوانان خود از جان با ارزش خود نیز گذشته اند.

وی گفت: انقلاب اسلامی توانست الگوی نه شرقی و نه غربی زن را ایجاد و به زن مسلمان یک هویت انسانی، والا و برگرفته از سیره حضرت زهرا س و حضرت زینب س عطا کند.

اصلانی با اشاره به الگوی نه شرقی و نه غربی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: الگویی که به تاثیر حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) باشد بر خلاف الگوهای غربی و شرقی است؛ این الگو در برگیرنده عفاف و پاکدامنی است که با همین عفاف، زن ایرانی توانسته است در جهان به جایگاه بالایی دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی توانست زن را به یک جایگاه بزرگ برساند که این جایگاه اعتبار بخشیدن و احترام گذاشتن به زنان است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه در کشور زنان با صلابت و قدرتمندی هستند بیان داشت: در این رابطه می توان به مادران شهدا اشاره کرد مانند مادر شهید حدادی از شهدای امنیت که بعد از شهادت فرزندش با یک روحیه ی مستحکم و با صلابت ایستادگی کرد و توانست چنین جوانی را به جایگاه والایی برساند؛ اینها همان الگوی  نه شرقی و نه غربی هستند.  

اصلای با اشاره به قعالیت های بسیح زنان گفت: بیش از 9 میلیون نفر زن در بسیج حضور و در همه عرصه ها فعالیت گسترده ای دارند؛ در حقیقت بسیج زنان بزرگترین تشکل زنان در جهان است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد گفت: آرمان‌های امام خمینی (ره) به خوبی به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: امسال هم کاروان های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند و کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از رشت، روز چهارم خرداد حرکت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایمنی مسیر برای کاروان پیاده‌روی باید به نحو احسن مهیا شود، افزود: ایمنی اتوبوس‌ها و صلاحیت رانندگان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد برپایی مراسمی باشکوه در مراسم ارتحال امام راحل (ره) باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی باید برای این کاروان بزرگ آماده شود تا بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند و در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) حضور پیدا کنند.

عباسی تاکید کرد: عظمت و پیام این کار فرهنگی باید به خوبی انعکاس داده و سعی شود جوانان بیشتری در کاروان پیاده روی حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه نسل جدید، زمان انقلاب را درک نکردند، با حضور در این کار فرهنگی می توانند با آرمان های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اکنون بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند؛ این مشعل همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پررهروتر خواهد بود.

کد خبر 749346

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی