Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:59:20 GMT

درِ شیشه‌ای که بعد از ۴ سال باز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۴۵۴۳

درِ شیشه‌ای که بعد از ۴ سال باز شد

بعد از پیگیری‌های ایسنا و گذشت حدود چهار سال رییس پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از باز شدن در شیشه‌ای بین پژوهشکده و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

عبدالمجید شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در شیشه‌ای بین این دو بخش از روز چهارشنبه (۱۳ تیر ماه) باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مجموعه باید با هم ارتباط داشته باشند و از هر دو فضا استفاده کنند. یکی از مباحث ما نیز این بود که بدنه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل نبودن این ارتباط از فضای موجود در پژوهشکده هنرهای سنتی اطلاع و آشنایی نداشتند.

او با اشاره به بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه تشریفاتش از پژوهشکده هنرهای سنتی، اعلام کرد: زمانی که آقای مونسان به همراه تشریفات و معاونت خود از پژوهشکده بازدید کردند، اظهار کردند که از وجود چنین فضایی اطلاع نداشتند. متاسفانه بستن یک در موجب می‌شود حوزه‌ای با این همه فعالیت نادیده گرفته شود و دور از چشم مسوولان قرار بگیرد.

رییس پژوهشکده هنرهای سنتی افزود: فضایی در پژوهشکده هنرهای سنتی وجود دارد که مراجعه‌کنندگان به سازمان از جمله سفیران کشورها و وزیران می‌توانند از آن بازدید کنند و با هنرهای سنتی کشور ما آشنا شوند که خوشبختانه این امکان فراهم شده است.

شریف‌زاده همچنین درباره تامین امنیت آثاری که در پژوهشکده هنرهای سنتی وجود دارد، توضیح داد: خوشبختانه تا کنون حراست و حفاظت مجموعه میراث همکاری خوبی داشتند و با حمایت آنها این اتفاق افتاده است و باید از حراست مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه تشکر کرد.

او بیان کرد: از این به بعد می‌توانیم شاهد افزایش همکاری بین معاونت صنایع دستی و پژوهشکده هنرهای سنتی باشیم. پژوهشکده هنرهای سنتی برای انجام همکاری بیشتر با معاونت صنایع دستی آمادگی کامل دارد و امیدواریم بتوانیم این هماهنگی رو بیشتر کنیم.

به گزارش ایسنا، حدود چهار سالی می‌شد که مجموعه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از معاونت صنایع دستی توسط دری شیشه‌ای جدا شده و این بخش جداکننده در ماه‌های اخیر با صدای اذان ظهر و ساعت ناهار، برداشته می‌شد تا پرسنل پژوهشکده هنرهای سنتی بتوانند در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تردد کنند اما با حضور و پیگیری عبدالمجید شریف‌زاده در پژوهشکده هنرهای سنتی سرانجام این در برای همیشه باز شد.

مجموعه هنرهای سنتی زیر نظر پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کند. بسیاری از هنرهای سنتی مثل سازسازی، قلم‌زنی، منبت، معرق و نساجی سنتی توسط تعداد کمی از استادکاران و کارشناسان باقی‌مانده، احیا و بازسازی می‌شوند. در کنار این دسته از فعالیت‌ها، برخی هنرهای سنتی هم آموزش داده می‌شوند. 

در زمان مدیریت علیرضا بهرمان در پژوهشکده هنرهای سنتی، بین معاونت صنایع دستی و پژوهشکده هنرهای سنتی با هدف تبدیل کردن پژوهشکده به «موزه زنده هنرهای سنتی» دری شیشه‌ای نصب شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس