Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت استان کردستان با حضور علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سنندج و مسئولان آموزش و پرورش کردستان در دبستان آموزگار در ناحیه یک سنندج برگزار شد.
در این آیین پایگاه سنجش سلامت نو آموزان به صورت نمادین در این مدرسه افتتاح شد و تعدادی از نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در این آیین با تاکید بر اینکه توجه به نظام آموزشی منجر به توسعه و پیشرفت حوزه های مختلف می شود، گفت: یکی از مسایلی که منجر به نابودی تمدن ها خواهد شد بی توجهی به نظام آموزشی و جایگاه معلم است.
سید احسن علوی با بیان اینکه در اکثر کشورها 2.1 درصد تولید ناخالص ملی را به نظام آموزشی اختصاص می دهند، اظهار داشت: توجه جدی این کشورها به شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است اما در کشور ما تمرکز بر روی حفظیات است بر همین اساس دانش آموزان آنان پرسشگر و جسور بار می آیند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان در بدو ورود به مدرسه افزود: این برنامه موثر باعث رشد همه جانبه و افزایش قابلیت های دانش آموزان خواهد شد.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با نهادینه شدن این برنامه، اختلالات و مشکلات دانش آموزان به موقع شناسایی و با جای دهی مناسب، دانش آموزان در جریان فرایند آموزش و تحصیل قرار می گیرند.
علوی با تقدیر از فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش استان یادآور شد: از طریق وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات استان کردستان اقدامات و کارهای خوبی انجام شده است.

** پوشش 100 درصدی نوآموزان کردستانی در برنامه سنجش
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این آیین گفت: سال گذشته 100 درصد از نوآموزان استان زیر پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان قرار گرفتند.
خلیل رنجبر افزود: امسال برای سومین سال متوالی نوآموزان پیش دبستان برای مداخله به هنگام همزمان با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار می گیرند و از پایان مرداد ماه کار سنجش پیش دبستانی ها نیز آغاز می شود.
وی با بیان اینکه امسال 15 پایگاه در زمینه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و همچنین پیش دبستانی فعالیت دارند، افزود: در این راستا 168 نیروی متخصص و مجرب در پایگاه های اولیه و تخصصی مشغول به فعالیت هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: درپایگاه های سنجش، نوآموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرند و اگر نوآموزی مشکوک به مشکلات شناسایی شود به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شود.
رنجبر هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری، ساماندهی درست نوآموزان بدو ورود به دبستان و مداخلات به هنگام در حوزه درمان برای تمام نوآموزان اعلام کرد.
تابستان امسال تعداد 14 پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان برای اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش بینی شده که از این تعداد شهرستان سنندج دو پایگاه و شهرستان های سقز، مریوان، بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران، سروآباد و زیویه نیز هر کدام دارای یک پایگاه هستند.
برنامه سنجش نو آموزان از امروز در پایگاه های استان آغاز و تا 15 شهریور ماه 97 آماده ارائه خدمات به والدین و نو آموزان بدو ورود به دبستان است.
7348/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان کردستان درمان مجلس شورای اسلامی معلم وزیر آموزش و پرورش جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی