Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@21:57:23 GMT

بدبخت ترین کشور جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۵۲۱۰

بدبخت ترین کشور جهان

ساعت24-به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، نیجریه در فقر، از هند پیشه گرفته است. بر اساس مطالعه سالانه موسسه بروکینگز، در کشور نفت خیز نیجریه 87 میلیون نفر فقیر با درآمد روزانه کمتر از 1.9دلار زندگی می کنند.

این افراد  44.4 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد که به زودی به 50 درصد می رسد. روند اقتصاد در نیجریه به سمت شرایط بدتر پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان سال در این کشور، تعداد 3.2 میلیون نفر فقیر به این میزان اضافه می گردد. با وجود اینکه این کشور از کشورهای اصلی تولید کننده نفت در آفریقا است ، کاهش قیمت نفت در طی سالهای گذشته از علل این موضوع می باشد. به گفته کارشناسان، در حال حاضر 71.5 میلیون شهروند هندی زیر خط فقر زندگی می کنند. این تنها 5.3 درصد از جمعیت کشور هند را تشکیل می دهد و تعداد فقرا همچنان در حال کاهش است. جایگاه سوم متعلق به جمهوری دموکراتیک کنگو با بیش از 63 میلیون نفر فقیر می باشد. با توجه به پیش بینی های موسسه بروکینگز، تا سال 2030 در قاره آفریقا حدود 90 درصد از شهروندان فقیر زندگی خواهند کرد. اندونزی و بنگلادش نیز با 14.2 و 17 میلیون نفر فقیر در جایگاه بعدی قرار دارند.
ترکمنستان سرزمینی غنی از نفت و گاز با مردمی
با استناد به تحقیق موسسه بین المللی مستقل هدایت از بهربرداری ذخایر طبیعی، ترکمنستان در لیست کشورهایی که ملل آنها از ذخایر طبیعی خود سود می برند جای 88 ماقبل آخر را اشغال کرده است. وضع امور فقط در اریتره بدتر از ترکمنستان است.در ترکمنستان عملا هیچ پایه ای وجود ندارد که امکان بدهد اهالی آن کشور از فروش ثروت های طبیعی کشور خود سود ببرند.  ولی امکان بالای آن وجود دارد که پول های حاصله از صدور نفت و گاز در دست یک تعداد شرکت ها و نخبگان دولتی باقی بماند.مبالغ هنگفت پول های دریافت شده از فروش مواد طبیعی و فقر مطلق مردم ساکن این کشور ها اسنان را به حیرت می اندازد. بیش از یک میلیارد و هشتصد نفر از جمعیت های چند ده کشور تحقیق شده در فقر و ناداری کامل بسر می برند.در گزارش آمده است: داده ها به روشنی نشان می دهد که  برای تغییر دادن این وضع دشوار لازم است سیستم اداری و شرایط سیاسی و عملی این کشور ها و نیز نحوه تاثیرگذاری شرکت های استخراج کننده و قشر حاکم بر جمعیت و جوامع و محیط زیست این کشور ها عوض شود.گفتنی است که سازمان Natural Resource Government Institute   که این کار را با انتشار "شاخص اداری سال 2017" انجام داد، برای تهیه لیست یاد شده 89 کشور انتخاب کرد و 150 پژوهشگر آن بر اساس حدود ده هزار سند مربوطه به 149 سوال پایه ای جواب دادند. ترکمنستان از میان 100 امتیاز ممکنه تنها 11 پوئن گرفت و همراه با 9 کشور دیگر که نتیجه شان کمتر از 30 بود در گروه "بسیار بد" قرار گرفت.
بدبخت های کره جنوبی
در کره جنوبی بسیاری از بازنشستگان فقیر به صورت عمد مرتکب جرم میشوند که به زندان انداخته شوند، جایی که به آنها سرپناه و غذای گرم داده میشود. به گفته وزارت دادگستری کره، برای اولین بار در تاریخ این کشور تعداد زندانیان بالای ۶۰ سال بیش از ۱۰ درصد کل زندانیان شده است. . این افراد بیش از ۹ درصد جرائم ثبت شده در جمهوری کره را تشکیل میدهند.به گزارش اسپوتنیک به نقل از نماینده وزارت دادگستری به خبرنگاران در سئول "تعداد کل افرادی که سن بیش ۶۰ سال دارند ۱۹/۲ درصدبود، در ارتباط با آنچه که تعداد زندانیان مسن در حال رشد است.وی همچنین اضافه کرد که بسیاری از این افراد به صورت داوطلبانه به زندان فرستاده میشوند. بخش قابل توجهی از این افراد بعد ازآزادی به دنبال این هستند که به پشت میله های زندان مکانی که دولت غذا، لباس  و سرپناه در اختیار آنها میگذارد .نماینده وزارت دادگستری افزود: "بسیاری از آنها اذعان دارند که پشت میله های زندان برای آنها خیلی بهتر از آزادی است. ". و تقریبا ۶۲درصد این افراد بعد ازا. آزادی مرتکب جرم میشوند که دوباره راهی زندان شوند. در زندان  بازنشستگان را وادار به انجام کارهای سخت نمیکنند و به انجام کارهایی مانند چسباندن پاکتهای کاغذی ، پاکت نامه مشغول هستند. علاوه بر این دو بار در سال مورد معاینه پزشکی قرار میگیرند که جوانان شاغل  قادر به انجام آن نمی باشند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد دام سنگین کشور به ۵.۵ میلیون راس رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات حاصل از آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات فصلی دام سنگین (گاو و گوساله) که اسفند ماه ۱۴۰۲ اجرا شد تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشور ۵.۴۶ میلیون است که شامل ۱.۶۵ میلیون رأس دام اصیل، ۲.۳۴ میلیون رأس دام آمیخته و ۱.۴۷ میلیون رأس دام بومی است.

در زمستان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌ها در حال پروار بودند و ۳۸۸ هزار رأس گوساله متولد شد.

مقدار تولید شیر گاو در همین مدت، بیش از ۲.۲ میلیون تن برآورد شد.

کد خبر 6081369

دیگر خبرها

  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • تعداد دام سنگین کشور به ۵.۵ میلیون راس رسید
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی