Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@05:50:38 GMT

خوشمزه هایی که ارزش غذایی اندکی دارند!

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۵۳۹۹

خوشمزه هایی که ارزش غذایی اندکی دارند!

رکنا: این مواد غذایی در ظاهر سالم به نظر می آیند در حالیکه ارزش غذایی بالایی ندارند.

بسیاری از مواد غذایی که ما آنها را مواد غذایی سالمی می‌دانیم ممکن است آن‌گونه که تصور می‌کنیم ارزش غذایی نداشته باشند.

نوشیدنی‌های ورزشی

زمانی که فعالیت بدنی چشمگیری نداریم، این نوشیدنی‌ها سدیم و شکر اضافی زیاد و غیر ضروری وارد بدن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک بطری بزرگ از این نوشیدنی‌ها حاوی 480 میلی‌گرم سدیم است که معادل 5/1 برابر نیاز روزانه یک فرد است. این میزان سدیم بسیار زیاد است و می‌تواند باعث افزایش فشارخون و در نتیجه بیماری‌های قلبی شود. محتوای قند این نوشابه‌ها نیز 56 گرم و معادل 14 قاشق مرباخوری است که بیشتر از حداکثر میزان مجاز مصرف است. مطالعات نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های ورزشی اضافه وزن و چاقی را در بزرگسالان و کودکان به دنبال دارد.

میوه‌های خشک

افزون بر محتوای اضافی شکر، میوه‌های خشک حاوی مواد نگهدارنده‌ای مانند دی اکسید سولفور هستند تا مدت زمان ماندگاری آنها افزایش یابد. دی‌اکسید سولفور می‌تواند واکنش‌های آلرژیک مانند حملات آسمی، سردرد یا حالت تهوع را در افراد حساس به این ماده شیمیایی درپی داشته باشد.

چیپس موز

هرچند چیپس موز ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد اما یک وعده از این ماده غذایی حاوی نزدیک به 10 گرم چربی اشباع است. در واقع چیپس موز از نظر غذایی تفاوت زیادی با چیپس سیب زمینی ندارد. پختن قطعات موز بهتر است در فر با دمای پایین انجام شود تا از افزایش میزان قند و دیگر ترکیبات مضر در آن جلوگیری شود.

شیر کم چرب

شیر کم چرب بسیاری از خواص مفید شیر کامل را ندارد. درست است که این نوع شیر شما را از شر چربی اضافی خلاص می‌کند، اما درواقع شما ویتامین‌های ضروری شیر را نیز از دست می‌دهید. به طور کلی شیر کم چرب حاوی خواص غذایی پایینی است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت چاقی چاقی سیب زمینی مواد غذایی وزن افزایش عکس حوادث قتل زن جوان ایران همسرش تصاویر عروسی ازدواج همسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید