Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سفر هیات ایرانی به اتریش که با حضور وزیر بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل و جمع دیگری از مسئولین این وزارتخانه حضور داشتند سه تفاهم نامه همکاری در حوزه سلامت با این کشور منعقد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر و شورای عالی اخلاق پزشکی که دکتر سید حسن هاشمی را در سفر هیات ایرانی به کشور اتریش همراهی می کرد از انعقاد سه تفاهم نامه در زمینه های مختلف با این کشور سخن گفت و افزود: این تفاهم نامه ها در زمینه آموزش علوم پزشکی، مدیریت بیماری‌های غیرواگیر و دیابت و اخلاق پزشکی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی به عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه کریمز اتریش در زمینه آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: طرف‌های ایرانی این تفاهم‌نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مجازی بودند.

تسهیل توسعه علمی از طریق همکاری‌های بین‌المللی

معاون آموزشی وزارت بهداشت به پیشرفت‌های کشور در زمینه آموزش پزشکی اشاره و اظهار کرد: در صدد هستیم از طریق همکاری با مراکز علمی معتبر دنیا توسعه علمی کشور را تسهیل کنیم و در عین حال پیشرفت‌های کشور را به جهان عرضه کنیم.

وی هدف از این تفاهم نامه را انتقال تجارب دو کشور در حوزه های آموزش و تحقیقات علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت به صورت مشترک بین دوطرف برگزار می شود.

دکتر لاریجانی ایجاد دوره های بین المللی در رشته های مختلف را از دیر اهداف این تفاهم نامه ذکرکرد و ادامه داد: بر این مبنا مقرر شد نشست های علمی مشترک میان دانشگاهها و موسسات علمی دو کشور در زمینه های علمی مختلف در حوزه علوم پزشکی برگزار شود.

بیماری‌های غیرواگیردار؛ چالش اصلی سلامت

نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر بر اهمیت نظام ثبت بیماری ها در مدیریت و کنترل بیماری های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: این بیماری‌ها چالش اصلی سلامت در همه جوامع و همچنین کشور ما است.

وی افزود: لازم است تا با استفاده از تجارب سایر کشورها نظام ثبت بیماری های غیرواگیر و مزمن در کشور راه اندازی شود. به همین منظور تفاهم نامه مشترکی بین موسسه علمی AME اتریش و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد.

لاریجانی به همکاری دو طرف در راستای راه اندازی نظام مدیریت بیماری های غیرواگیر و دیابت اشاره کرد و گفت: این همکاری از طریق تبادل دانش، تجارب و فناوری های لازم برای راه اندازی این سیستم صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی و اجرای سیستم مدیریت بیماری های غیرواگیر قطعا برنامه ریزی و سیاستگذاری و همچنین اجرای برنامه ها در این زمینه نیز در کشور تسهیل می شود.

نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه زیگموند فروید اتریش سخن گفت و اظهار کرد: بر مبنای این تفاهم نامه دوطرف در زمینه توسعه همکاری‌های علمی در اخلاق پزشکی با یکدیگر همکاری می کنند.

لاریجانی همکاری مشترک برای تبادل تجربیات و دانش در مورد مسائل اخلاق پزشکی و زمینه‌های مرتبط با آن برای کمک به شناسایی و تقویت ظرفیت‌های ملی و بین المللی در برنامه ریزی و استفاده این دانش در بهره برداری از اخلاق زیست پزشکی در آموزش و پژوهش را هدف اصلی این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: دو طرف می‌خواهند با بهره برداری از دانش اخلاق پزشکی به بهبود ارائه خدمات سلامت کمک کنند.

وی همکاری‌های مشترک در زمینه های آموزش و پژوهش در اخلاق پزشکی، تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی مشترک را از مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: هر دو طرف با استفاده از فرهنگ بومی و مذهبی و با بهره مندی از دانش و تجارب دیگری در صدد توسعه اخلاق پزشکی در نظام سلامت کشور خود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آموزش علوم پزشکی دیابت معاون آموزشی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان منتج به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر شد تا مبنایی برای توسعه همکاری و استفاده متقابل برای پیشبرد پروژه‌ها باشد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در بخش عمده‌ای از این جلسه، به مدت سه ساعت میزبان مدیرعامل بانک شهر به دعوت شورای اسلامی شهر اصفهان بودیم.

وی افزود: بانک شهر یک بانک تخصصی مدیریت شهری شهرداری‌ها است که در طول سال‌های گذشته از زمان تأسیس اقدامات خوبی برای شهرداری‌های کشور به‌ویژه کلان‌شهرها برای تأمین منابع و اوراق مشارکت، «برات کارت» و ارائه تسهیلات برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی از جمله خرید اتوبوس و مترو انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این جلسه فرصتی بود تا مجموعه شورا و شهرداری اصفهان به‌ویژه شهردار و معاون ایشان، درخواست‌ها، انتظارات و توقعاتی که برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها داشتند را مطرح کنند.

نورصالحی گفت: در این جلسه مدیرعامل بانک شهر شرایط فعلی سیستم بانکی و محدودیت‌های موجود با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و راه‌حل‌ها برای استفاده بهتر از منابع بانکی برای سرعت‌بخشی به پروژه‌ها را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان منتج به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر شد تا مبنایی برای توسعه همکاری و استفاده متقابل برای پیشبرد پروژه‌ها باشد، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد زمینه‌های سرمایه‌گذاری بانک شهر در پروژه‌های شهر، استفاده از تسهیلات برای برای سازندگان مسکن به‌ویژه انبوه‌سازان، همچنین خرید اتوبوس، مترو، تاکسی برقی و انواع سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی که در تهران پیگیری می‌شود، با کمک بانک شهر در شهر اصفهان نیز فراهم شود و در مجموع برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ و BOT در تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه بین بانک، سرمایه‌گذار و شهرداری بتواند اتفاقات خوبی در این کلان‌شهر رقم بخورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه نیز دو لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 751595

دیگر خبرها

  • پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با شرکت صنایع تجهیزات نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • نزدیکی به ناتو در دستورکار کشورهای بی‌طرف اروپا
  • ◄ حرکت قطار انجمن مهندسی دریایی بر ریل پیشرفت
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی