Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی معدن دانشگاه امیرکبیر، توسعه تونل های ترافیکی در شهر تهران را نشانه تسلط مدیریت شهری بر دانش احداث تونل های شهری دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کوروش شهریار که در نشست تخصصی «آشنایی با روش‌های حفاری تونل‌های ترافیکی و مترو در شهر تهران» سخن می‌گفت، با اشاره به مدت زمان طولانی اجرای پروژه احداث تونل رسالت، کاهش چشمگیر زمان اجرای تونل‌های ترافیکی در سال‌های اخیر را نشانه تسلط مدیریت شهری پایتخت بر دانش احداث این قبیل معابر زیرزمینی دانست و یادآور شد: منابع محدود اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاب می‌کند میزان بهره وری پروژه‌های تونلی از طریق توسعه استفاده از فناوری‌های نوین، بیش از پیش افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درک صحیح از علوم مکانیک سنگ و خاک و همچنین تلاش برای انتقال تجربیات و درس آموخته‌های فنی به نسل‌های آتی را زمینه ساز تعریف و پیدایش پروژه‌های قابل قبول در آینده دانست و افزود: ارتقای بازدهی روش‌های مختلف حفاری همچون روش اتریشی نیازمند بهره گیری از تجربیات سایر کشور‌ها است.

در این نشست مجید صادقی جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز طی سخنانی به تشریح اقدامات این سازمان در اجرای تونل‌های ترافیکی پرداخت. وی روش حفاری اتریشی را که طی آن مقاطع کاری ضمن تقسیم به چند مقطع کوچکتر به صورت متناوب مورد حفاری و خاکبرداری قرار می‌گیرند را شیوه‌ای مناسب برای احداث تونل در بافت آبرفتی شهر تهران دانست و اضافه کرد بومی سازی دانش احداث تونل‌های ترافیکی، یکی از دستاورد‌های مهم مدیریت شهری در این زمینه است؛ کسب راندمان بهتر نسبت به پروژه‌های قبلی و حداقلی شدن زمان ساخت این معابر زیرزمینی، شاهدی بر این مدعا است.

وی ضمن تشریح مشخصات فنی تونل‌های هفتگانه شهر تهران، از طرح احداث تونل بزرگراه شهید شوشتری به عنوان طولانی‌ترین طرح تونلی پایتخت نام برد و یادآور شد این معبر زیرزمینی در صورت رسیدن به مرحله اجرا، شامل ۲۷ کیلومتر مسیر رفت و برگشت خواهد بود.

در نشست تخصصی آشنایی با روش‌های حفاری تونل‌های ترافیکی و مترو در شهر تهران که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار شد، دکتر مرتضی قارونی نیک عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، دکتر کاوه آهنگری و دکتر علی نقی دهقان از اعضای هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی به بررسی نتایج پژوهشی با عنوان "مطالعه تطبیقی و مقایسه روش‌های مختلف اجرای تونل‌های شهری با تاکید بر روش‌های نوین" پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تونل تونل توحید پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری و نوسازی دیوار‌های صوتی در پایتخت

شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد گفت: سال گذشته، ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه‌های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی. ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران، خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان‌سنجی‌های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت.  

 افندیزاده با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی. ان. جی متین، ۲۰ دسی‌بل از آلودگی صوتی ساختمان‌های همجوار کاهش یافته است گفت: تاکنون به‌منظور کاهش آلودگی صدا و پیامد‌های ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه‌های پایتخت نصب شده است.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران یادآور شد: دیوار‌های صوتی، سازه‌های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می‌دهند.

 افندیزاده همچنین خاطرنشان کرد در سنوات گذشته دیوار‌هایی در مناطق موردنیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استاندارد‌های جدید و شرایط امروز به‌روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با برنامه ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی‌های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه‌ها باشیم.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه‌های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق‌های صوتی برای بزرگراه‌های شهر تهران از سال‌های گذشته با توجه به طراحی و  عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و... در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران قرار گرفته است.

افندیزاده در ادامه یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوار‌های صوتی بزرگراه‌ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوار‌های صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو‌ها از بین می‌روند.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوار‌های صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوار‌ها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می‌شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نگهداری و نوسازی دیوار‌های صوتی در پایتخت
  • ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 
  • توسعه ۲۰۰۰هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری/ آخرین وضعیت احراز و تأیید ۱۴ پیمانکار پایتخت
  • سرانجام احداث ایستگاه های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران
  • افتتاح و بهره‌برداری از ۲۷ پروژه شهری جدید در تهران
  • سرانجام احداث ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران
  • از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس