Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، برنامه ایمیدرو در کاهش ریسک سرمایه گذاری را راهکاری برای جذب نقدینگی‌های سرگردان در کشور دانست و گفت: دولت جذابیت بخش معدن را برای سرمایه گذاری افزایش داده است.

 

«بهرام شکوری» افزود: حجم نقدینگی سرگردان کشور نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود که در صورت هدایت شدن به بخش‌های اقتصادی مولد، می تواند به ارتقای آن بخش کمک کند؛ در غیر این صورت التهاب آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«التهابات این روزهای نرخ بازارهای ارز، مسکن و سکه در همین زمینه قابل تفسیر است».

به گفته این استاد دانشگاه، امروز نیازمند مساعد کردن فضای کسب و کار هستیم و باید به گونه ای رفتار کنیم که فعالان بخش خصوصی در بخش تولیدی، از بازدهی مناسبی برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه «بازار سکه و ارز نمی تواند اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند و حتی در مواردی تهدیدکننده نیز است»، ادامه داد: اگر نقدینگی های سرگردان را به سمت بورس و بازارهای مالی هدایت کنیم، ضمن تامین نقدینگی مورد نیاز فعالان اقتصادی، می تواند سود مناسبی به آنان داده و با اشتغالزایی بیشتر، به افزایش قدرت اقتصادی کشور کمک کند.

شکوری برای نمونه به واگذاری ۱۵ بلوک معدنی در هفته جاری به بخش خصوصی از سوی ایمیدرو اشاره کرد و گفت: ارزش این کار در پذیرفتن ریسک اکتشافات از سوی دولت بود، زیرا این بخش با دستکم هفت درصد ریسک مواجه است.

«از مجموع اکتشافاتی که در پهنه ها انجام می شود، هفت درصد آنها به کشف معدن می انجامد».

در هفته گذشته سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۱۵ بلوک پهنه آباده - جازموریان در استان فارس را که فراخوان عمومی آن پارسال منتشر شده بود، به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کرد.

این سرمایه‌ گذاری اکتشافی با هدف مشارکت دولت و بخش خصوصی و برای جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و استعداد این بلوک ها در ذخایر آهن و کرومیت است.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: به این ترتیب، محدوده های پر پتانسیل به فعالان معدنی بخش خصوصی معرفی شد که می توانند روی آنها سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: نظام بانکی نیز از جمله دیگر عرصه هایی است که می تواند با اعطای تسهیلات کم بهره، برای فعالیت های معدنی جذابیت ایجاد کند.

شکوری اضافه کرد: اگر دولت به وظایف حاکمیتی خود عمل کرده و به تکمیل زیرساخت ها از جمله حمل و نقل، بنادر، کشتیرانی و ... بپردازد و بازده سرمایه گذاری ها در بورس افزایش یابد، همه این عوامل می توانند جذاب تر شدن هرچه بیشتر بخش معدن را برای سرمایه گذاران به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: به این ترتیب، بخش خصوصی نیز می تواند محصول خود را با قیمت های رقابتی در بازارهای جهانی به فروش برساند و از سود خوبی بهره مند شود که در ادامه به تولید و اشتغال بیشتر می انجامد.

وزارت صنعت در تازه ترین گزارش خود از وجود بیش از سه هزار و ۳۰۰ معدن فعال در کشور به همراه حدود ۲ هزار معدن در حال تجهیز خبر داد.

ایران با وجود ۶۸ نوع ماده معدنی، بین ۱۰ کشور شاخص از لحاظ تنوع این مواد جای دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟

 

طرفداری | سرانجام تکلیف جانشین یورگن کلوپ مشخص شد و قرار است آرنه اسلوت جانشین سرمربی موفق آلمانی شود.

روزی که یورگن کلوپ اعلام کرد از لیورپول جدا می شود، احتمالا آرنه اسلوت حتی جزو پیش بینی های اولیه به عنوان مرد آلمانی هم نبود ولی ناگهان مدیران لیورپول تصمیمی غیرمنتظره گرفتند که بسیاری را شوکه کردند؛ اما میراث یورگن کلوپ در لیورپول به چه کسی خواهد رسید؟

امروز می خوایم با آرنه اسلوت آشنا بشیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم برنامه آن تایم را از دست ندهید.

بهمن رضایی کارگردان این برنامه است و حسین باقرشاهی، اجرا و نویسندگی برنامه را برعهده دارد. علیرضا منوچهری (تصویربردار و تدوین‌گر) و حسین خسروی (طراح گرافیک) دیگر دست‌اندرکاران این برنامه بوده‌اند.

تماشای برنامه آن تایم

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟