Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه تحلیلی «میدل ایست آی» در مطلبی به انتقاد از حضور برخی مقام‌های دولت انگلیس در تجمع چند روز گذشته منافقین در پاریس پرداخت و نوشت: «ترزا می» نخست وزیر انگلیس که در تلاش برای حفظ روابط با ایران با وجود فشارهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است، سرانجام بعد از این‌که برخی از نمایندگان حزب محافظه کار این کشور در مخالفت با او به تجمع منافقان در پاریس که هدفشان تغییر نظام ایران هست رفتند، ضربه‌ای مهلک  خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، این رویداد جدی‌ترین علامت دال براین است که نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس با یک «سرکشی»  از سوی اعضای حزب خود در مواجهه با ایران روبرو شده‌اند. علاوه بر حضور سه مقام کنونی حزب محافظه کار، « ترزا ویلرز» از وزرای سابق کابینه انگلیس نیز در پاریس حضور داشت.

 این گزارش در ادامه به موافقت گسترده اعضای حزب محافظه کار انگلیس با سیاست‌های ضد ایرانی دونالد ترامپ در برهم زدن برجام و سرزنش ترزا می و تلاش‌های او در حفظ توافق هسته‌ای اشاره کرد.

طفره مقام‌های انگلیسی به دلیل حضور در تجمع منافقین

 

این درحالی است که در تجمع منافقین در پاریس افرادی چون «مایکل فالون» وزیر سابق دفاع ، «استفان کرب» وزیر سابق کار و امور بازنشستگان و نیز «لیان دانکان اسمیت» رهبر سابق حزب مخالف انگلیس حضور داشتند.

این وبگاه به عدم پاسخگویی مقام‌های انگلیسی در زمینه دلیل شرکت در تجمع منافقین، نحوه دریافت پول برای حضور در این مراسم، این‌که آیا سیاست لندن تعقیب تغییر نظام در ایران است و میزان مقبولیت منافقین در ایران اشاره کرد.

میدل ایست آی سپس نوشت: «دولت ترامپ در تلاش برای بی‌ثبات کردن ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی است. برخی ناظران براین باورند که رفتار واشنگتن به شدت شبیه به ساز و کار بی‌ثبات سازی سیا است که در سال 1953 میلادی به سرنگونی دولت "محمد مصدق" نخست وزیر وقت ایران منجر شد.»

ترامپ در حال تکرار خطاهای واشنگتن در عراق و افغانستان است.

 


میدل ایست آی با اشاره به ماهیت منافقین، فعالیت‌های آن‌ها و حمایت شدید عربستان از این گروهک، تلاش‌های منافقین  را  شبیه به اقدام‌های «احمد چلبی» دبیرکل  وقت کنگره ملی عراق برشمرد که در زمان تهاجم به عراق در سال 2003 در مسند قدرت بود و با نفوذ خود در نومحافظه کاران آمریکا، موجب تشویق مقام‌های وقت آمریکا به تهاجم به کشورش به بهانه سرنگونی «صدام حسین» دیکتاتور وقت عراق شد.

منافقین مشروعیتی در داخل ایران ندارند

 

 این وبگاه در خاتمه با اشاره به حضور «جان بولتون» مشاور امنیتی رئیس جمهور آمریکا در تجمع‌های گذشته منافقین نوشت: «جان بولتون از مدافعان یورش به عراق، اینک نیز مشاور امنیتی ترامپ شده است. .... ترامپ قصد دارد ایران را به سیاستمداران بدون مشروعیت دموکراتیک واگذار کند و این موردی است که اعضای حزب محافظه کار دولت انگلیس باید متوجه بوده و در کمک‌رسانی به این‌گونه افراد خجالت بکشند.»

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است