Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:51:24 GMT

نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۸۴۶۱

نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت برگزار شد

نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت امروز با بحث پیرامون مهم‌ترین برنامه‌های اعتاب مقدسه و دستگاه‌های عضو این شورا در ایام دهه کرامت در سال ۱۳۹۷ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت امروز (شنبه ۱۶ تیرماه) با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (ع) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و همچنین ۳۱ دستگاه عضو این شورا در محل وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که طی آن نمایندگان این مراکز به بیان مهم‌ترین برنامه‌های خود در دهه کرامت سال ۱۳۹۷ پرداختند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از آذین‌بندی آستان‌‌های مقدس، بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و معابر عمومی، برگزاری جشنواره طوبی کرامت، احداث پایگاه‌های سلامت همراه با ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های ارزاق، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، راه‌اندازی کاروان‌های پیاده‌روی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های متنوع فرهنگی، علمی و ورزشی، بومی‌سازی و مردمی‌کردن برنامه‌های دهه کرامت در حوزه بین‌الملل، ترجمه، نشر و توزیع ۱۵ عنوان کتاب در حوزه سیره امام رضا (ع) به یازده زبان، شناسایی و معرفی بیش از ۱۰۰ خادم رضوی در حوزه بین‌الملل، فعالیت ۳ هزار و ۴۰۰ مبلغ در سراسر جهان و ارسال بسته‌های فرهنگی در حوزه آموزه‌های حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مبلغان فعال در عرصه بین‌الملل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش شبستان، اعزام مبلغ به سراسر کشور، رونمایی از آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، برگزاری دو همایش بین‌المللی، تشکیل کمیته‌های مردمی در استان‌های کشور، برگزاری گسترده جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا، اجرای جشنواره‌های ورزشی با همکاری ۵۱ فدراسیون ورزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازی در اماکن ورزشی، اجرای برنامه‌های مردمی توسط سمن‌ها، برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) تربیت ۳ هزار دانش‌آموز خادم‌یار، برگزاری اردو‌های زیارتی به‌ویژه برای زیارت اولی‌ها و با اولویت مناطق محروم، برگزاری جشنواره عکس اولین زیارت، تهیه و نصب بنرها و پوسترهای مرتبط با دهه کرامت در اماکن تاریخی و واحدهای اقامتی، برپایی بازارچه‌های صنعتی در راستای حمایت از کالای ایرانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی رضوی و اجرای جشنواره مردمی دهه کرامت نیز از برنامه‌های دیگر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در این دهه است.

 

این گزارش می‌افزاید برگزاری طرح ملی سفیران کریمه، اجرای طرح ملی پویش لبخند کرامت، برپایی ایستگاه‌های مردمی کریمانه، برگزاری طرح استانی مسابقه حدیث کرامت در استان قم، اجرای نذر شادی و برگزاری همایش دختران آفتاب از برنامه‌های دیگر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در دهه سال ۱۳۹۷ است.

 

به گزارش شبستان، نمایندگان 4 آستان مقدس و ۳۱ دستگاه عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در این نشست بر مردمی‌تر برگزار شدن برنامه‌ها، اجرای برنامه‌ها با سه رویکرد تربیتی، ترویجی و تبلیغی، گسترش فضای نشاط و شادی در جامعه، همراه کردن گروه‌های مردمی و کلیه استان‌های کشور در برگزاری جشنواره‌ها و آیین‌های شادباش را جزو اولویت‌های خود در برگزاری برنامه‌‌های دهه کرامت در سال ۱۳۹۷ دانستند.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت ارزانی جشن های دهه کرامت اوقات فراغت روزنامه های ورزشی فوتبال ایران برجام ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه ملی و مذهبی در کشور است.

وی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت ایام الله ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب تاکنون است، گفت: هویت انقلاب اسلامی را همین ایام‌الله شکل می‌دهد و گرامیداشت این ایام یعنی بزرگداشت انقلاب.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام‌الله از انحراف انقلاب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در طول سال  افز.ن بر 15 مراسم ملی سراسری در کشور برگزار می‌شود که  آخرین آن مراسم روز قدس بود که در 2776 نقطه از کشور مراسم راهپیمایی این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری یک مراسم در کشور هزاران برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی برگزار می‌شود و مردم در اجرای آن مشارکت دارند، افزود: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم که برنامه‌های آن در حال برنامه‌ریزی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های مذهبی است که در آستانه ورود به آن هستیم و این دهه را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت نامگذاری کرده است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در این ایام حتی در خارج از کشور هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است که هزاران برنامه جشن و سرور و تبلیغی و تبیینی درباره زندگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: اعیاد شعبانیه نیز از دیگر برنامه‌ها و از حرکت‌های جدیدی است که با کمک مردم شکل گرفته است و هر سال توسعه پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ماموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، افزود: امروز می‌بینیم که مردم چگونه در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نخستین کشوری که اعلام حمایت کرد، ایران اسلامی بود، ادامه داد: چندین اجتماع و راهپیمایی بزرگ نیز در سطح کشور برگزار شد؛ همین اقدام در سایر کشورها نیز الگو شد و جمعه‌های خشم علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سطح کشور به راه افتاد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بعضی مناسبت‌های استانی نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که از جمله آن بزرگداشت 24 مهر در کرمان است، گفت: در این روز در زمان رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد و تعدادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نیز از ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است، افزود: در این راستا برنامه‌های تبیینی زیادی در کنار برنامه‌های مختلف ملی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سال گذشته بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور 120 میلیارد تومان بوده است که شامل حقوق کارکنان و تهیه اقلام فرهنگی و برای برگزاری مراسم در کل کشور می‌شود.قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاخیر و تعلل چند ساله مسئولان استان کرمان و شهرداری در مورد ساخت سردیس امام خمینی (ره) جهت نصب در محل مسجد امام شهر کرمان و نیز ساخت و نصب المان قدس در شهر کرمان با توجه به کرمانی بودن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه آرمان قدس تلاش‌های زیادی کرد و به شهیدالقدس نیز معروف است، گفت: باید همکاری و پیگیری‌های لازم در این موارد صورت گیرد.

 

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد