Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  جمشید تقی زاده اظهار داشت: خبرهای خوبی درباره وام ضروری بازنشستگان داریم بطوریکه با همکاری یکی از بانک‌ها تعداد وام گیرندگان از ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند و مبلغ آن از ۴ به ۵ میلیون تومان می رسد.وی ادامه داد: از شهریور ماه ۵ میلیون وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته تعلق می گیرد و افرادی که نیاز ضروری دارند و تاکنون دریافت نکرده‌اند در اولویت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقی زاده گفت: ۸۵ درصد بازنشستگان تاکنون وام ضروری با کارمزد ۴ درصد دریافت کرده اند.وی با بیان اینکه این صندوق دومین بنگاه بزرگ کشوری است گفت:حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش است ۵۶ درصد بازنشستگان را فرهنگیان تشکیل می دهند.تقی زاده افزود: صندوق در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان خدمات مختلفی ارائه می دهد و در دوره جدید کاری برنامه های خوبی از جمله وام، سفرهای زیارتی، رفاهی، ورزشی و... در دست انجام است.

 

وی از پرداخت رفاه کارت یک میلیون تومانی به بازنشستگان خبر داد و گفت: از شهریور ماه این کارت در اختیار بازنشستگان تحت پوشش قرار می گیرد.مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ۱۹ درصد به حقوق بازنشستگان در سال جاری اضافه شد گفت : حداقل حقوق از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

 

وی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری نیز، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۲.۵ درصد بازنشستگان دومیلیون و ۱۰۰ هزار تومان و فقط ۳ درصد حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند که با همسان سازی حقوق و اجرای قانون خدمات کشوری با مشورت کانونهای بازنشستگی در جهت ترمیم حقوق بازنشستگان اقدام شود.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد فراکسیون بازنشستگی کشوری در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: جلساتی با نمایندگان مجلس برگزار کرده‌ایم و قصد داریم با کمک آنها، فراکسیون بازنشستگان کشوری را در مجلس راه‌اندازی کنیم.

 

تقی‌زاده به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص با نمایندگان مجلس جلساتی برگزار کرده‌ایم و از آنها درخواست کرده‌ایم که قانون خدمات مدیریت کشوری را اجرایی کنند تا در این صورت بتوانیم نسبت به همسان‌سازی حقوق این افراد اقدام کنیم.وی تصریح کرد: ایجاد خانه‌های امید در شهرهای بالای پنج هزار نفر، واگذاری اقدامات به بخش غیردولتی و همچنین در خصوص بیمه تکمیلی و برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی برای بازنشستگان، برنامه‌هایی در سال جاری اجرا خواهیم کرد.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد بانک اطلاعاتی برای فرزندان بازنشستگان تحت پوشش خبر داد و گفت: قصد داریم با راه‌اندازی این بانک، در تخصص‌ها و شغل‌های مختلف از فرزندان این افراد در صندوق بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموع آن استفاده کنیم.

 

تقی‌زاده از ساختار ضد فساد در بخش‌های مختلف اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و اظهار داشت: قصد داریم جلوی رانت‌خواری‌ها و فساد را در صندوق بگیریم.مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به رسانه ملی پیشنهاد کرد برنامه ای مانند۹۰ در حوزه اجتماعی تولید کند.



تقی زاده درباره وام بازنشستگان کشوری نیز اظهار داشت: پرداخت دوهزار میلیارد تومان وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته از شهریور شروع می‌شود و آنها که تاکنون وام نگرفته اند در اولویت هستند. وام ضروری اقساط ۳۶ ماهه دارد و سود آن حداکثر چهار درصد است.



وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار بیمار صعب العلاج بازنشسته تحت پوشش هستند گفت: تا کنون خدماتی در بخش تامین دارو و بهداشتی برای آنان تهیه شده است تلاش می کنیم بسته‌های درمانی بهداشتی و دندان را برای آنها در نظر بگیریم.

 

تقی زاده درباره اظهارات سال گذشته وزیر رفاه مبنی بر تخصیص اعتبار ۳۴۰۰ میلیاردی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: از این ۳۴۰۰ میلیارد تومان، حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان لشکری و ۲۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان کشوری بود که محقق و افزایش ۱۹درصدی برای حقوق اعمال شد.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیررفاه رفاه کارت گوناگون حقوق جام نیوز بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد/ پرداخت یارانه طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»

علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوارها اشاره و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است، به طوریکه باتوجه به مدل خودرو یا میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص شده و در نهایت این صدک‌ها میانگینی از صدک کل خانوار را نشان می‌دهد.

وی به شهروندان گفت در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را ثبت کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894968

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • مادران دارای سه فرزند برای بیمه رایگان شناسایی شوند
  • مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در هرمزگان از بیمه بازنشستگی رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • سلسله اقدامات راهگشا برای حل مسائل صندوق‌های بازنشستگی
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد/ پرداخت یارانه طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»