Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@06:19:53 GMT

با اختلال شخصیت اسکیزوتایپال آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۵۹۲۶۰

با اختلال شخصیت اسکیزوتایپال آشنا شوید

  اختلال شخصیت اسکیزوتایپال نوعی اختلال روحی و روانی است که در این مطلب به معرفی این اختلال روحی می‌پردازیم.

همه اعمال و رفتار‌هایی که در شبانه روز انجام می‌داد، برای من عجیب و سوال برانگیز بود. از نظر من، او عجیب و غریب‌ترین هم اتاقی دنیا بود که نمونه اش را تا کنون در قصه‌ها و فیلم‌ها هم ندیده بودم. نمی‌توانم هیچ تعریف خاصی از وضعیتش برای تان ارائه کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از وقتی که یادم می‌آید، او همیشه تنها بود و جز صحبت تلفنی روزانه با مادرش پای کیوسک تلفن با هیچ کسی ارتباط برقرار نمی‌کرد. وقتی از او صحبت می‌کردم، در ذهنم یک مترسک تصور می‌شد که هر گوشه بدنش را با یک رنگی پوشانده بود!

به طور مثال، او تمام هفته پیش رو با پوتین سر کرد، پوتین‌های ساق بلند با شلوار دمپای لی کاغذی، یک کت آستردار خاکستری و تی شرت قرمزی که رویش با چاپ برجسته نوشته بود، آزادی! همیشه دنبال یک دسته خرافات بود. پای ثابت فال قهوه و کارت و فنجان دسته کوتاه قاجار بود. گاهی که با او هم کلام می‌شدم، آن قدر سرد با من برخورد می‌کرد که خودم از شروع این ارتباط خسته می‌شدم. اعتقاد‌های عجیبی داشت، شنبه‌ها اگر سنگ از آسمان می‌بارید، باید می‌رفت توی پارک رو به روی دانشکده‌ای که در آن درس می‌خواند، می‌نشست و ۳۰ دقیقه روی نیمکت نارنجی ته پارک به آینده فکر می‌کرد و بعد به بقیه کارهایش می‌رسید.

از عدد ۷ متنفر بود. هر واحد درسی که بر می‌داشت، اگر عدد ۷ در کد آن درس بود، درس را حذف می‌کرد! گاهی وقت‌ها یک روز تمام کنار ریل آهن می‌نشست و می‌گفت که صدای ناله این چرخ‌ها روی ریل یک نوع پیام است که فردی به جز من، متوجه آن نمی‌شود. در کل موجود عجیب و فضایی بود.



علایم اختلال شخصیت اسکیزوتایپال
اختلال شخصیت اسکیزوتایپال Schizotypal personality disorder,افسرده

افرادی که به این اختلال دچار هستند، چند علامت بارز دارند که عبارت اند از:

افکار ارجاعی
سوءظن
ارائه عاطفه به شیوه‌ای نامناسب
فقدان دوست صمیمی
ظاهر و رفتار عجیب و غریب
تصور کسب تجربیات ادراکی غیرعادی.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اختلال شخصیت اختلال روحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی کشور، طی حکمی از سوی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، قادر آشنا به سمت دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد.

متن حکم محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به این شرح است:

«جناب آقای دکتر قادر آشنا

با سلام

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به استناد ماده ۶ آیین‌نامه جایزه پژوهش به موجب این حکم به عنوان دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب می‌شوید.

اهتمام برای شناسایی ظرفیت‌های مغفول‌مانده سینمای ایران اسلامی، معرفی پژوهش های برتر سینمایی، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری محققین و پژوهشگران اندیشکده‌ای علمی کشور با عنایت ویژه به اسناد و قوانین بالادستی در این رویداد مهم علمی مورد انتظار است.»

قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت داشته و در حال حاضر معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی است.

کد خبر 6084198

دیگر خبرها

  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • با خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه آشنا شوید
  • قصه یک معدن پرماجرای طلا! | آمار عجیب محبوبیت نون خ
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران