Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون موسسه علمی الحکمه گفت: آموزش تربیت مدار پژوهش محور از مهم‌ترین اصول مجموعه‌های دینی است که از همان ابتدای ورود به تحصیل علوم دینی، اساتید باید طلاب را به سمت پژوهش و عملیاتی سازی کاربرد دانش سوق دهند. ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،داود صفا در مراسم رونمایی از آثار پژوهشی جامعه آل البیت (ع) که در سالن همایش‌های این مرکز علمی و دینی برگزار شد، اظهار داشت:این طرح در پنج فصل کلیات تحقیق، یافته‌های کمی تحقیق، یافته‌های بخش کیفی تحقیق، نتیجه گیری و پیشنهادات ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که شکوفایی هر علم در گرو پژوهش‌های عمیق و دقیق است، بیان کرد: بحث پژوهش مهم‌ترین مهارت در کاربردی سازی دانش‌های اکتسابی است.

معاون موسسه علمی الحکمه تصریح کرد:آموزش تربیت مدار پژوهش محور را از مهم‌ترین اصول مجموعه‌های دینی است که از همان ابتدای ورود به تحصیل علوم دینی، اساتید باید طلاب را به سمت پژوهش و عملیاتی سازی کاربرد دانش سوق دهند.

صفا تصریح کرد: در بعد اساتید، محتوای پایان نامه‌ها، ساختار و فرایند بر پایان نامه نویسی و بعد طلبگی، آسیب شناسی صورت گرفته، علل آسیب‌ها و راهکارهای احتمالی برون رفت و پیشنهادات مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

استاد جامعه آل البیت(ع) بیان کرد: توسعه و پیشرفت علمی اغلب مرهون و مدیون به کاربردن روش‌های دقیق و صحیح است.

وی با اشاره به این که این تحقیق مبتنی بر رهیافت کمی و کیفی و تکنیک‌های تحلیل محتوای کمی و کیفی انجام شده است، اظهار داشت: در این طرح پس از تهیه پرسشنامه‌های استاندارد سعی شده، با گزینش پاسخگویان در دو سطح به گردآوری داده‌ها اقدام شود و افرا آشناتر به مساتل پایان انامه مورد مصاحبه قرار گیرند.

معاون موسسه علمی الحکمه با بیان این که 41 پایان نامه انتخاب شده، به صورت سهمیه ای و خوشه ای انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: شاخص‌های اثر گذار در نمونه گیری‌ها مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفته، پرسش نامه معکوس اطلاعات جمع آوری شده است.

وی بهره مندی از 16 استاد و ارزیاب در پایان نامه‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بیش از 300 صفحه مصاحبه آماده شد و پرسشنامه شامل 16 شاخص و 53 سؤال مطرح شده است،در فصل یافته‌های بخش کیفی تحقیق نتایج مصاحبه در حوزه‌های مختلف کد گذاری شده است.

حجت الاسلام هفتنانیان نیز در این مراسم اظهار داشت: تنوع موضوعی و ملیتی از رویکردهای ارزیابی پایان نامه‌ها است که محتوای پایان نامه‌ها با بهره گیری از اساتید مجرب، مورد سنجش و ارزیابی محتوایی قرار گرفت.

وی ضمن تأکید بر ارتقاء بنیه‌های دانشی پایان نامه‌های جامعه آل البیت (ع) بیان کرد: معاونت پژوهشی جامعه آل البیت (ع) همواره قدردان همت و تلاش تمام طلاب، اساتید و همکاران در راستای ارتقاء سطح دانشی این مجموعه علمی است.

معاون پژوهش جامعه آل البیت (ع) ادامه داد: وجود پایان نامه‌های علمی استاندارد از مهم‌ترین پایه‌های دانشی مجموعه‌های علمی است.

هفتنانیان تصریح کرد: محتوای خود پایان نامه مورد ارزیابی قرار گرفته و از میان بیش از 400 پایان نامه، 40 پایان نامه انتخاب شده است.

وی خاطر نشان کرد:16 نفر از اساتید و محققان در این امر نقش آفرینی کردند که امیدواریم با بهره گیری از دیدگاه‌ها و نظرات اساتید و پژوهشگران نقاط ضعف طرح مورد نظر را اصلاح و در نوبت‌های بعدی به حداقل ممکن کاهش دهیم.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۵۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقیه حسن‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کتابی با عنوان «روش تحقیق در مدیریت» را تألیف کرد.

علی‌ خانی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا  درباره این کتاب اظهار کرد: کتاب روش تحقیق در مدیریت گام کوچکی بوده که در راستای پژوهش و تحقیق برداشته و حاصل برخورداری از منابع، آثار و تجارب ارزشمند دیگران و چندساله نگارنده در زمینه تحقیقات، آموزش روش تحقیق و مسئولیت‌های پژوهشی دانشگاه است.

وی ادامه داد: کتاب روش تحقیق در مدیریت، مشتمل بر هشت فصل، با تیراژ ۵۰۰ نسخه با موضوعات مختلف در ۱۴۰ صفحه، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه منتشر شده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه امروزه لازمه بهره‌گیری و استفاده از نتایج و یافته‌های تحقیقات در جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: تحقیقات جنبه‌های متعددی از زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انجام پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل بشری را مرتفع سازد.

خانی بیان کرد: به دنبال تحولات علمی که در کشور و جامعه به‌ویژه در سال‌های اخیر به وجود آمده آثار زیادی در قالب تألیف و ترجمه به چاپ رسید که هر یک به سهم خود توانسته دانش و معرفت افراد علاقه‌مند، به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها و دانشگاهیان را در زمینه روش‌های تحقیق علمی افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نیز شاهد غنی‌تر شدن ادبیات روش تحقیق علمی در کشور خواهیم بود، گفت: تحول و خیز علمی بدون آشنایی با روش‌ها و آداب تحقیق علمی و بدون برخورداری از ابزار مورد نیاز و کارآمد مقدور نیست.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تحقیق، پژوهش و روش بهینه مطالعه کتاب و منابع تحقیق را ازجمله راهکار‌های موفقیت در هر تحقیق و پژوهشی برشمرد و مطرح کرد: از آنجایی که مطالعه منظم و روش‌مند در هر پژوهش، نظری و میدانی، لازمه هر پژوهش پویاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است