Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ کلیات آیین‌نامه داوری رشته «دعاخوانی» چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به تازگی مورد بازنگری قرار گرفته است، منتشر شد.
در این آیین‌نامه امتیازات بخش‌های صحت قرائت و تجوید و فصاحت قرائت مشخص شده است و به تفکیک موارد ذکر شده، از متسابق امتیاز کسر خواهد شد.
صحت قرائت، ادای کلمات، حذف یا جابه جایی کلمات، تپق، تشدید، تبدیل صداها، تکرار خطا، صفات ممیز، آب پریدگی در گلو، تلفظ کلمات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله مواردی است که در این آیین‌نامه به آن پرداخته شده است.
در ادامه متن آیین نامه اصلاح شده و فرم داوری رشته دعا‌خوانی و فایل صوتی توضیحات تکمیلی داوران این بخش ارائه می‌شود.

آیین نامه اصلاح شده بخش دعا خوانی

فرم داوری رشته دعاخوانی

توضیحات اصول اجرا

توضیحات داور بخش صحت قرائت و تجوید

 توضیحات داور بخش لحن

توضیحات بخش وقف و ابتدا

توضیحات داور بخش صوت

شیوه امتیاز دهی


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات سراسری آیین نامه داوری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   به ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و برای  تجلی و پیوند برنامه های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه های عمومی با برنامه های ترویج کتابخوانی، دومین دوره طرح سراسری کتابت آیات نورانی قرآن کریم با حضور جمعی از اعضای فعّال و علاقه‌مند کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه ‌مرکزی ارومیه اجرا شد.

در این دوره، ترجمه آیات پایانی سوره بقره و سوره آل عمران توسط اعضای کودک و نوجوان نگارش شد.

برپایی نمایشگاه کتب قرآنی، غرفه نمایش نسخ خطی قرآن کریم، نمایش آثار چاپ شده علوم قرآنی در استان، پویش ختم قرآن از سری برنامه های نمایشگاه ویژه شهدای غزه و فلسطین، محفل انس با قرآن کریم با حضور صمد محمدپور، قاری بین المللی قرآن کریم و قاریان ممتاز استان، برپایی غرفه آثار و تألیفات علمی آیت‌الله قریشی مفسر بزرگ قرآن کریم، مسابقه «قرآن بخوان جایزه بگیر ویژه کودکان» با اهدای جوایز از دیگر برنامه های اجرا شده به مناسبت ماه رمضان توسط این اداره کل بود.

در اولین دوره این طرح که به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در ۳۱ استان کشور با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان اجرا شد، صفحات قرآن کریم با توجه به تعداد کتابخانه های عمومی هر استان و علاقمندان محافل قرآن و عترت در استان ها تقسیم و کتابت شد.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • انتشار فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • دومین دوره طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در ارومیه
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • زمان‌بندی آزمون سراسری حفظ ۲۰ جزء قرآن اعلام شد
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان
  • ببینید | نکات مهم در حفظ و قرائت قرآن