Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه عصر شنبه در همایش طراحی منظر و فضای سبز در اردبیل افزود: توسعه غیراصولی و یا بی توجهی به مدیریت فضای سبز علاوه بر عدم تامین نیازهای بافت شهری، خطرپذیری در برابر مخاطراتی از قبیل آلودگی هوا  پدیده ریزگردها و بحران آب را نیز افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: در این راستا باید از مطالعات کاربردی اساتید دانشگاهی و دانشجویان مهندسی فضای سبز در استان استقبال و از طرح های کاربردی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل با بیان اینکه شهرداری  ها برنامه توسعه فضای سبز را با مطالعه دقیق کارشناسی پیگیری و عملیاتی کنند، بیان داشت: شهرداری ها از ایده های نوین دانشگاهی استفاده کنند.

وی به کارگیری ایده های نوین دانشگاهی برای طراحی منظر و توسعه سرانه فضای سبز در شهرها را ضروری خواند و یادآور شد: توسعه فضای سبز امروزه یک رشته تخصصی دانشگاهی بوده و باید روش های سنتی مورد بازبینی قرار گیرد.

به گفته امامی یگانه استفاده از گونه های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی منطقه، مدیریت مصرف بهینه آب و رعایت اصول طراحی فضای سبز شهری با محوریت پاسخگویی به نیازهای محیط پیرامونی از جمله الزامات طراحی منظر و فضای سبز شهری است.

وی متذکر شد: در این خصوص پیگیری انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی برای بهره گیری شهرداری ها از ایده های جدید دانشگاهی در توسعه فضای سبز شهری از برنامه های اولویت دار در حوزه مدیریت شهری است.

کد خبر 4341107

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری اردبیل توسعه فضای سبز بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد شیراز مشهد بیرجند خرم آباد یاسوج مواد مخدر خطبه های نماز جمعه آتش سوزی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: روز ۱۸ آوریل به عنوان روز بناها و محوطه‌های تاریخی نام‌گذاری شده و هر ساله سازمان ایکوموس برای این روز شعاری را تعیین می‌کند که امسال نیز شعار تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی مانند سیل، زلزله و فرونشت برای امسال انتخاب شده است. 
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای گرامیداشت این روز نیز کشورهای مختلف برنامه‌هایی را متناسب با شعار سال در نظر گرفته و اجرایی می‌کنند. 
 
او ادامه داد: در این راستا نیز نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناهای تاریخی با حضور مهمانان دانشگاهی، کنشگران میراث‌فرهنگی و مسئولان مرتبط استانی روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت در مسجد جامع ارومیه برگزار خواهد شد.  
 
صفری گفت: همچنین در این نشست در ارتباط با کاوش‌های باستان‌شناسی در سطح استان نیز مطالبی ارائه می‌شود و نیز تجلیل از تلاشگران حوزه میراث‌فرهنگی از دیگر برنامه‌های این روز هستند.

دیگر خبرها

  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد