Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@08:55:33 GMT

تامین کاغذ مطبوعات یک ساله می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۰۶۸۲

سخنگوی ساماندهی کاغذ از پیشنهاد اجرایی شدن راهکارهای ارائه تامین یک ساله کاغذ مورد نیاز مطبوعات و نشریات با حضور و تصویب نمایندگان 6 موسسه مطبوعاتی بزرگ کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید محمدرضا دربندی عصر شنبه با تشریح دومین نشست بررسی و ساماندهی کاغذ نشریات که با حضور محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این معاونت برگزار شد ، با اشاره به بررسی پیشنهادات نمایندگان موسسه های مطبوعاتی در این جلسه تصریح کرد: در پایان نشست امروز مقرر شد برای تامین نیاز یک ساله کاغذ مطبوعات و نشریات، راهکارهای ارائه شده در اسرع وقت اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد ادامه داد: بر همین اساس، شناسایی و استفاده از ظرفیت های جدید واردات کاغذ، رفع برخی مشکلات ثبت سفارش و گشایش اعتبار سفارشات قبلی، کمک به کاهش مشکل نقدینگی، رایزنی با کارشناسان بازرگانی وزارت صنعت، تجمیع سفارشات خرد برای تامین بهتر کاغذ از سوی واردکنندگان، تسهیل در گشایش اعتبار درخواست موسسات مطبوعاتی در بانک مرکزی، تسریع و تسهیل موانع تولید کاغذ در کارخانه چوب و کاغذ مازندران از جمله موارد مطرح شده جهت پیگیری در این نشست بود.
وی اضافه کرد: نتایج بررسی های کارشناسی در خصوص این موارد همچنین پیگیری گزارش کل منابع موجود کاغذ در بازار، تصمیم گیری در خصوص ثبت سفارش موسسات مطبوعاتی، استفاده از ظرفیت بانکی کشور برای همراهی با موسسات مطبوعاتی نیز در دستور کار جلسه این کمیته در روز سه شنبه آتی قرار گرفت.
دربندی همچنین تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و دستور صریح نهاد ریاست جمهوری به کارخانه چوب و کاغذ مازندران برای تولید کاغذ مطبوعات، تسریع در تولید داخلی و رفع برخی موانع موجود، از جمله مصوبات جلسه امروز بود.
«مشکل کمبود جهانی کاغذ، افزایش قیمت جهانی، سرعت عمل در ثبت سفارش و آغاز فرایند واردات، تخصیص سهمیه ارزی، نظارت دولت بر روند واردات و توزیع مناسب کاغذ وارد شده، ظرفیت سنجی برای توان واردات، مشکل نقدینگی موسسات مطبوعاتی، شناسایی مراکز جدید برای واردات» از جمله مهمترین مسائل مطرح شده توسط نمایندگان موسسات مطبوعاتی در این جلسه بود.
وی یاد آور شد که جلسه آتی با حضور نمایندگان موسسات مطبوعات، برخی از واردکنندگان و نماینده کارخانه چوب و کاغذ مازندران برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش،با توجه به کمبود کاغذ مطبوعات و نشریات و حوزه کتاب و نشر و از سویی نوسانات قیمت ارز دربازار این کالا ، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی و حل این چالش اقدامات مختلفی از جمله برگزاری چندین نشست با اعضای انجمن و اتحادیه تولیدکنندگان و مصرف کنندکان کاغذ برگزار کرد. همچنین جلسات و نشست هایی نیز با اهالی و مدیران مسئول نشریات و مطبوعات داشت تا راهکارها و پیشنهادات آنها را نیز جمع کند.
در ادامه نشست اول با نمایندگان 6 موسسه مطبوعاتی بزرگ کشور برگزار و در این نشست نیز راهکارهای مطرح جمع بندی و مقرر شد که در اسرع وقت اجرایی شوند. سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آخرین اظهار نظر خود در حاشیه نشست هفته پیش دولت از برخورد با احتکارکنندگان کاغذ خبر داد و گفت : هم اکنون کمبود کاغذ در کشور نداشته و به اندازه کافی به صورت داخلی و وارداتی این کالا تامین و هزینه های لازم تخصیص یافته است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کاغذ روزنامه ساماندهی مطبوعات چاپخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

ارسلان مالکی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حال اجرا داریم.

وی گفت: علاوه براین واحدهایی که در حال اجرا هستند، ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوه شهرها الحاق شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

مالکی گفت: در بافت فرسوده نیز به همین میزان تسهیلات پرداخت شده و مردم با دریافت تسهیلاتی که دولت داده زمین خود را ساختند.

وی ادامه داد: در لرستان پیچیدگی تامین زمین کار نهضت ملی را با دشواری مواجه کرده است بطوریکه در تامین زمین در لرستان عقب هستیم و در جلسه شورای مسکن امشب جمع‌بندی شد که با هم‌افزایی همه دستگاه‌های لرستان این عقب‌ماندگی جبران شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: با این هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی لرستان، زمین برای همه متقاضیانی که ثبت‌نام کردند تامین می‌شود.

مالکی تصریح کرد: اگر تامین زمین در لرستان با تصمیمی که در جلسه گرفته شد پیش رود نهضت ملی در این استان شتاب خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت