Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:01:58 GMT

سد مخزنی قصرشیرین افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۰۷۰۲

سد مخزنی قصرشیرین افتتاح شد

سد مخزنی ۲۵ میلیون مترمکعبی قصرشیرین با حضور محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و برخی از مسئولان استانی امروز افتتاح شد. ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ استانها کرمانشاه نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرشیرین، محمد سعیدی‌کیا در مراسم افتتاح سد مخزنی قصرشیرین اظهار داشت: برای ساخت و تکمیل سد مخزنی شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشیرین با میانگین 97 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انحام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مستضعفان کشور عنوان کرد: تاکنون برای تکمیل طرح‌های در دست اقدام در شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشیرین 1800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انحام شده که نیمی از این میزان در قالب تسهیلات و بقیه از محل سرمایه بنیاد مستضعفان است.

سعیدی‌کیا گفت: بنیاد مستضعفان در قبال تعهدات خود مسئول است و بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای دستیابی به اهداف مورد نظر در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به وجود دو مرز رسمی و بین‌المللی خسروی و پرویزخان قصرشیرین گفت: این شهرستان در بخش کشاورزی از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که باید به شکل مطلوب احصا و احیا شود. 

بازوند عنوان کرد: احداث و تکمیل باغ 4000 هکتاری مجتمع کشت و صنعت بیستون پارس وابسته به بنیاد مستضعفان برای کاشت انواع درختان میوه های گرمسیری مانند خرما، انگور و مرکبات با هدف تولید محصولات گرمسیری در قصرشیرین در دست اقدام است.

وی افزود: اقدام های عملیاتی این طرح از سال 90 با یک هزار و 840 میلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز شد که 800 میلیارد ریال آن برای اجرای پروژه سد با گنجایش 25 میلیون متر مکعب آب به منظور آبیاری این مجموعه اختصاص و هزینه شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: هم اکنون در این شهرستان 7000 هکتار اراضی ملی برای واگذاری به سرمایه گذاران موجود است که با توجه به اجرای طرح سامانه گرمسیری و وجود منابع آبی از جمله سدهای زاگرس، تنگه حمام و شرفشاه، استفاده از این اراضی می‌تواند برای ایجاد اشتغال و تولید انواع محصولات باغی، زراعی و گلخانه‌ای توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد.

مرادعلی تاتار افزود: واگذاری اراضی ملی به سرمایه‌گذاران برای ایجاد باغ مدرن 99 ساله است که این خود عامل بزرگی برای جذب و تشویق سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و باغی در قصرشیرین محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس گفت: مجموعه باغ 4000 هکتاری قصرشیرین با سطح خالص 3000 هکتار باغ از سوی این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان برای کاشت انواع درختان میوه‌های گرمسیری مانند خرما، انگور و مرکبات با هدف تولید محصولات گرمسیری در این شهرستان در دست اقدام است.

غلامحسین صفایی بیان کرد: در مجموع در مرحله‌های نخست و دوم این مجتمع ، یک هزار و 500 هکتار باغ در نظر گرفته شده است که تاکنون یک هزار و 215 هکتار آن شامل 190 هکتار انگور ، 325 هکتار خرما، 200 هکتار مرکبات در سه سال گذشته کشت شده و 250 هکتار از مرحله دوم نیز در دست احداث است. 

وی افزود: با بهره‌برداری از سد مخزنی 25 میلیون متر مکعبی ، آب مورد نیاز 1500 هکتار از اراضی این مجتمع شامل مرکبات، خرما، تاکستان و محصولات جالیزی تأمین می‌شود که در افزایش بهره‌وری بسیار مؤثر است.

صفایی گفت: هم اکنون 200 تا 250 تن به صورت مستقیم در شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشیرین مجتمع مشغول به کار هستند که با تکمیل طرح‌های در دست اقدام شمار بیشتری از افراد جویای کار به کارگیری می شوند.

وی بر لزوم اتخاذ راهکار درست و اصولی برای کاهش تعرفه و معافیت حق آب شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشرین تأکید کرد و خواستار اهتمام بیشتر مسئولان در این بخش شد.

انتهای پیام/ش

R41380/P1377/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

سرهنگ جلیل سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشت‌زنی در گمرک پرویزخان موفق به شناسایی هفت دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شده و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی پنج هزار و ۶۹ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ارزش این مقدار سوخت قاچاق یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال است.

سلطانی در پایان سخنانش از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و ارسال آنها به مراجع قضائی خبر داد.

کد خبر 6088471

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • کشف هزار کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق در قصرشیرین
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی