Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@10:36:37 GMT

چگونه هر روز 5 صبح بیدار شویم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۰۷۴۶

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 برای اکثر مردم صبح زود بیدار شدن کار بسیار سختی است. اکثر اوقات وقتی صبح بیدار می‌شویم، به شدت خسته و خواب آلود هستیم و دوست نداریم از تخت خوابمان خارج شویم. وقتی هم برمیخیزیم کاملا سرگردان هستیم، در حین صبحانه خوردن چرت می‌زنیم و حوصله هیچ کاری را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با کمی تغییر در سبک زندگی مان می‌توانیم صبح بیدار شدن را تمرین کنیم و بعد از مدتی این کار برایمان عادی و حتی لذت بخش می‌شود. در این ویدیو به مواردی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند شبها زود بخوابید، خواب خوبی داشته باشید و صبح سرحال و زود بیدار شوید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خانم ها و آقایان سبک زندگی برخاستن بیدار شدن بیدار شدن صبح صبح زود بیدار شدن بیدار شدن از خواب ویدیو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مدام خواب «مرگ» می‌بینیم؟

ایتنا - برخی افراد هنگامی که در خواب هستند، مدام کابوس مرگی ناگهانی بر اثر تیراندازی، اصابت خنجر یا سقوط از ارتفاع را می‌بینند. حال دانشمندان برای این پدیده پاسخ علمی پیدا کرده‌اند.
هنگامی که از این گونه خواب‌ها بیدار می‌شویم، خدا را شکر می‌کنیم که به لحظه مرگ نرسیده‌ایم. اما آیا واقعاً هرگز در رویاهایمان نمی‌میریم؟

کارشناسان به واشنگتن پست می‌گویند که بیدار شدن قبل از مرگ مستقیم، واکنش طبیعی به یک کابوس است و راهی برای محافظت از خود در برابر سناریوهای آزاردهنده یا استرس‌زا.

دیردری بارت، روانشناس دانشگاه هاروارد که روی خواب تحقیق می‌کند، می‌گوید: ترس آنها را بیدار می‌کند. اما بیدار شدن قبل از مرگ همیشه اتفاق نمی افتد.

تحقیقات نشان داده است برخی افراد خواب مرگ خود را هم می‌بینند و در موارد معدودی، حتی زندگی پس از مرگشان را.

اگرچه معمول‌تر این است که مردم در اوج رویای مرگ و قبل از مرگ واقعی در آن بیدار شوند، اما برخی مرگ و حتی زندگی پس از آن را هم خواب می بینند.

برای برخی، لحظات پیش از مرگ ترسناک‌ترین بخش است، اما لحظه مرگ واقعی و پس از آن کمتر وحشتناک و در مواردی حتی مثبت است.

در یک مطالعه در سال ۱۹۸۹ روی رویاهای مرگ در میان دانشجویان، برخی احساس آرامش یا آزادی را توصیف کردند.

بارت می گوید این رویاها «بسیار کمتر آزاردهنده هستند و تا آنجا که ناخوشایند باشند، احتمالاً غمگین‌کننده‌اند نه ترسناک، و همین مسئله می‌تواند دلیل ادامه رویا باشد.

در مطالعات بارت روی رویاهای پس از مرگ، شرکت‌کنندگان از ترک بدنشان و انتقال به «تجربه دنیای دیگر»، یا داشتن «بدن دوم شبیه ارواح» یا دیدن واکنش دیگران به مرگشان صحبت کردند.

اما ایده مرگ در رویا ممکن است تنها نمادین باشد و نشان‌دهنده پایان‌های دیگری در زندگی مانند شغل یا رابطه باشد، یا شروع چیزی جدید را منعکس کند.

کلی بولکیلی، محقق حوزه رویا می گوید: در اکثر رویاها، مرگ احتمالاً نمادین یا استعاری است و نشانگر تغییر، از دست دادن و تجدید است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی باران و رعد و برق در اکثر مناطق استان کرمان/ احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای
  • چرا خواب زیاد صبحگاهی خوب نیست؟
  • بهترین صدای زنگ برای بیدار شدن در صبح چیست؟
  • چرا مدام خواب «مرگ» می‌بینیم؟
  • اعجوبه باورنکردنی: کیلیان همه را شگفت‌زده کرد
  • تداوم بارش‌ها در اکثر مناطق کشور
  • درخشان: پرسپولیس گرفتار معضل گلزنی است/ تقصیری بر گردن اوسمار نیست
  • اعتراض شجاعیان به فشار روانی نیمکت‌ها به داور
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • اکثر شهرها و روستاهای خراسان جنوبی دچار مشکل کم‌آبی هستند