Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناآرامی‌ها در شهر نانت فرانسه روز گذشته وارد چهارمین روز شد و جمعه شب ده‌ها وسیله نقلیه در جریان شورش‌های شهر آتش زده شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» اعتراض‌ها در نانت پس از آن آغاز شد که پلیس در یک ایست و بازرسی جوانی 22 ساله و سیاه پوست را هدف گلوله قرار داد و کشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 پلیس مدعی شد که این جوان عضو گروه‌های خلافکار بوده و پس از  مواجهه با نیروهای پلیس قصد فرار داشته است.

بر اساس این گزارش، فروش بنزین و مواد محترقه در این شهر از بیم ساخت کوکتل مولتوف  که در شورش‌های خیابانی از آن استفاده می‌شود، از سوی نیروهای امنیتی متوقف شده است.

پلیس این شهر همچنین اعلام کرد که پنجشنبه شب گذشته 52 دستگاه خودرو و هشت ساختمان در جریان ناآرامی‌های نانت آتش زده شدند.

آخرین گزارش‌ها حکایت از آن دارند که شهر نانت کماکان وضعیتی امنیتی دارد.

 شهرهای فرانسه از جمله پاریس، پایتخت این کشور در فوریه گذشته  نیز در واکنش به برخورد خشونت‌بار پلیس با یک جوان سیاه‌پوست، صحنه اعتراض‌های گسترده مردمی بود. در جریان آن حادثه، چند مامور پلیس علاوه بر ضرب و شتم جوانی، او را مورد آزار جنسی قرار دادند.

نانت، واقع در غرب فرانسه  و ششمین شهر بزرگ این کشور است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دو نفر به نام‌های دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند.

ارل و رویز نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، ۳ نفر از سایر کسانی که با این پرونده مرتبط هستند، به اتهام‌های دیگری دستگیر شده‌اند.

منابع خبری انگلیس می‌گویند که انبار تجاری مرتبط با اوکراین ماه مارس گذشته آتش گرفت و از آن زمان، تحقیقات درباره این پرونده به دایره مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس واگذار شد.

دادستان انگلیس ارل را به همکاری با گروه شبه نظامی واگنر، شناسایی و استخدام افراد برای همکاری با سرویس جاسوسی روسیه متهم کرده است. گفته می‌شود که او در عملیات آتش‌سوزی انبار اوکراینی نقش محوری داشته است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که دادستانی انگلیس دوشنبه گذشته نیز ۲ شهروند دیگر این کشور را به بهانه افشای اسرار محرمانه به چین متهم کرد. این ۲ نفر هم ماه مارس گذشته به ظن جاسوسی برای دولت پکن دستگیر شدند و قرار است محاکمه شوند.

دیگر خبرها

  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو