Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@06:07:08 GMT

سقوط میگ-21 رومانی و کشته شدن خلبان آن

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۱۶۱۲

­

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع رومانی در بیانیه ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای میگ-21 این کشور روز شنبه در یک نمایش هوایی در جنوب شرق این کشور سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.
 این بیانیه تصریح کرد ستوان فلورین روتارو 36 ساله که در نمایش هوایی که در منطقه کالاراسی (Calarasi) در برابر هزاران تماشاگر برگزار می شد، شرکت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه که هنوز علل آن مشخص نشده است، قربانی دیگری نداشت. تحقیقات قضایی درباره این حادثه آغاز شده است.
میهای فیفور (Mihai Fifor)، وزیر دفاع رومانی در شبکه فیس بوک کشته شدن خلبان این هواپیما را تایید کرد.
هواپیماهای میگ که به عصر اتحاد جماهیر شوروی سابق مربوط می شود، اسکلت نیروی هوایی رومانی را تشکیل می دهد و این کشور به استفاده از این هواپیماها برای ماموریت های دفاع هوایی ادامه می دهد.
یک فروند میگ رومانی نیز پیش از این در سال 2017 در نزدیکی پایگاه هوایی "میخاییل کوگالنیچو" که نظامیان آمریکایی در آنجا مستقر هستند سقوط کرده بود اما خلبان هواپیما از آن سانحه جان سالم به در برد.
بر اساس اخبار رسانه های محلی، از سال 1994 تاکنون 11 خلبان رومانی کشته شده و 19 فروند هواپیمای میگ این کشور نیز سقوط کرده اند.
رومانی میلیاردها دلار برای نوسازی ارتش خود به ویژه در برابر تنش های منطقه ای که بر اثر الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بروز کرده است، هزینه می کند.
بخارست تاکنون 12 فروند شکاری-بمب افکن اف 16 تولید آمریکا در پرتغال خریده است و در نظر دارد 40 فروند دیگر طی سال های آینده خریداری کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سقوط هواپيما جنگنده ميگ 21 روماني نوسازي ارتش بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

کد خبر 6085273

دیگر خبرها

  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیما (فیلم)
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • گرما اروپایی‌ها را کشته است
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین