Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه مسکن معلولان استان خراسان شمالی در شهر بجنورد با گذشت بیش از ۵ سال هنوز واگذار نشده و واحدهای واگذار شده نیز با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ چند سالی از وعده واگذاری تعدادی از واحدهای مسکن مهر خراسان شمالی به مددجویان معلول بهزیستی خراسان شمالی می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از 4 سال هنوز مشکلات عدیده‌ای در این واگذاری وجود داشته و واحدهای واگذار شده هم امکانات مناسبی ندارند.

زهره اسدی فعال رسانه‌ای و خبرنگار روزنامه خراسان که این موضوع را بارها پیگیری کرده است در این خصوص اظهار داشت: پروژه احداث واحدهای مسکونی ویژه معلولان از سال 90 توسط پیمانکار پروژه که انجمن خیرین مسکن ساز بود استارت زده شد. قرار بود سال 93 این واحدها تحویل شود اما این اتفاق نیفتاد و پس از سه سال واحدهای مسکونی معلولان به صورت ناقص و نیمه‌تمام واگذار شد.

دبیر صفحه گزارش روزنامه خراسان سومالی با بیان این مطلب که 179 واحد از 294 واحد مسکن معلولان به بهزیستی واگذار گردید تصریح کرد: 72 واحد از 179 واحد واگذار شدن به بهزیستی به شکل ناقص به معلولان واگذار گردید.

وی یکی از مهمترین مشکلات این پروژه را عدم محوطه سازی عنوان کرد و افزود: متاسفانه هیچگونه مسیر ورودی ویژه‌ی معلولان که اکثراً دچار مشکلات جسمانی و حرکتی هستند تعریف نشده و آسانسورهای مجموعه نیز به‌دلیل مشکلات مابین بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز پلمپ شده است و این مهم سبب شده است که معلولان را با ویلچر بغل کرده و به واحدهای خود انتقال دهند.

اسدی ادامه داد: به‌دلیل افزایش سود مشارکت از 93 تا 96، میزان اقساط پرداختی ماهانه توسط مددجویان از 260 هزار تومان به بیش از 500 هزار تومان انتقال یافت همچنین با توجه به اینکه اکثر مددجویان بهزیستی بیکار و یا مستمری بگیر بهزیستی هستند توانایی پرداخت اقساط سنگین را ندارد.

هادی قافله‌باشیان نیز از عدم توانایی پرداخت اقساط ماهیانه توسط مددجویان سخن گفت و افزود: با توجه به افزایش نرخ مصالح، وام‌های 30 میلیون تومانی افزایش یافت و میزان اقساط پرداختی چیزی حدود 400 تا 500 هزار تومن شد که اکثر مددجویان توان پرداخت را نداشتند.

کارشناس مسکن بهزیستی خراسان شمالی با بیان این مطلب که علی رغم مکاتبات فراوان با تهران اما متاسفانه مشکل پرداخت اقساط حل نشد تصریح کرد: بیشتر مددجویانی که در طرح مسکن معلولان ثبت‌نام کرده بودند از شرایط ویژه و مشکلات حادی برخوردار بودند لذا با توجه مشکلات پرداخت اقساط از این طرح انصراف دادند.

انتهای پیام/ش

R7719/P1361/S6,55/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد

همزمان با ادامه اعتراض‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه ایالتی آریزونا کمپ‌های ضد جنگ در محوطه دانشگاه‌ها ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس تلاش کرد تا تحصن در دانشگاه ایالتی آریزونا را متفرق کند. پلیس آریزونا چادر‌های دانشجویانی که در محوطه دانشگاه برپا شده بودند پاره کردند و با خود بردند با این حال دانشجویان همچنان در چمن محوطه دانشگاه ماندند و به اعتراضات ضد صهیونیستی خود ادامه دادند. 

از سوی دیگر، مسئولان دانشگاه سعی کردند با روشن کردن آبپاش ها، دانشجویان را از محل متفرق کنند، اما این اقدام نیز مانع متفرق شدن دانشجویان معترض نشد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیون محلی ABC، دانشجویان شعار می‌دادند: "اسرائیل یک رژیم آپارتاید است. ما جنگ کثیف شما را نمی‌خواهیم. اسرائیل یک رژیم تروریستی است. "
در این تجمع تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند، اما تعداد آنها اعلام نشده است.

هزاران مایل (کیلومتر) دورتر، دانشجویان دانشگاه کارولینای شمالی (UNC) نیز چادر‌های خود را در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه در محوطه دانشگاه ایجاد کردند. به گزارش روزنامه دانشجویی دیلی تار هل، بیش از دوازده چادر در محوطه چمنی دانشگاه برپا شد.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است